Délmagyar logó

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 3°C | 13°C Még több cikk.

Olcsóbb kiszállni az új hitelekből

Olcsóbb kiszállni a hitelekből, miután a múlt hónaptól hatályosak a "fogyasztónak nyújtott hitelről" szóló törvény vonatkozó passzusai - írta a Világgazdaság.
A lap keddi számában összehasonlította több bank feltételeit, és megállapította, hogy bár drasztikusan csökkentek a hitelintézetek által felszámított előtörlesztési díjak, több piaci szereplő is a jogszabály által megengedett maximális mértéket vezette be.

A törvény rendelékezései szerint a jelzáloghiteleknél is a tőketartozás legfeljebb 2,5 százalékát kérhetik el a bankok pluszköltségeik fedezésére, de csak akkor, ha jelzáloglevéllel fedezett a kölcsön, és a kamatperióduson belül törlesztene az ügyfél. A többi jelzáloghitelnél 2 százalék, az egyéb hiteleknél 0,5 százalék a korlát - idézi fel a lap a jogszabályi feltételeket.

Megállapítják ugyanakkor, hogy az új díjtételek csak a márciustól felvett hitelekre vonatkoznak, ezért a díjcsökkenés valószínűleg nem mérsékli majd drasztikusan a bankok ebből származó bevételeit a közeljövőben.

Olvasóink írták

  • 14. allegro 2010. április 14. 08:01
    „10. cyt
    A 12. és 13. hozzászólásaim Önnek/neked is reflexiók. Egyébként tökéletesen igaz amit írtál. De nem biztos, hogy a te alapjaid a jobbak, csak stabilabbak, mert kiszámíthatóbbak voltak. Mi is a ti alapjaitokat kaptunk, részben megköszönve, részben súlyosságát is megtapasztalva.
    Az egészen más alapokra az enyém az egyik példa, vannak ennek ellentett alapjai is, amelyek ugyanoda vezettek. Sőt! Még nem is annyira rossz a helyzetem, köszönhetően szüleimnek és a kádár éra termésének. Azon kívül érdekkapcsolatokba soha nem mentem bele, inkább egyedül, és hitelekkel, mint ilyen megalkuvással.
    Saját autóról pedig még húszéves jogosítvánnyal sem álmodom, megyek kerékpárral és busszal és vannak jó lábaim is, és a tudatban, hogy legalább egészségesebben élek.”
  • 13. allegro 2010. április 13. 14:23
    „És könnyen beszélnek azok is, akiket körbetámogattak, mind a szülők, mind az állam. De sokunknak nem adtak mindent ingyen. Mint pl. hivatkoznak, hogy mindig ingyenes volt a felsőoktatás. Igen, alig néhány embernek, azok közül, akik "jó polgári családba születtek". Aki nem volt ilyen szerencsés, az még jóval jobb teljesítménnyel is fizetett, mint én is igen sok féléven át félévente 3 havi fizetésem. Magam fizettem és nem más és nem a szülő és nem az állam! Ezért kellett a hitelt felvenni most, mert sok év munkaviszony után is még emiatt itt tartok!”
  • 12. allegro 2010. április 13. 14:19
    „Könnyen beszélnek a mai nyugdíjasok, hogy ne vegyetek fel hitelt. Ugyanúgy senki közülük nem tudná a mai viszonyok között mindazt előteremteni, amit annak idején. Különösen könnyen beszélnek, hiszen már mindenük megvan. Apu sem tudná ugyanazt előteremteni - mondta.
    És nyugdíjas barátnőim is egy alkalommal, hogy ők hitelt biztosan fel nem vennének, de ők már nem is aggódnak semmin, hiszen biztos a bevétel, és már kicsiből is megvannak.Megvan a ház, amiben élnek. (megjegyzem ők sem teljesen a maguk erejéből építkeztek nyilvánvalóan) Én csak hallgattam őket, és megjegyeztem, én koránt sem látom ilyen rózsásnak a helyzetemet. De azért optimista vagyok. Lehet, hogy ennek a jólétnek isszuk mi már a levét?! Könnyen beszélnek.”
  • 11. gróf 2010. április 13. 11:42
    „10. hozzászólás cyt 2010.04.13. 11:19

    Igazad van.
    De...
    Ha nincs a hátad mögött megfelelő szülői háttér, akkor vagy egész életedben albérletben élsz havi 40 e ft-t megalázásban és kiszolgáltatottságban vagy veszel hitelre lakást, ami szintén 40 e ft-t havonta, de csak 20-25 évig kell fizetned és egy részét magadnak fizeted...mindezt 2 gyerekkel könnyen bevállalod, mert legalább egy (vélt) állandóságot próbálsz biztosítani nekik. Az albérlet bizonytalanabb, mert a mai munkanélküliségben a főbérlő nem vár 3 hónapot mint a bank és 10 év után a befizetett összegből semmit nem kapsz vissza...
    Aztán a 40 nem 40...

    Az 1970-s és a 2010-s éveket nem lehet összehasonlítani mert, hogy jobb vagy rosszabb...másabb. Nehéz mindegyik, bár 70-ben gyerekként éltem most meg nekem vannak gyerekeim...most is nehéz csak kényelmesebben, komfortosabban nehéz.”
  • 10. cyt 2010. április 13. 11:19
    „Hát igen ..... a hat X-el a hátam mögött nekem valóban egészen más élettapasztalatom és életvitel stratégiám van, mint sokaknak itt a megszólalók között. No meg nekem a saját családi tapasztalatom is nem a mai világból való. Mindez egészen más szemléletet ad nekem - illetve sok "idősebbnek". Az biztos, hogy
    - aki most huszonéves (vagy egyetemista tizenéves),
    - aki a kádárista éra alatt "polgári családi háttér nélkül" szocializálódott,
    az most egészen más alapokon áll és egészen más életvitel elveket vall. De be kellene már látni, hogy a liberalista vagy neo-liberalista életvitel eszmék és stratégiák az egyén számára zsákutcák. Most is azt írom le, amit az előbb: A MAI MAGYAR VISZONYOKAT ISMERVE (és itt minden szónak hangsúlya van) csak az jár el okosan, aki SOHA SEMMILYEN hitelt nem vesz fel BANKOK-tól. A mai magyarországi viszonyok ugyanis köszönő viszonyban alig vannak a nyugati - demokratikus, szociális-piacgazdasági - viszonyokkal. És ez itt a legnagyobb baj. Remélem az elkövetkező kormányzat fog javítani ezen a helyzeten. MERT LEHET ÁM JAVÍTANI, ha nem a globális tőke érdekét nézzük, hanem a nemzet érdekét.”
  • 9. lidocain 2010. április 13. 11:18
    „mesterségesen a bankok által gerjesztett..”
  • 8. gróf 2010. április 13. 11:04
    „Én meddig nyújtózkodhatok?
    Vállaltam kb 40 e havi törlesztést, tudtam az árfolyam kockázatról, ami 20-30% is lehet kivételesen rossz esetben. (JPY)
    Az árfolyam ingadozás ezzel szemben 70% lett és megállt 50%-on ...a törlesztő havi 80 e-ről visszament 60-ra...de az otp azonnal kamatot emelt egyoldalú szerződésmódosítással és most már megint 70 e a havi részlet.
    40 helyett 70...nem vesz senki úgy hitelt fel, hogy a kockázatba bele számol 70-80% részlet emelkedést.
    Még mindig nem tudni mi lesz a vége.

    Szocpolt nem kaptam, állami kamattámogatás nem jár...mégis a deviza hitelest szidják/szívatják mindenhol. Az IMF hitelből kapott a bankom és azt is fizethetem adófizetőként vissza!
    A világválságban nem romlott a jen, a svájci frank, a dollár, az euró számottevően, csak a forint, zloty, lej...milyen világ válság ez?”
  • 7. allegro 2010. április 13. 11:01
    „Múlt évben le kellett cserélni a frankos hitelt, nagyobb összegű euróra váltottam, a hitelkártyák miatt. Mert lsd. 3. hozzászóló, ráadásul magam fizettem a rengeteg költségtérítést ( bő négyszáz felvételi pont felett!), mert "a mi időnkben még nem volt ingyen tömegképzés" és azt gondoltam a diákhitelt is ki tudom majd fizetni (egyszer már kifizettem, de újra fel kellett venni), meg a mesterembereimet is belőle. A nagy fenét, egy kummát sem, se a diákhitelt, se a mestereket, mert mind elvitte a bank kamatköltségre.

    Csak azt nem értem hogy szaporodhatott így fel: 155 Ft/frank-ról az árfolyam 180 Ft-ra nőtt. Ami 25 Ft különbség. Viszont havi 100 frank volt a törlesztőm, nem lett volna szabad csak 100x25=2500 Ft-tal emelkednie a havi törlesztőnek, ezzel szemben majd 10.000 Ft/hó val nőtt a végére már. Sőt még tovább akarták épp emelni. Az árfolyamgarancia megszűntével. És ez csak az egyik oldal, ahhoz képest ,hogy két év alatt visszafizettem félmilliót, majdnem annyit rátettek még a tőkéhez.

    Az árfolyamgarancia sem arról szólt, amiről hinnénk: 160 Ft-ban volt meghatározva. De nehogy azt gondoljuk, hogy akkor max. ennyivel számolták ki a havi törlesztőm. Arról szólt, világosított fel a bank munkatársa, hogy a havi 100 frankos törlesztőm max. 160 db frankra nőhet havonta. És ez ha éppen letelt, akkor vége a kedvezménynek. Miféle kedvezmény volt addig is, és a végelszámoláskor is - ami azért lett ilyen sok, mert a kedvezményt is figyelembe vették most, vagyis felszámították, igen így vették figyelembe. Rá vagyunk szorulva, de már minden pénzünket a bankok viszik. Édesapám rég járt Szegeden, ámult tegnap mennyi bankot lát a belvárosban. Igen és mellett a turkálókat, mert a bankok után már csak erre futja, vagy még erre sem.”
  • 6. lidocain 2010. április 13. 10:43
    „és nagy a valószinűsége,hogy már egyetemről a diákhitellel terhelten kerülsz ki....
    nem az a baj,hogy felvesznek az emberek hitelt,hanem az,hogy a bankoknak egyeduralmuk van,gyakorlatilag kontroll nélkül szivják az ügyfél vérét.”
  • 5. kekeczke 2010. április 13. 10:34
    „pedig híd alatt jó lakni . . .”
  • 4. magyarok 2010. április 13. 08:52
    „3 hozzászólónak teljesen igaza van az első kettővel szemben....”
  • 3. Franziee 2010. április 13. 08:16
    „na perzse. kikerülsz az egyetemről - akárhonnan -, beköltözöl egy olcsó bérelt lakásba, amit persze szint ingyen bérelsz, a horribilis fizetésednek pedig félreteszed a 80 %-át (20% az életre+bérleti díj), így ha q.urva jól keresel, akkor havonta beteszel 300 rugót a bankba, ami kamatos kamattal végiog lekötve 10 év múlva lesz annyi, mint a ház ára. Addig persze ne emelkedjen a bérleti díj, a fizetésed reálértéke se csökkenjen. ÉS EZ MIBND REÁLIS...
    NAÍVAK VAGYTOK WAZZE. Hitelt mindig és mindenki felvett mióta világ a világ, csak olyan körülmények között, ahol a hitelező és a hitelt felvevő is kölcsönös előnyökre tett szert.”
  • 2. cyt 2010. április 13. 08:08
    „Hosszú elemzés helyett csak röviden ennyit: a mai magyar viszonyokat ismerve ebben az országban csak az jár el okosan, aki NEM vesz fel SOHA SEMMILYEN hitelt bankoktól.”
  • 1. 620829 2010. április 13. 07:46
    „a legolcsóbb azonban az-ha nem vesz fel az emberke hitelt.....régi közmondás:tartalmaz takarót és nyújtózást........az utólagós nyavajgás már unalma...előbb talán jobb gondolkodni!!!szerinem!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az eurót 266 forint felett jegyzik

A forint a 266-os euró jegyzés közelében ingadozik, csütörtök reggel röviddel hét óra előtt 266,03… Tovább olvasom