Délmagyar logó

2017. 05. 27. szombat - Hella 14°C | 24°C Még több cikk.

Senki nem akar ennyire nyugdíjat, mint a magyarok

A magyarok számítanak legmagasabb arányban az állami nyugdíjra.
Első számú nyugdíjforrásként a magyarok 39 százaléka, míg a lengyelek 36, a németek 29 százaléka jelölte meg az állami nyugdíjbiztosítást - az Aegon kilenc országra terjedő felmérésének eredményét a magyar leányvállalat közölte az MTI-vel.

Legkisebb arányban az angolok (10 százalék) számítanak az állami nyugdíjra.

A megkérdezett 9 ezer - már nyugdíjas, illetve még aktív - személy 20 megtakarítási formát minősíthetett, egy kérdésre több választ is adhattak.

Az állami nyugdíjat követték a magán-nyugdíjpénztárak, illetve nyugdíjalapok, egyenként 30-40 százalékos - összesített - aránnyal. Figyelemre méltóan magas a nyugdíjas évekre önállóan megtakarítók aránya is, a megkérdezettek 30,6 százaléka jelölte meg saját pénzét forrásként, illetve közel 40 százalék nyilatkozott úgy, hogy valamilyen hosszú távú megtakarítási számlával rendelkezik.

A megkérdezettek csaknem egynegyede említette meg lehetséges forrásként az életbiztosításokat is – Magyarországon az arány viszont 33,3 százalék -, míg a részvényeket 20 százalék tartotta említésre méltó elemnek. A válaszadók ötöde saját ingatlanával is számol a nyugdíjas évek fedezésére, vagyis meglévő ingatlanának kisebbre cserélésével is pénzhez kíván jutni.

A magyar lakosság jelentős része - főként a fiatalok - már nem csak az államra kíván támaszkodni a nyugdíjas évei alatt. A tervek azonban még nem jelentenek konkrét lépéseket is, hiszen a magyar válaszadók több mint 13 százalékának semmilyen nyugdíjcélú megtakarítása nincs, az Aegon felmérése szerint.

Olvasóink írták

52 hozzászólás
  • 52. joy 2012. július 02. 21:27
    „Sajnos így van.
    Valóban, sokan nem gondolnak arra, mi lesz velük 20-40 év múlva?!
    Az állami nyögdíj oly kevés kevés, és egyre kevesebb lesz -még annak is, aki egy életen át dolgozik, és adózik, fizeti a TB-t, NyB-t.
    Kell az előrelátó takarékoskodás, de nem a bankbetét, részvény, államkötvény, mert azt elcseszhetik, hanem a nyugdíjbiztosítás!

    Igen szép számmal akadnak, akik nem kapnak munkát 50-55 évesen /60-asok már nem is álmodhatnak róla/, így érthető, hogy menekülnek nyögdíjba az emberek, amint lehet.
    Sokan vagyunk, akik még dolgoztunk volna éveken át, de elzavartak bennünket a sunyiba!

    Öszödi beszéd a prolitikai hazugságról szólt:
    A mai beszédről, a teljes hazugságról.”
  • 51. macs 2012. július 02. 13:55
    „Akit érdekel:
    "Nem egészen egy év után már csak az ötöde van meg az átadott nyugdíjvagyonnak. Áprilisban 100 milliárd forinttal fogyott a vagyon."
    http://www.vg.hu/gazdasag/durvan-lecsokkent-az-allami-nyugdijvagyon-379026?env=live
    Ami a földeket illeti, az érdekes kérdés. Szerintem nem a külföldiektől kell félteni.
    Nos, ebben a témában találtam:
    Szeremley Huba itt hagyja Magyarországot. Az egyik leggazdagabb magyar szerint itt nem érdemes élni.
    Földpályázaton 91 hektár földet nyert csak, így 150 darabos szürkemarha gulyáját az érvényes törvények miatt le kellene vágnia. Egy szürkemarhára 1 hektár legelőt kell fenntartani a törvények szerint.
    Ő inkább külföldre telepíti a gulyát, és tervezi végleges emigrálását.Azt mondta: csaknem ötszáz hektárt vesztett el úgy, hogy érdemtelenek kapták a földeket, nem a parasztok.
    Bővebben:
    http://indexbalaton.hu/index.php?page=cikk&hir_akthely=143&hir_hirid=65495”
  • 50. gondolom 2012. július 02. 13:53
    „Ez egy hülyeség,az emberek dolgozni szeretnének,meg felelő bérért,amire még ez a banda lesz esély sem lesz.Ha van jó munka helyem ,jó bérem senki sem menne el idő elött nyugdijjba.”
  • 49. lukrecia 2012. július 02. 08:38
    „49: Krumpli. Valóban igaz , az emberek kb 25 % -a megsem éri a nyugdij kifizetés időszakát. Elhal, elköltözik, stb. És egy életen át befizet. Ezt az összeget elkönyvelik mint nyereség. A TB volt mindig is a legnagyobb lenyúlható kassza. Nem lesz nyugdíjunk?? Már előre próbálnak felkészíteni erre bennünket. Öngoskodás?? Miért , hiszen azt ugyanúgy lenyúljál, leamortizálják, bármikor hozhatnak olyan adó változást h értéktelenné teszik addigi befizetéseidet.
    Az állam az örökösödési illeték eltörlésével nagyot veszített. Ott is "lenullázták" a vagyonokat . Az emberek kb 5-10% -a örökös nélkül az államra hagyta a vagyonát. Ha nem az ápolónő iratta alá az utolsó napokban a végrendeletet.”
  • 48. bambinaXX 2012. július 02. 07:31
    „deszkás - régen ilyen nem volt, ugye?! szerinted vissza a kommunizmust? annak mennyi áldozata volt, úgy mellesleg?
    nemecsekernő - igaz, és mág hozzátenném: ha megfelelő személyek kerülnének a megfelelő helyekre.
    megfelelő, azaz: szakértő és nem a saját zsebét tömi. ehhez azért komolyabb ellenőrzés(vagyonvizsgálat) és szankció kellene. ill. a rossz döntések hozóit felelősségre kellene vonni (vagyonától megfosztani, stb.)
    xenopus: "Látták a gyerekek jövőjét!" - De rosszul! ugyanis mindehhez amit leírtál komoly hiteleket vett fel az ország, mert a szocializmus finanszírozhatatlan volt! olyan került pozícióba, aki jó pártkatona, de nem ért ahhoz amit csinálnia kell! Gengszterváltáskor pedig akik pozícióban voltak: állami vállalatok vezetői, TSZ-elnökök, politikusok - szétrabolták/magánosították amit bírtak Maguknak persze. Az hogy lehet, hogy Magyarország 1 emberen: Kapolyin keresztül veszi a gázt?? 1 ember, aki ráteszi a maga hasznát és csilliárdokat keres vele..? olvass csak utána - és ez csak 1 példa.. De persze a tömegeket, el lehet altatni a párezer Ft-os ilyenolyan kedvezménnyel.. azt senki nem meri ígérni, hogy: megszorítás kell, mert ez így nem megy tovább! Mondd már meg, h ki finanszírozza az oktatást, egészségügyet, nyugdíjat, stb. ha nincs elég befizető - miközben rengeteg a lenyúlás, és fizetnünk kell a felvett hitelek kamatait?! Az újabban felvettekkel pedig már az unokáink jövőjét adják el.. A Jobbik épp a termőföldek miatt kapadozik. emlékszel még mikor léptünk be az EU-ba, ki volt kormányon és lám: ezekkel a feltételekkel tettük. Remélem, hogy tesznek most a termőföld felvásárlás ellen!”
  • 47. qrumpli 2012. július 02. 07:26
    „Csak halkan kérdezem :
    Aki pl 40 évig fizette a nyugdíj járulékot és az első nyugdíj felvétele előtt örök nyugalomra tér ,a befizetett pénzével mit csinálnak?
    Az a baj ,hogy ezt sokan elfelejtik pedig egyre több a nyugdíj előtti elhalálozás.
    Mert ugye aki soha nem dolgoott annak is "jár" a segély.”
  • 46. Együgyű 2012. július 02. 06:53
    „"Senki nem akar ennyire nyugdíjat, mint a magyarok"
    A régi korszakhoz annyit még hozzátennék: a ´80-as évek közepéig valóban nem volt adó! Talán mert ezt kapitalista csökevénynek tartották akkor? Lehet, hogy ez helyet voltak megállapítva az alacsony jövedelmek? A ratkó-gyerekek meg most mentek, mennek nyugdíjba és élvezni fogják 34-4o év utáni munkájuk gyümölcsét a kapitalista Új Magyarországon? ,,Mintha nem ők tehettek volna arról, hogy inproduktív rendszer részei voltak, nyilván önhibájukon kívül." De vélelmezhetően az őseiket becsülettel eltartották? Lehet, hogy ez történelmi tény? Ki tartja most el őket becsületesen? Mintha a rendszerváltás után ugyanez folytatódott volna? Csak esetleg most valódi munkahelyek nemigen vannak? A mostani rendszer is improduktív és valójában rég befuccsolt a rendszer? A látszatot az új rendszer mindenáron fent akarja tartani avval, hogy visszamenőleges törvénykezéssel elsíbolta a magánnyugdíjpénztári megtakarításokat /Öngondoskodás/ /Biztonságos befektetés/. Tehát a mostani kormány felfogása mintha a néhai Ceausescu rendszerére hasonlítana? Most is az államadósság nominális értékének csökkentésével, bármi áron való csökkentési/visszafizetési cél, amit népmozgalommal is meg kíván támogattatni a kormány? Lesz e egyáltalán a mostani kettes középkorúaknak és fiataloknak nyugdíjuk? Mennyi lesz az igazolt munkaviszonyuk és az milyen összegre jogosítja majd fel Őket? Esetleg akkor majd sírhatnak és elgondolkozhatnak, hogy egyesek mit tettek a szüleikkel, őseikkel? A Szent Istváni örökségű Magyarországon egyesek a Ceausescu végét akarják látni, mert a saját érdekeik ezt követelik? Rohanjunk akkor sokadszorra a falnak, és folytassuk az Orbán Viktori gazdasági felszabadító harcunkat. Egy előnye maradt a következő kormánynak! Visszamenőleges törvénykezéssel Orbán apánkra hivatkozva annak minden intézkedését megszüntetheti azonnal. Az a párt, aki demokráciára hivatkozva ezeket nem akarja megszüntetni az nem az ország érdekeit, akarja szolgálni!!!
    Mindenkinek én a vélemény szabadságot megadom a demokrácia jegyében! Bírálni senkit nem fogok!
    Aki nem érti, azt sajnálom!
    OFF.”
  • 45. xenopus 2012. július 02. 05:46
    „42. bambinaXX

    két dolgot elfelejtettél és kiegészítenélek! 1, Nem volt banán. 2 Nem volt világútlevél.
    Viszont volt mindenkinek munkahelye, biztos megélhetése. Fel tudott venni alacsony -vagy kamatmentes- hitelt, lakásokat építettek és arra szintén hitel vagy vissza nem térítendő kölcsön. Tudtad a jövődet tervezni és ha nem hőbörögtél akkor még vihetted is valamire. Emberszámban is gyarapodott az ország! És nem véletlenül! Biztonságban érezték az emberek magukat! Tudtak 2-4 gyereket vállalni. Látták a gyerekek jövőjét! És ma? Egyes népcsoportokon kívül az ország kihalóban (vagy kivándorlóban) van!
    Ami nem igaz, hogy államadósságot termeltek! Az államadósság legnagyobb részét a "rendszerváltás" után vették fel, amikor szét privatizálták (lopták) az országot és a nyereséges (akkori) állami cégeket is egytől egyig eladták! Lassan semmink sem marad! Utolsó lépésként a TERMŐFÖLDET fogják eladni! Eladják 2014-ben a földet a lábunk alól! Majd jön a burzsuj birtokos aki földjén dolgozhatunk mint a cseléd. Ez lesz az utolsó tőrdöfés az ország "szívébe" ! Ez -szerintem- MAGYARORSZÁG végét jelenti! És most SENKI (!) nem emeli fel a hangját ez ellen!”
  • 44. mihaly-1 2012. július 02. 00:24
    „A korrupció virágzik jobban, mint a parlag fű?
    Nem a nyugdíjasokat kellene felelősségre vonni és büntetni? Miért titkolóznak a 62-éves bírók nyugdíj összegéről? De azonnal jut nekik munka milyen érdekes? 19 Bírói állásra 50-en pályáztak, ezek a képzetlenek?”
  • 43. fili-busz 2012. július 02. 00:21
    „Még mielőtt egyesek behülyítenének itt embereket, akik ezért vakon neki vágnának a nagy

    világnak szerencsét próbálni és elvesztenék nehezen megszerzett pénzecskéjüket, néhány

    adat:

    40. roxper 2012.07.01. 20:10
    "... Ha brit lennék és megkapnám a havi 3000-4000 fontomat én se várnék nyugdíjat az

    államtól, abból szépen félreraknék, nem elverném az összeset mint ahogy sok tehetős magyar

    is teszi!"

    Angliában a többbség nem keres 2000 fonton felül.
    Hogy honnan veszem?

    Innen:

    http://www.gumtree.com/jobs/london

    Assistant Management Accountant - London - Oil and Gas - 26-32k azaz nettó: 1680-2030

    font/hó- és ez nagyon, nagyon jóóóóó és kivételes munkahelynek számít

    PROPERTY ADMINSTRATOR ?14,000-?18,000 Cr0ydon - azaz nettó:1000-1230 font/hó

    Assistant Managers - Bars London to GBP22,000 -azaz nettó:1450 font/hó

    Au Pair / Mothers Help West Hampstead - ?225 per week -azaz nettó:875 font/hó

    A Kelet-Európából érkezett (sz@rkaparó) munkások (hangsúlyozom)többsége 800-1300 font/hó

    keres.

    41. 9349779 2012.07.01. 21:22
    "Itt Angliába 9% amit vonnak."
    Ez így nem teljesen igaz.
    Az évi keresetből levonnak 8105 fontot és maradék 20%-al adózik plusz hozzájön a TB.

    "...heti 300 Ł kényelmesen vagyok szegény adó vonása után...."

    Ahhoz hogy heti 300 kapj nettóban(normál munkában), 370 fontot kell keresni bruttóban.
    A levonás 70 font, azaz a bruttó 19% adó és tb, tehát messze nem 9%.

    ebből pedig nagyon alacsony nyugdíjad lesz, amiből nem tudsz vagy nagyon szegényesen tudsz
    majd megélni.

    Per pillanat heti 300 fontból általában erre tellik egy hónapban általában:

    -egy szobát lehet bérelni valamelyik (kis szerencsével normális) házban 4-5 lakótárssal.
    állhatsz a közös WC előtt és használhatod a közös konyhát, ha egyáltalán elmosogatnak a
    lakótársak maguk után. Nem mindig! Heti 100 fontért
    - közlekedés 100 font/hó- (35000 ft/hó....woooooowww)
    -kaja :200 font/hó (sör, cigi nincs benne)
    - egy kis autó éves biztosításidíja 600-700 font/év
    - egy kis autó éves adója 150 font
    - benzin 1,35 font/lit
    - tv előfizetés 145 font/év
    - és akkor nem voltál beteg (táppénz NINCS!!!!!-csak 5év utén 2hét/év)
    - nem ruházkodtál
    - nem szórkoztál
    - nem látogattad meg a szüleidet (egy látogatás minimum 200 fontnál kezdődik úttal együtt,
    ajándékok nélkül)

    Lehet számolni.

    "A bérlet 30Ł/hét "
    Milyen bérlet?
    Busz és metró?
    Egy hétre?
    Az kb. 10000 Ft? Woooow
    Kereseted 10%-a?
    Woooow!

    "de egy pár női cipőt kapok 9Ł-ért."

    Milyet? Kéreg nélkülit?
    Ha eddig nem volt bokasüllyedésed,akkor most lesz.
    Az angol nők többsége bokasüllyedésben szenved, (többekközött) az ócska, kéreg nélküli
    cipők miatt. Figyeld csak meg!

    "Nem egyszerű,de sokkal stressz mentesebb és nem kell félni,hogy politikailag rosszul
    szólok-e"

    Ez viszont igaz.

    Azt sem szabad elfelejteni, hogy Anglia 500 éve kirabolja a gyarmatait, nem kis mértékben

    ebből töltve fel a költségvetését. Még Mo-t viszont 500 éve kirabolják, plusz 40+20 év gulyáskommunizmus.
    Ezért MO-t összehasonlítani Angliaval(a nyugattal), kb.olyan mint összehasonlítani a dobókockát az almával.
    De hát ezt fel is kellene érni ésszel,nem?

    És pár adat és pillanatkép:

    Államadósság/GDP:
    magyar: 80,6%,
    angol: 85,7%; minden adat 2011-es, forrás: Eurostat

    http://nivo.blog.hu/2012/06/05/kulfoldon_minden_szebb_es_jobb

    Angol államháztartási deficit: 10.4% , 2010-ben (harmadik legnagyobb az EU-ban)

    http://www.telegraph.co.uk/finance/economics/8473705/UK-has-third-biggest-budget-deficit-

    in-Europe.html

    Egyébként Anglia is elég rosszul áll.
    Korházakat akarnak bezárni és "...a kormány 710 ezer fős leépítést kíván végrehajtani a

    közszférában a 2015-ig tartó parlamenti ciklus végére."

    http://www.origo.hu/nagyvilag/20111130-az-elmult-harminc-ev-legnagyobb-kozalkalmazotti-

    sztrajkja-kezdodott-szerdan-nagybritanniaban.html

    "Több száz tanárt és iskolaigazgatót vesztegettek meg Nagy-Britanniában az önkormányzatok

    az elmúlt években: többségüknek több tízmillió forint végkielégítést ígértek, ha önként

    felmondanak a munkahelyükön - adta hírül a The Telegraph."

    http://eduline.hu/kozoktatas/2012/5/30/Tizmilliokat_igertek_a_tanaroknak_ha_felmon_8XWPZS

    Ja és mostani bankbotrány....hááááát!
    Jé nyugaton is vannak , akik hazudnak és ebből óriási hasznot húznak?
    Na ne mááááá!

    Van még kérdés?
    :-)

    További szép napot!”
  • 42. deszkás 2012. július 01. 23:19
    „BAMBINA! Az újhoz még annyit hozzátennék: a 22 év alatt éhenhalt vagy megfagyott 2237 fő, eltűnt 2675 fő ..... folytassam?”
  • 41. nemecsekerno_007 2012. július 01. 23:11
    „42. bambinaXX 2012.07.01. 22:35

    Nagyon szépen összefoglaltad a lényeget, ha a választási rendszerünk nem lenne antidemokratikus, akkor alulról elindulhatna egy változás.”
  • 40. bambinaXX 2012. július 01. 22:35
    „39. A régi korszakhoz annyit még hozzátennék: a ´80-as évek közepéig nem volt adó!! Állami vállalatok voltak, SZJA-t senki nem fizetett, nem volt netto, brutto!! Annyit kaptál amennyit és kész, nem volt választás, már le volt vonva, amit az államnak kellett "adni".. Igazából rég befuccsolt a rendszer: hitelekből élt az ország!!!!
    Nektek ezt még senki nem mondta?? Vagy már feledésbe merült?!
    Ezért (is)volt a hatalmas államadósság rendszerváltáskor, aminek elengedését Antall és bandája volt szíves visszautasítani! A ratkó-gyerekek, akiket muszájból szültek - pedig egy inproduktív rendszer részei voltak, nyilván önhibájukon kívül. Deficites állam csak a mínuszt termeli..
    Persze erről nem a köznép, hanem a "választott" "vezetők" tehetnek.”
  • 39. roxper 2012. július 01. 20:10
    „Valószínűleg azért van ez így, mert sehol nem vonnak ennyi járulékot fizetésből és sehol nem fizetnek be a cégek ennyi járulékot mint hunniában azzal a szándékkal, hogy azt az állambácsi nyugdíj és egyéb járandóságok formájában kifizesse, illetve lenyúlja! Ha brit lennék és megkapnám a havi 3000-4000 fontomat én se várnék nyugdíjat az államtól, abból szépen félreraknék, nem elverném az összeset mint ahogy sok tehetős magyar is teszi!”
  • 38. Anmari51 2012. július 01. 17:41
    „Anmari51
    3. Linka11 Teljes mértékben egyet értek veled, szó szerint így történt a Ratkó korszak gyerekinek élete, keresete, nyugdíj és egyéb járulék befizetése.
    De annyira megváltozott minden, hogy forintosítva nincs is értelme összehasonlítani a hatvanas hetvenes, nyolcvanas éveket a rendszerváltás utáni jövedelmekkel, járulékokkal.
    Volt biztos munkánk, otthonunk, akinek autóra volt igénye vehetett, igaz éveket kellett várni rá, sőt még a vonalas telefonra is akár tíz évig. Nyaraltunk minden évben két hetes SZOT üdülés belefért a költségvetésünkbe. Csakhogy nem csak a jövedelmek, az árak is jóval alacsonyabbak voltak és mindegy is mi a példa élelem,iszer, műszaki cikk, vagy rezsi költség. De nyugdíjas életünket megalapozandó öngondoskodásra, a fizuból levontakon túl nem igen volt mód! Megtakarítás bármely formában jóval kevesebb lehetőség volt, mint most van, azért sokunknak nem fért bele a családi költségvetésébe a szerényebb választék útján történő pénzgyűjtögetés. Éltünk szépen egyik hónapról a másikra és otp-re vettünk lakást és abból rendeztük is be. Életbiztosítás létezett (2) Állami Biztosító és a Hungária erről a fiatalabb generáció jó esetben is csak hallomásból tud valamennyi infót. Volt életbiztosítás szerényebb keretek között, de havi 120,-Ft megtakarítással 15, 20 éves futamidő végén tudja e valaki mit fizetett ki a biztosító, és milyen nyugdíjkiegészítésre volt elegendő és mennyi időre? A kilencvenes évek elején megjelent több külföldi biztosító és az első 10, 15 éves tartamú életbiztosítások már régen lejártak kifizették, van néhány ismerősöm akik egyöntetűen azt mondták még azt sem kapták vissza amit befizettek. Az óta tovább fejlesztették a ÉB konstrukciókat de a Unit Link szintén vagy hoz hozamot vagy nem , bár hosszú távon kiegyenlítődhet a befektetés, de azt hogy ki-ki majd mennyit kap meg ha lejár a ÉB az még a jövő és sajnos érheti kellemtelen meglepetés, csalódás az öngondoskodás eme formáját választókat. De a munkavállalók többsége sem az átkosban, sem napjainkban nincs abban a helyzetben, hogy javakat halmozzon fel. Sajnos azok többen vannak akik a be nem fizetett csekkjeiket gyűjtik és nem a holnapról meg a jövőről meg öreg napjaikról gondoskodnak előre! A fiatalok ezt már értik, értenék az öngondoskodás fontosságát, mert hallják huszonéve, viszont többségüknek szintén nincs miből félre tenni öreg napjaikra felkészülni!”
  • 37. lukrecia 2012. július 01. 17:36
    „Én is 35-el értek egyet. "Senki nem vár az államtól semmit.Megvan viszamenőlegesen ki mennyit fizetett be és a mai bank kamatokkal kiszámítva fizesse ki az állam a nyugdíjast oszt nincs is miről beszélni...ja,hogy az a pénz vezetőink magán vagyonába ment?" Volt itt valamikor 30%--os kamat is . Igen fizessék ki a az évi kamatokkal amit befizettünk. Itt az a baj mint minden nagy közös befizető hely esetén, hogy óriási pénzek gyűlnek össze és a kisértés azonnal megvan a lenyúlására. A működési költségek is óriásiak (pedig 1% is sok lenne) de még ez sem elég 10-50% -t is lenyúlnak a közösből.”
  • 36. csonakos 2012. július 01. 16:44
    „35. 9349779 2012.07.01. 16:09
    Nálad a pont!
    Nekem sincs semmi elvárásom azután ha a negyven év százkilencvenöt napom után befizetett járandóságomat és természetesen ne hagyd ki azt sem amit a munkáltató a te nevedben befizetett állambácsinak megkapjuk! Igérem utána már nem kell a nyugdíjkasszából egy fillér sem!”
  • 35. kumisz 2012. július 01. 16:24
    „35. 9349779 2012.07.01. 16:09

    LIKE!:DD”
  • 34. nemecsekerno_007 2012. július 01. 16:02
    „31. kumisz 2012.07.01. 14:52

    : ) Hát a finanszírozhatatlanság, meg a politika. Az hajcsa! : )”
  • 33. bambinaXX 2012. július 01. 15:18
    „23! Ne röhögtess!!!! Eddig tán a szaktudás számított?! Hol éltél te??? az volt a fontos, hogy kinek a kije vagy.. Egyetlen szakértő Bokros volt - de őt divat volt útálni, pedig miatta nem csődöltünk be a ´90-es évek közepén már. A vészharangokat pedig kongatták néhányan, de nincs olyan politikai erő, amely fel tudná vállalni ezt a problémát, hisz: nem szavazzák meg őket, mivel a választók nagy része ny.díjas.. és msz(m)p párti.
    27. Szerinted. szerintem meg még mindíg szocializmus van - pl. Kínához, USA-hoz képest.. ott aztán az van, hogy gondoskodsz magadról, ahogy tudsz.”
52 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fordított adó: a mezőgazdaságban csak a második félévtől

Az áfatörvény módosításába foglalt fordított adózást a mezőgazdaságban a második fél évtől kell alkalmazni. Tovább olvasom