Délmagyar logó

2017. 10. 24. kedd - Salamon 9°C | 13°C Még több cikk.

Sólyom Airways: 6 gépre kötöttek lízingszerződést

Augusztus 20-a előtt Budapestre érkezik az új magyar légitársaság első gépe. 2017-re már 50 gépes flotta szerepel a tervekben.
A Sólyom Airways hat repülőgép lízingelésére írt alá szerződést Londonban - közölte Vágó József, a légitársaság vezetője kedden, hozzátéve, hogy még augusztus 20-a előtt Budapestre érkezik az új magyar légitársaság első gépe.

Vágó József kiemelte, hogy a Sólyom Airways már szerdán reggel beköltözik irodáiba a budapesti Liszt Ferenc-repülőtéren, és még augusztusban megkezdi a jegyek értékesítését járataira.

Arra a kérdésre, hogy mikor indul az első járatuk, Vágó József elmondta: az indulás nem csak rajtuk múlik, a gépek üzembe helyezése és magyar lajstromba vétele a légügyi hatóság feladata.

"Mi a magunk részéről az első gépet idehozzuk augusztus 20-a előtt, folyamatosan bejön a hat gép, és szeretnénk velük minél hamarabb elindulni" - fogalmazott Vágó József.

A Sólyom Airways 6 repülőgéppel indul el még az idén, de 2017-re már 50 gépes flotta szerepel a terveikben - mondta Vágó József, aki jelenleg is Londonban tartózkodik. Az MTI kérdésére jelezte: további gépek lízingelése kapcsán újabb tárgyalásokat folytat.

Kifejtette: felkínálják a kormányzatnak, hogy augusztus 20-án, a nemzeti ünnep alkalmából a légi parádén átrepülnek az első géppel a Duna felett.

Charterjáratok és menetrend szerinti járatok indítását is tervezik, elsősorban európai, azon belül pedig alapvetően nyugat-európai célpontok felé - fűzte hozzá.

Vágó József szólt arról is, hogy a hat repülőgép üzemeltetéséhez a kezdéskor 350-400 munkatárssal kell rendelkezniük, de egy hónapon belül 700-ra növelik alkalmazottaik számát. Az utaslétszámot 2014-ben 3 millió, 2017-re pedig már 8 millió utasra becsülte.

A légitársaság vezetője elmondta, hogy egyesült arab emirátusokbeli és ománi befektetők finanszírozzák a működést, de maga a Sólyom Airways három magyar magánszemély tulajdonában van, ők hárman finanszírozták - több száz millió forintos beruházással - a társaság eddigi indulását és működését. Kiemelte, hogy a társaságban az államnak "semmiféle közreműködése nem volt eddig, és nem is lesz (...), az állam nem lesz tulajdonos".

Vágó József azt is megerősítette, hogy a Sólyom Airways az Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft.-re és a korábbi Malév földi kiszolgáló cégére, a Malév Ground Handling Zrt.-re is vételi ajánlatot nyújtott be, erre a tulajdonos magyar államtól még nem kapott visszajelzést.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) az MTI megkeresésére azt közölte, hogy a Légügyi Hivatal vizsgálja a Sólyom légitársaság alapítására benyújtott kérelmet, és erről határozatot hoz.

Ismertették: légitársaság alapításához két alapvető hatósági engedély szükséges: egy üzemben tartási és egy működési engedély, de kell egy műszaki alkalmassági engedély is.

A Sólyom légitársasággal kapcsolatos hatósági eljárások folyamatban vannak, azonban kereskedelmi légi személyszállításra jelenleg nem rendelkezik engedéllyel a társaság - közölte az NKH. Hozzátette, a hatósági eljárások szakszerű lefolytatása körülbelül 90 napot vesz igénybe, de a tényleges engedélyezés ideje nagyban függ attól, hogy a kérelmező az előírt dokumentumokat megfelelő tartalommal és szakmaisággal terjeszti-e be a hatóságnak.

Olvasóink írták

47 hozzászólás
  • 47. X_Y 2013. július 18. 17:38
    „46.szöszi 2013.07.18. 15:25

    Festett barna :) Meg egy kicsit eccerű :)”
  • 46. szöszi 2013. július 18. 15:25
    „44. X_Y 2013.07.18. 12:04
    Te mást nem tudsz, csak kötözködni? És ha már szőkéknél tartunk, melltrafáltál, mert barna vagyok :)”
  • 45. MW2012 2013. július 18. 15:22
    „Na, még ez az amiből semmi nem lesz. Szerintem szerencsére. Szerintem.”
  • 44. X_Y 2013. július 18. 12:04
    „43.szöszi 2013.07.18. 11:18

    "Csak ki kell nyitni a kapukat, ennyi."

    Csak ennyi, mert check-in, csomagkezelés, utasbiztonság az nem is kell, csak mintha egy vidéki buszállomás lenne, jönnek-mennek a kofák a kosár krumplival meg a csirkékkel :)

    "Hogy miből lesznek nyereségesek? Közel keleti befektetők finanszírozzák, simán versenybe szállnak az Air France járataival vagy más nagyobb repülőgép társaságok járataival az utasok kegyeiért"

    A nyereség az attól lesz hogy számolatlanul öntik bele a pénzt.

    "Jobb árakon szállítják majd a turistákat Dubaiban, mint innen közvetlenül akárki."

    Ó persze, a Qatar meg az Emirates már csak ilyen hülyék, kigolyózzák a saját légitársaságukat, hogy a Szoliom-nak legyen nyersége :)

    "Az utazási irodákkal majd szépen sorban leszerződnek"

    Azok is már csak ilyenek: inkább felrúgják a több éve működő biztosat egy bizonytalanért.

    Mondjuk az igaz hogy szöszi vagy :)”
  • 43. szöszi 2013. július 18. 11:18
    „Várjuk ki a végét, lesz-e belőle egyáltalán valami. Sokan itt úgy látszik,nem nézték a tegnapi híradót. Egyenlőre van egy iroda ahová költözködnek, és jó sok magánbefektető, de még egy darab engedélyt nem kaptak semmire. Még pilótáik sincsenek, hogy a személyzet pedig közel keleti lesz, az is csak találgatás. A Liszt Ferenc I. terminál valóban zárva, de néha üzemel. Oda szállnak le a honvédség gépei, és ott landol sok magánrepülő is. Ott üzemel egy kis társaság, nem rég jártam ott. Csak ki kell nyitni a kapukat, ennyi.
    Hogy miből lesznek nyereségesek? Közel keleti befektetők finanszírozzák, simán versenybe szállnak az Air France járataival vagy más nagyobb repülőgép társaságok járataival az utasok kegyeiért. Jobb árakon szállítják majd a turistákat Dubaiban, mint innen közvetlenül akárki. Az utazási irodákkal majd szépen sorban leszerződnek.”
  • 42. X_Y 2013. július 18. 09:12
    „"Kifejtette: felkínálják a kormányzatnak, hogy augusztus 20-án, a nemzeti ünnep alkalmából a légi parádén átrepülnek az első géppel a Duna felett"

    Ezt az eseményt majd megnézem a CNN World Report-on:)”
  • 41. X_Y 2013. július 18. 08:34
    „39. Stefan Kontarovic 2013.07.17. 20:55

    Mi van szerb kémecske? A szerb tartótiszted megint parancsba adta hogy itt trollkodjál.

    Serbisch Schnecke!”
  • 40. C6H12O6 2013. július 18. 05:53
    „És ők most mitől lesznek nyereségesek?”
  • 39. kontrapista 2013. július 17. 20:55
    „x_y
    Eddig a " szerb " téma volt számodra a menő, mostanra hirtelen repülés szakértővé vedlettél át ?
    u.i.
    Ilyen vehemenciával akár a SÓLYOM AIR pilótája is lehetsz, ezért igyekezz ide firkálgatni !”
  • 38. ugyanmé 2013. július 17. 18:14
    „28. X_Y 2013.07.17. 13:46
    "Az lehet, de nem szívesen repülnék olyan légitársasággal ahol a kapitány eddig csak MS Flight Simulatorban repült :)"

    Azt hiszem megnyugodhatsz! Szinte garantált, hogy itt olyan kapitányok lesznek, akik már sokszor és sok helyről repültek! Nem a képesség vagy a tudás a lényeg a NER rendszerében, hanem a párt iránti lojalitás. :D”
  • 37. ugyanmé 2013. július 17. 18:11
    „30. szegedivagyok 2013.07.17. 14:18
    Gratulálok! Megértetted a lényeget! Szerinted miért írtam, hogy "ezeréves" Sólyom???
    60 évest nem írhattam, olyan nem volt a Csillagok háborújában (Gyengébbek kedvéért: Star Wars)
    Veled szemben én tájékozódtam, de olvasni is megtanultam. ;)”
  • 36. X_Y 2013. július 17. 16:10
    „35.macs 2013.07.17. 16:02

    "hogy már van irodájuk a Liszt Ferenc-repülőtér I-es termináljának épületében."

    Iroda, ahová tuti nem juthat be utas, de a közelébe sem (az 1-es terminál majdnem 1 éve be van zárva). Újságírók sem zaklathatják őket a kb. 5x5 méteres irodában :)

    "bérelnek személyzetet" - azt is az arab országokból? Remek :)”
  • 35. macs 2013. július 17. 16:02
    „Nem értelek benneteket, bérelnek gépet, bérelnek személyzetet, mindent, ami kell. Most olvasom, hogy már van irodájuk a Liszt Ferenc-repülőtér I-es termináljának épületében.”
  • 34. X_Y 2013. július 17. 15:00
    „31.Qllancs 2013.07.17. 14:22

    "ott a régi Maléves személyzet ! 2000 fő került utcára !!! MA csak pár tízen dolgoznak ! a többi ugrásra kész !!!"

    Vannak akik dolgoznak: Kínában, távol-keleti országokban, Emirátusok... akik meg "ugrásra készek", azoknak meg lejárt minden jogosításuk. Ami annyit jelent hogy aki pl. a MALÉV-nél kapitány volt, de egy több mint egy éve nem repült, az most nem kevés órát első tisztként jobb ülésben kel repüljön egy oktató kapitány mellett: no és honnan akaszt le a Sólyom az "utcáról" oktató kapitányokat? Bár ez csak sokadlagos kérdés...”
  • 33. Tshabalala 2013. július 17. 14:44
    „6 gép 700 fő alkalmazott, ugy hogy a legiiranyitastol a csomagkezelesig mindenhol külső cegek vesznek részt! Gondolom a mukodeshez sok politikai irányító szükséges, mint anno Torgyán menye is volt?”
  • 32. X_Y 2013. július 17. 14:26
    „Az is érdekes hogy a facebok-os rajongói oldalról mindenkit "kimoderálnak" aki nem eléggé hurráoptimista :)”
  • 31. Qllancs 2013. július 17. 14:22
    „Ilyen hippp-hopppp induló , szerintem meg papírrepülőkről van benne szó ! v. csak kész átverés !

    22 X_Y - ott a régi Maléves személyzet ! 2000 fő került utcára !!! MA csak pár tízen dolgoznak ! a többi ugrásra kész !!!”
  • 30. szegedivagyok 2013. július 17. 14:18
    „16. ugyanmé 2013.07.17. 08:59

    Ha az általad javasolt géppel indulna a cég, biztos nem sokáig repülne. A TU 104-es típus immáron lassan 60 éves lesz, bár kétségkívül olcsón lehetne hozzájutni, ha lenne még repülőképes példány belőle. Javaslom, ha nagyot akarsz mondani, írni, előtte tájékozódj :)”
  • 29. Qllancs 2013. július 17. 14:09
    „Na ez se fog beindúlni !! mert nem orbán bandájához tartozik ! és nem kér az állami részvételből. Mert itt ma Magyon CSAK az maradhat talpon, akit orbán és rezsimje ..rábólint !
    Nem hever--nincs indulás, nincs engedély ! Majd húzzák az időt, mindenbe belekötnek !!!

    A cég is érdekes: fél milliós tőkével jegyezték be, 3 tulaj : 1, Vágó..légügyi ig.volt a Malévnél, 2, Lucsik J: V-Team gyógykészülékeket forgalmaz, 3, Huntyák : ő bárányokat küld a muszlim országokba. Cég : Cegléd , Rercsényi u. 45. a kép szerint egy lepusztulr régi omladozó ház ! Googl..Maps /”
  • 28. X_Y 2013. július 17. 13:46
    „26.NP1 2013.07.17. 13:43

    "a trafikmutyi több tízezer pályázatát a maroknyi értékelő pillanatok alatt földolgozta - ezt is vállalnák."

    Az lehet, de nem szívesen repülnék olyan légitársasággal ahol a kapitány eddig csak MS Flight Simulatorban repült :)”
47 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Stratégiai megállapodást kötött a Magyar Telekom és a Mol

Az együttműködés az értékesítés, a kiskereskedelem, az energia-kiskereskedelem és az informatikai és… Tovább olvasom