Délmagyar logó

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 9°C | 24°C Még több cikk.

Tavaly kitüntették, idén menesztették

Szeged - Fekete Antal váltja holnaptól a Tisza Volánt is magában foglaló Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. élén Szarvas Pétert. A szakmai és vezetői munkájáért tavaly még Baross Gábor-díjban részesült vezető menesztését nem indokolták.
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. igazgatóságának tájékoztatása szerint az új vezérigazgató kinevezése határozatlan időre szól. A döntéstől azt remélik, hogy az „új vezetés a régiós célkitűzések megvalósítása érdekében új perspektívákat nyit majd".

Az új vezérigazgató a közlekedési, fuvarozási területről érkezik, Fekete Antal 10 éven keresztül volt az MF Cargo Kft. ügyvezetője. A szállítmányozási cég kiemelt partnerei között – honlapjuk szerint – ott van az Auchan Magyarország Kft., a hazai SPAR, Penny és Rauch Hungaria Kft. és a DHL Magyarország is.

A leváltott vezérigazgató úgy véli, menesztésének hátterében az állhat, hogy egyes szakmai kérdésekben markánsan eltérő vélemény alakult ki közte és a vagyonkezelő szervezet vezetése között. Szarvas Péter lapunkhoz is eljuttatott közleményében azt írta, leváltásáról szóló értesítésben indoklás nem szerepelt, és az MNV Zrt. igazgatósági döntése meglepetésként érte. Úgy véli, másfél évtizedes vezetése alatt a Körös Volán Zrt. komoly szakmai és üzleti eredményeket ért el.

A szakma elismeri, hogy olajügyekről elhíresült cégből egy sikeres, kiegyensúlyozott és hatékony gazdasági társaságot hozott létre. Ezt látszik alátámasztani, hogy a Körös Volán Zrt. vezérigazgatójaként a hazai autóbusz-közlekedés területén nyújtott szakmai és vezetői munkájának elismeréseként tavaly március 15-én Baross Gábor-díjban részesült.

Tény, hogy irányításával jött létre a több társaságot, így a szegedi központú Tisza Volánt is integráló regionális Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. Komoly szerepe volt abban is, hogy ennek székhelye Békéscsaba lett – ami a másik oldalon természetesen „veszteség" Szegednek.

A vezérigazgató szerint van elméleti esély a szakmai ellentét kibékítésére, és hangsúlyozza: igyekszik előkészíteni az átadás-átvételt, hogy a társaság a lehető leggördülékenyebben élje át a vezetőváltást.

Olvasóink írták

  • 15. UMBRELLA 2013. október 03. 11:38
    „Igen,én is megdöbbentem,bár én egy másik oldalról tekintve a váltáson. Arról sehol nem lehetett olvasni,milyen kritériumok alapján vettek számításba embereket,kik voltak a jelöltek. Fekete Antal a mezőgazdasági gépszerelő (vásárolt érettségivel) végzettségével max a buszok szerelésére lehetett volna felvenni. Ja a cégében eltöltött tapasztalat.Igen nagyon megtanulta hogyan lehet okoskodni,kiskapukat találni,megfelelő emberek közelébe jutni és kit kell eltaposni. Volános Scaniás politikai "barátok" érdekeltségek. No comment...”
  • 14. Wayland 2013. augusztus 18. 11:56
    „Sajnos igazat kell adnom az előttem szólónak. Szarvas Péter menesztésének ez lehet az oka. Ő ezt teljesen fölöslegesnek tartotta ezt a beruházást. Őt eltávolították, majd az utódja meglépi azt, amit Ő nem szeretett volna. Ekkora kiadást nem engedhetnek meg a Volán társaságuk maguknak. Mikor a Tisza Volán 60 éves évfordulóját ünnepelte, akkor egy jól menő erős vállalat volt, az országban a legjobb mutatókkal. Tavaly sem volt veszteséges, de a többi volán vállalathoz hasonlóan nehézségekkel küzd. A kormányváltás óta akadozva, vagy egyáltalán nem fizetik ki a kedvezményes jegyek után járó kompenzációt. A városok sem fizetnek hiánytalanul az elvégzett szolgáltatásokért. Továbbá az állam befagyasztotta az új autóbusz beszerzéseket is immáron 3 éve. Kíváncsi vagyok meddig lehet ezt így folytatni. Talán addig míg ezek a közszolgáltató cégek is a Máv Zrt. sorsára jutnak? Az egy dolog, hogy az EU a kötött pályás közlekedést preferálja, de nem hiszem, hogy jóra vezet a Volánok ilyen mértékű háttérbe szorítása, leépítése. Ha ez így folytatódik több ezer munkahely kerül veszélybe.

    Visszatérve a témához, senki sem vonja kétségbe Fekete Antal kvalitásait, de Ő eddig a szállítmányozásban volt érdekelt, nem a személyszállításban. Most elbocsájtottak egy szakmailag kifogástalan vezetőt, aki már több mint egy évtizede vezette sikeresen a Körös Volánt, még az utóbbi 3 évben is, mikor a kormány megnehezítette a volánok működését. Szégyenletes az a lépés, amit most megléptek, de ezen már nem lepődik meg senki. Szarvas Úr egy nem mindennapi vezető, akit dolgozói tiszteltek, szerettek. Ha az utcán találkozott a dolgozóival megállt és elbeszélgetett velük. Nemegyszer megvédték az Mszp kormányzatok alatt, mert akkor is megpróbálták felmenteni. Sosem titkolta politikai meggyűződését. Most sajátjai küldték el... Senki sem bízik abban, hogy az új vezető kinevezésével bármi is jobb lenne. Akkor most már jöhetnek az elbocsájtások is???”
  • 13. gogol 2013. augusztus 16. 16:04
    „A beol.hu-n olvastam egy hozzászólást kb. egy hete,ott tudni vélik volános berkekben,hogy a szakmai ellentét miből fakad.Az MNV zrt.igazgatójának érdekeltségébe tartozó egy cég gyártana a volán társaságok számára egyfajta környezetvédelmi alkatrészt és ezeket építenék be 500 millió ft értékben.Ezt Szarvas Péter nem írta alá,mert nem látta indokoltnak.Menesztették.Most kamionos lesz a főnök.”
  • 12. papsajt 2013. augusztus 16. 09:23
    „" ...Ez a parancs Érik a narancs..."- Republic”
  • 11. pirosmanci 2013. augusztus 15. 20:28
    „Valahol valamikor rosszat szólhatott, így aztán találtak egy még jobb elvtársat, "oszt jó napot".”
  • 10. Erzsike209 2013. augusztus 15. 16:57
    „SENKINEK SEM BIZTOS A HELYE!”
  • 9. KamuNeni 2013. augusztus 15. 15:39
    „Az a kituntetesek meg vall veregetesek az <moderálva> jateka. <moderálva> jo erzest kelt ki bennuk. Nem tudom mire jo. En elbujnek elolle.”
  • 8. Qllancs 2013. augusztus 15. 11:31
    „Valamiért kiesett a csávó a pikszisből ! Kirugata valami erősebb fidesznyik a széket !
    orbán kormány alatt csak annak biztos az állása ..a széke..aki feltétel nélkül mindent teljesít..ész nélkül.Nem gondolkodik..nem pofázik !
    Külömben : REPÜL !!!”
  • 7. pachakuti 2013. augusztus 15. 11:23
    „Szeri István úr több évtizede nyereségesen vezeti az ország második legnagyobb Volán vállalatát. A folyamatos nyereségességben egyedül álló. A többi volán általában veszteséges.
    Ennek ellenére attól a Körös Volántól hoztak a központ vezetésére embert, amely a szegedinek egyharmada, nyereséget álmaiban produkált, volt vezetőik mostanában szabadulnak/szabadultak jogerős büntetésükből gazdasági bűncselekmények miatt. Fekete úr honnan jött, nem írták meg, de föltételezhetően ő is Fidesz közeli "szakember".”
  • 6. kormoska 2013. augusztus 15. 11:10
    „Ez a közlekedési holding alapból hülyeség volt!
    Honnan veszik azt,hogy ha 3-4 társaságot összevonnak,akkor az feltétlen hatékonyságot szül??
    Pláne úgy,hogy a vezetője a legtávolabbi megyeszékhelyről"igazgat".”
  • 5. Horthyszobor 2013. augusztus 15. 10:13
    „Szeretnék gratulálni Szeged okos vezetésének, hogy Békéscsaba nyerje el a Regionális Közlekedési Központ székhelyét.
    Köszönjük ezt is és a többit...”
  • 4. _csutak_ 2013. augusztus 15. 10:10
    „A párt és elvhűség már megint előrébb való a szaktudásnál!
    Rákosi pajtáséknál volt ez divat utoljára.”
  • 3. zsozso64 2013. augusztus 15. 10:02
    „Nem egyedi, hogy kitüntetés után menesztik az illetőt! Manapság akit megdicsérnek, jobb ha a háta mögé néz , és számít egy nagy pofonra!”
  • 2. alfoldi 2013. augusztus 15. 09:25
    „Amerikában (lásd legutóbb az IMF alkalmazottak nyilatkozatait EGY hasonló témában) sem tolerélják azt, ha valaki szembe megy a főnökei elképzeléseivel.
    Ez nem politikai ügy.

    Egyébként pedig mitől közlekedési központ egy Volán vállalat?
    Nevetséges!”
  • 1. M.Aurelius 2013. augusztus 15. 07:59
    „Nahát, mi az, hogy "nem indokolták", ez nem szokás manapság, tudható. Haver volt vagy nem? Ezt kellene tisztázni.
    Nincs valami nyugodt élete az állam szolgálatában dolgozó nacsalnyikoknak.
    Tényleg, még a végén a Szeri Pista lesz a nagyfőnök. Fáj is neki, hogy kikosarazták az átszervezéskor. :-(”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Eladta a tartozásokat a hőszolgáltató

Követeléskezelőtől kölcsön kapott pénzből tudja csak finanszírozni magát a 700 milliós kintlévőséget görgető Szegedi Hőszolgáltató. Tovább olvasom