Délmagyar logó

2017. 05. 23. kedd - Dezső 15°C | 25°C Még több cikk.

Többet fizetünk, ha késve fizetünk

Szeged - Felszólító leveleket kapnak a szolgáltatóktól azok, akik nem fizetik be határidőre csekkjeiket. A csúszás miatt kipostázott új számlák költségét egyes szolgáltatók a fogyasztókra terhelik, mások csak minősített esetben hárítják rájuk a terhet.
– A fizetési határidőn túl fizettem be az áramszámlámat. A szolgáltató küldött egy értesítést a tartozásról, amelyen az állt, hogy tíz napon belül fizessem be. Leírták, hogy a felszólítás költségeként 207 forintot számolnak fel, és ezt az összeget a következő számlámra fogják terhelni. Közölték: amennyiben nem fizetek tíz napon belül, úgy tértivevényes levelet küldenek, amelynek díját – ha jól emlékszem, 1045 forintot – szintén rám terhelik. Megnéztem a postai díjszabást: egy szabványméretű levél postázási díja 110 forint, a tértivevény ezen felül 165 forint. Hogyan számolnak a szolgáltatók, és mit csinálnak ezzel a pénzzel? – tette fel a kérdést olvasónk.

– Az EDF DÉMÁSZ Zrt.-nek közel 650 ezer szerződött ügyfele van, és a többségük pontosan fizet. A nem határidőre fizető, többnyire csekkes ügyfelek azért csúsznak, mert nem veszik figyelembe, hogy a postai feladást követően általában két nap múlva tekinthető beérkezettnek az összeg. Amennyiben az ügyfél elmarad a határidős befizetéssel, elkezdődik a behajtás, amely során olyan költségek merülnek fel, amelyeket társaságunk nem kíván a határidőben fizetőkre terhelni. A behajtási költségek és a szerződésszegő magatartás miatt indokolt intézkedésekre fordított költségek fedezete a felszólítási díj, amelyet még 27 százalékos áfa is terhel. A felszólítási díj azonban nem extra árbevétel, azt a behajtási folyamat költségeire, a be nem fizetett számlák miatt kieső árbevétel finanszírozására, illetve a folyamat fejlesztésére fordítja a társaság – közölte lapunkkal az EDF DÉMÁSZ Kommunikációs Csoportja. Az elmúlt években a társaságnál fokozatosan növekedett a késedelmesen fizetők aránya. – Arra törekszünk, hogy segítsük a nehéz helyzetbe kerülteket. A Máltai Szeretetszolgálattal zajlik a hátralékkezelő program: tavaly 2860 ügyfél több mint 110 millió forintos tartozásának rendezéséhez nyújtottunk támogatást – mondták.

A GDF SUEZ 770 ezer fogyasztónak biztosít gázszolgáltatást. – A fogyasztók jelentős része határidőben vagy néhány nappal a határidő után fizeti be a számláját. A nem fizetőknek küldünk felszólító levelet, aminek díját a fogyasztóra terheljük. A felszólítás díját a felszólító levél nyomtatási és kézbesítési költsége alapján számoljuk ki. Amennyiben az első felszólító levél kézhezvétele után sem fizet a fogyasztó, a kikapcsolási értesítőt már tértivevényes küldeményként küldjük ki, aminek a postai díjszabása és ezzel együtt a felszólítási díja is magasabb. A felszólító levelekben felszámított díj nem jelent extra bevételt, mert a díj csak a közvetlen önköltséget tartalmazza – tájékoztatott a GDF SUEZ. A „legmegengedőbb" szolgáltató a Szegedi Vízmű Zrt. – Szolgáltatásainkat több mint 175 ezer szegedi és algyői felhasználónknak biztosítjuk, 86 ezer számlázási helyen. A lakosság tartozása egyelőre kezelhető mértékű, a tartozásról mindig az esedékes számlán értesítjük a felhasználókat, és minden hónapban felszólító leveleket is kiküldünk, ám a felszólítások költségének áthárítása a felhasználókra egyelőre csak a minősített esetekben történik – ilyen például vízkorlátozás kezdeményezése – mondta Balaton Krisztina kommunikációs vezető.

Olvasóink írták

  • 20. macs 2013. október 11. 16:52
    „19. Pandora,
    igazad van. Engem az Invitel, a bankom, a kábel szolgáltatom, sőt apám halálakor a kórház is így hívott, hogy a készülék azt írta ki magánszám. Ennek talán technológiai oka van, ezeken nem fogadnak bejövő hívást, ezért nem nyilvánosak az ügyfelek számára.
    No, mindegy, túlbeszéltük a témát. :-)”
  • 19. Pandora 2013. október 11. 08:01
    „16. macs 2013.10.10. 20:53

    ne értetlenkedj! :) az én Nokiám a rejtett számoknál (amelyeknél le van tiltva a láthatóság) azt írja ki, hogy magántelefonszám. Gondolom, mindenki másnál is.
    De fenntartom a véleményem, a T-Home ne rejtett számról hívogasson!”
  • 18. lila 2013. október 11. 06:31
    „A szolgáltató kiállít egy számlát, amin egy 14 napopal későbbi dátum szerepel, mint befizetési határidő. A probléma az, hogy 10 nap is eltelik mire kézhez kapja az ember! Marad 4 napja a befizetésre. Ez rémálom!”
  • 17. Besenyő_Pistabácsi 2013. október 10. 22:18
    „Nekem egész nyáron küldték a felszólítókat meg a kikapcsolási értesítőt már valami behajtó cégtől is telefonáltak többször, hogy sikerült e már befizetnem? Mondtam nem. De mikor fogom? Mondtam nem fogom, mert az ügyintéző hölgyekkel már 3 szor egyeztettünk telefonon azt a tényt, hogy több mint 100 ezres túlfizetésben vagyok a 70 ezres követelésük ellenében. No 2 hónap ráment mire törölték és jóváírták a dolgot házon belül mert állítólag kiküldött csekket nem vonhatnak vissza, valahogy még is sikerült nekik megoldani:”
  • 16. macs 2013. október 10. 20:53
    „"Alig várom, hogy eltűnjön a francia <moderálva> hazánkból!" Érdekes kijelentés! Amennyiben magyar kézben lesz a cég, akkor hasonló esetben, hogy fognak eljárni?
    Én magyar tulajdonban lévő cégtől kaptam, nem felszólító levelet, hanem egy, nem felszólító levelet, mert azt nem kaptam, hanem egy tényközlő levelet, miszerint nem tudták leemelni a számlámról a pénzt, ezért átadták az ügyet a behajtó cégnek. Az egészben az a szép, hogy mikor észrevettem a problémát, pár nappal később, azonnal rendeztem. Amikor telefonáltam a hölgy akivel beszéltem visszaigazolta, hogy a pénz megérkezett, de, mint mondta az átadást addigra elindították. Nagyon kedves volt, mert elnézést kért, majd bediktált egy ügyszámot, amin leállította a behajtást, mondván ha baj van hivatkozzak erre a számra.
    Pandora,
    nem vetted észre, hogy ilyenkor, az esetek többségében a hívó számát nem írja ki a telefon. Tehát nem magán számról hívtak, a T-Hometól, vagy az általa megbízott call centerből. :-(
    .”
  • 15. Pandora 2013. október 10. 20:02
    „a T-Home nagyon durván adja elő. Először is magántelefonszámról hívogatják az embert, amíg meg nem unja és fel nem veszi. Aztán meg beszélgethetek a géppel, amely közli, hogy nem fizettem be a csekket.. Aztán rámsóznak kb 700 forint késedelmi kamatot.
    Nem szép dolog, elfelejtettem befizetni a csekket. Bocsika :)

    Na de az, hogy a flottás előfizetők hívószámait kiadja a T-Home mindenféle baromnak, az jobban felbőszít! Nem győzöm lerázni a biztosítókat, a bugyiárusokat, a kérdőívezőket, mag hasonlókat. Ezen azért változtatni kéne!”
  • 14. Kirking 2013. október 10. 18:05
    „Ha én 03-án kapok fizut, akkor hiába írja oda a Démász, hogy 24-ig fizessem be, mert nem tudom.

    Annyi kellene csak - tudom ez megerőltető a Démász-nak - hogy tartson 30 nap türelmi időt, bár őket is megértem sokszor 200,-Ft, az rengeteg pénz.

    Jelen állás szerint ilyenkor mindig befizetem a felszólító csekket is, - hiszen rendre 05-07-e körül jön és akkor még van pénzem - majd minden 3 hónapban nagyon keveset fizetek, jelen esetben éppen ma kaptam meg a számlát, ami 17,-Ft.

    Meg kívánom jegyezni, hogy évekig nem volt baja a Démásznak ezzel a fizetési móddal, ebben az évben kezdtem kapni a felszólító csekkeket.

    Mielőtt valaki azt javasolná, hogy kérjem a csoportos beszedést, azt mondom, hogy direkt nem kérem, mert olyan lehetetlen időpontban vonnák le, hogy felborítaná az amúgy is szűkös havi költségvetésemet, és amúgy is szeretem én magam eldönteni, hogy mit, mikor fizetek be.”
  • 13. queenmargareth1 2013. október 10. 17:39
    „12, ja róluk lehetne írni egy regényt:)tudnak kaszálni!”
  • 12. Tshabalala 2013. október 10. 15:40
    „Azért a T-home is megérdemel pár betűt, már rég lekonyvelik a befizetest, kuldenek egy közönséges levélben egy fizetési emlékeztetőt 785 forintért. Ez ugye a burkolt rezsicsokkentes?-D”
  • 11. igazságkereső 2013. október 10. 15:39
    „Az AXA Bank Europe Sa budapesti fiókja pedig a sima postai levélként küldött értesítéseiért 1000.-ft-ot számláz ki, tehát jogos kérdés: a sima levél kiküldéséért miért számláz le a bank 1000.-ft-ot?! A NAV nyugodtan vizsgálódhatna e területen is, és biztos, hogy komoly bevételre tehetne szert a 2010 óta így kiküldött levelek miatt!!”
  • 10. mivan? 2013. október 10. 14:24
    „Hát, azért a csekket csak be kell fizetni időben. Aztán ha mégse lehet szidni a rendszert, meg a csigazabálókat stb...”
  • 9. kukás 2013. október 10. 14:06
    „Igenis extra árbevételről van szó, hiszen csekket küldenek a felszólitási dij befizetésére, de számlát nem.
    Én már reklamáltam egyszer. A válaszuk az volt, hogy aNAV sem ad számlát az adókra. Csak az a bökkenő,
    hogy az adóhatóság nem számol fel ÁFA-t.
    Mikor figyel fel már erre a NAV. Lehet, hogy ezek a befizetések meg sem jelennek a cégek éves beszámoló
    jukban/mérleg/”
  • 8. Horthyszobor 2013. október 10. 13:20
    „Alig várom, hogy eltűnjön a francia <moderálva> hazánkból!”
  • 7. döngicse2 2013. október 10. 12:53
    „Miért nem kérhetem,pl.hogy minden hónap 15-20-ig fizethessem. Ők szabják meg az időpontot. Én kértem,azt a választ kaptam,nem módosíthatják.Ugyan miért?Most kaptam 75 Ft büntetésről külön csekket.”
  • 6. hangman 2013. október 10. 11:27
    „Nekem a dégázzal volt egy hasonlóan jó sztorim, 120 Ft-om bánta, mert kiküldtek egy vaskos levelet, amiatt mert életemben egyszer nem fizettem be időben egy csekket. Megjegyzem 2 éven át be volt állítva netbankomban a csop besz megbízás, aktív is volt, mégsem emelték le, kétszer beszéltem velük telefonon azt mondták minden azonosítót jól adtam meg, mégse emelik le, menjek be a bankba és jelezzem, mondom ez nem rajtuk múlik, hanem a dégázon. Nem kell mondanom nekem lett igazam.
    Mindegy ezzel azt érték el, hogy megtudtam, akkor jön a levél, ha a lejárathoz számított 14 napon belül nem kapják meg a pénzt, mivel rájöttem, hogy a postai befizetéshez képest 4-5 nap kell, hogy jóvá is írják a befizetést én mindig a lejárat utáni 10. napon fizettem be, ha már nekik nem kell a határidőre befizetett pénzem, akkor megkapják később.”
  • 5. mazso. 2013. október 10. 10:57
    „Hadd meséljem el, ami velünk történt meg pár hónapja..vállalom, késve fizettem be a számlámat! tény, elismerem! 10.-én reggel fél 7-7 között netbankon keresztül befizettem, és betelefonáltam az edf-nek, hogy befizettem, elküldtem a bizonylatot e-mailben, megnézte a hölgy, mondta, rendben van, látja is. Kérdeztem, hogy sikerült-e így elkerülnöm az 1045 forintos felszólítást, mondta a hölgy, hogy ő nem lát a rendszerben semmi felszólítást még..megnyugodtam! Ez egy hétfői nap volt..pénteken csöngetett a postás..EDF tértivevényes levélke, hogy rendszerük szerint 10.-ig nem érkezett be a számla ellenértéke, késedelmes fizetésbe estem, 8 napon belül fizessem be, különben irgum-burgum, és a felszólítás díját a következő számlához hozzácsapják..újra telefon, mondom a hölgynek, hogy én ezt hétfőn már befizettem, be is küldtem, be is telefonáltam, hogy elkerüljem ezt a felszólítást, és a múltkori hölgy mondta, hogy rendben vagyok, nem lesz felszólítás..ez a hölgy belenézett a rendszerbe, és kis várakozás után közölte, hogy a rendszer ezt a levelet 9.-én, azaz VASÁRNAP készítette el..mondom,én hétfőn korán reggel küldtem el a pénzt, és egyből be is telefonáltam, nagyjából 8 órára elintéztem az egészet, mert netbankon küldtem el a pénzt..az volt a válasz, sajnálom, be kell fizetni az 1045 forintot is...kérdem én, hogyan lehet akkor az a rendszer hiteles, ha egyszer 9.-én megírnak egy levelet, hogy 10-ig nem érkezett be a pénz, pedig az összeg legkésőbb délre a számlájukon volt??????”
  • 4. tatam 2013. október 10. 10:52
    „2.Naca Saját tapasztalat szerint az ajánlott küldeményt többért vitték volna el, mint a tértiset. Még a postás hölgy szólt rám, hogy tértivel olcsóbb! 580,- Ft körül volt, ha jól emlékszem.
    Esetleg a Kormány is elgondolkodhatna azon a nagy rezsicsökkentés közben, mennyivel egyszerűbb is lehetne a honpolgár élete, ha a villanyóra állását nem minden hó 1. és 5. között a gázóra állását nem 6. és 12. között, a vízóráét betűtípustól függően kettő havonta valami egészen más időpontban lehet bediktálni. Természetesen ugyanez vonatkozik a befizetési határidőkre is, melyek véletlenül sincsenek összehangolva a "szolgáltatók" között!”
  • 3. aas 2013. október 10. 10:48
    „Ebben a legszomorúbb az hogy a levelek úgy jönnek hogy nincsenek könyvelve ki mikor és hogyan jutott hozzá, vette át a levelet. A Dégáz pl. minden évben eljátssza, hogy meg sem érkezik a számla, sőt tavaly küldte a felszólítót és amikor bementünk az ügyfélszolgálatra kiderült hogy az eredeti számla + csekk ki sem lett postázva és nyomtatva. Ilyenkor ők is fizetnek nekünk. Szégyen hogy ilyen pénzekre rá vannak szorulva. Régen amikor nem számoltak ilyen pitiáner alamizsnát akkor pl. a milliomosok zöme hónapok múlva fizette a tetemes számlákat akkor nem hiányzott a büdzséből csak most amikor az emberek zömének még kenyérre sem telik???”
  • 2. Naca 2013. október 10. 10:01
    „A kedves olvasó nem egészen jól számolt, mert egy tértivevényes levéhez még az ajánlott szelvényt is ki kell tölteni. Tehát egy ilyen levél postaköltsége három részből tevődik össze, a sima levél+ajánlott díj+tértivevény díja és természetesen erre még rájön az Áfa. És ez már nem kis összeg. Sajnos a postaköltség meredeken emelkedik évek óta, mert a postának kell a bevétel. A mai világban egyre kevesebben küldenek magánlevelet, képeslapot, dísztáviratot, ezért a fő bevételi forrás a hivatali, céges levelezésből van. Ezért olyan magasak ezek a díjtételek, amit persze a szolgáltatók, hivatalok továbbterhelnek. Ennek egyszerű a megelőzése, időre, pontosan kell fizetni a számlákat.”
  • 1. nyomdasz63 2013. október 10. 09:26
    „<moderálva>
    http://homar.blog.hu/2013/10/09/szisztematikus_kesedelmi_kamat_az_elmu-nel”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az állam adja a többség kenyerét

Szegeden körülbelül 5000 emberrel dolgoznak többen a versenyszférában, mint ahányan az államtól kapják a fizetésüket. Tovább olvasom