Délmagyar logó

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 5°C | 15°C Még több cikk.

Tovább csökkent az elektromos szerszámgépek forgalma

Az elhúzódó gazdasági válság érezteti hatását az elektromos szerszámgépek piacán. A forgalom visszaesésén kívül azonban más trendek is jellemzőek voltak a szektorra 2012-ben.
A barkácsáruházak súlya az elmúlt évben csökkent és az egyik szereplő távozása után várhatóan az idei évben is folytatódni fog ez a trend. A közelmúlt évfordulós akciói eredményeképpen a gyártók közül több nagy szereplő is növelni tudta piaci részesedését. Az árucsoportok közül a fúrógépek és a sarokcsiszolók voltak a legkeresettebbek.

A GfK Hungária Piackutató Intézet Kereskedelem és Technológia területe a barkácstermékek piacán három szektor (festékek/vakolatok, ragasztók, és elektromos szerszámgépek) változásait kíséri figyelemmel az adott szektorra jellemző disztribúciós csatornákban.

Adatai szerint a tavalyi évben a teljes szerszámgéppiac 2,7 százalékkal csökkent értékben, míg az eladott darabszámot tekintve a visszaesés elérte a 7,3 százalékot. A hazai elektromos szerszámgéppiac árucsoportjait vizsgálva elmondható, hogy a termékkategóriák közül továbbra is a fúrógépek a legkeresettebbek a forgalom értékét alapul véve, a darabszámokat vizsgálva viszont az alacsonyabb árfekvésű sarokcsiszolókból többet adtak el.

A piaci visszaesés legnagyobb vesztese a fúrókalapács termékkategória volt. A legtöbb árucsoport esetében megfigyelhető az akkumulátoros termékek növekvő aránya (+1,1 százalék). E csoporton belül egyre népszerűbbek a – jellemzően drágább – lítium-ion technológiát alkalmazó termékek, míg a nikkel akkumulátoros termékek piaca folyamatosan csökken (-1,3 százalék).

A termékek átlagára 5 százalékkal nőtt, ami részben az infláció, részben pedig a részben pedig a márkarészesedések változása miatt történt. A legnépszerűbb termékek átlagára a nagyobb kategóriákban ugyanakkor az akciók miatt csökkent – jellemzően 5-10 százalékkal.

A barkácspiacra jellemző szezonalitás erőteljes hatással van a forgalom nagyságára, amely az év eleji visszaesés után fokozatosan épül fel egészen a karácsonyi időszakig. A csúcsidőszakot ezen a piacon is a karácsony jelenti, amikor is a forgalom csaknem kétszeresére nő az év elejéhez képest.

Az építőipar teljesítményének mélypontra süllyedésével a kedvezőtlen makrokörnyezet hatására a tavalyi évben az egyik nagy barkács-áruházlánc és egy hipermarket áruházlánc is kivonult a magyar piacról, az üzletek egy részét pedig mindkét esetben átvette egy-egy konkurens cég. Ezen kívül volt még barkácsáruházak részéről indított évfordulós akciósorozat is a tavalyi évben, amelyeket kihasználva a hagyományosan erős márkák sikerrel növelték piaci részesedésüket. Jól teljesítettek a sajátmárkás termékek is, melyek forgalma 3 százalékkal bővült, az időszak nagy vesztesei pedig a kisebb – jellemzően budget – márkák voltak.

Olvasóink írták

  • 3. Besenyő_Pistabácsi 2013. április 24. 06:44
    „Tehát mivel nincs meló ezért az emberek unalmukban ráérnek otthon barkácsolgatni, avagy mert nincs meló így nekik sincs pénzük a megfelelő szakemberre inkább maguk igyekeznek meg barkácsolni az adott problémát, így a szakember is munka nélkül marad! Ennyi...”
  • 2. qrumpli 2013. április 24. 04:33
    „Ki az a marha aki manapság dolgozni akar?”
  • 1. roxper 2013. április 23. 13:50
    „Majd csak elromlanak ezek is mint a hűtőgépek és akkor fellendül a piacuk!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Osztrák cégeket büntetett a PSZÁF

A vállalkozások befektetési életbiztosítások felmondására bírtak rá fogyasztókat, majd az így felszabaduló összegek befektetését ígérték magas hozammal. Tovább olvasom