Délmagyar logó

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 20°C | 31°C Még több cikk.

Változás van, nem gazdasági válság

Egy éve már tisztán látszottak a gazdasági válság jelei, amikor a Szeplastnál elkezdődtek az átszervezések. A belföldi piac jelentősen átalakult, ehhez alkalmazkodnia kellett a műanyagalapanyag-gyártó cégnek is.
– Változás van, nem válság, ezt a szót egyébként sem szeretem – jelenti ki Csíkos Attila, a Szeplast csoport ügyvezető igazgatója.

– Az biztos, hogy hosszú távon csak az képes talpon maradni, aki alkalmazkodik.

Tavaly év végén látszottak először a recesszió jelei, amire válaszul a Szeplastnál a fokozatos védekezés taktikáját választották. Először a gondolkodásmódon változtattak, majd a szervezésen, és csak ezek után alakítottak a létszámon és a technológián.

– Hatékonyabb termelésre törekedtünk, ami az átszervezések mellett egyfajta minőségi átalakulást eredményezett a dolgozók körében – mondja Csíkos Attila. – A szegedi munkanélküliség – tapasztalataim szerint – viszonylagos. Ha azt nézzük, hogy egy három műszakos fizikai munkára jelentkeznek tízen, egy adminisztrációs feladatkörre pedig kétszázan, akkor kiderül: az emberek tartanak a nehéz munkáktól. Nálunk a rengeteg kézi tevékenység miatt a teljes automatizálás lehetetlen, így mindig szükségünk van és lesz jó erőben lévő fizikai dolgozókra – osztja meg tapasztalatait az igazgató.

Több lábon kell állni - ez a Szeplast titka.
Több lábon kell állni - ez a Szeplast titka.

A Szeplastnál folyamatosan vizsgálták a konkurenciát, hiszen a változás mindenkit érint. Azok a cégek, akik nem bírták a tempót, és kényszerűségből lehúzták a rolót, jelentős kielégítetlen piacot hagytak maguk után, amit át lehetett venni. A megmaradt vállalkozások viszont a szokásosnál is agresszívebben igyekeznek teret és megrendelést nyerni maguknak.

Egyik ilyen szegmens például a széles rétegeket érintő, ezért méltán népszerű panelrekonstrukciós program. Ezzel kapcsolatban a Szeplast is felismerte, hogy termékeit akkor tudja a legkedvezőbb áron eljuttatni a fogyasztókhoz, ha maga szereli be azokat. Ezzel a céllal jött létre egy évvel ezelőtt a Szeplast Konstrukt Kft., amely a panelprogramban szereplő teljes homlokzati rekonstrukció kivitelezését végzi. A cégcsoport fő profilja a műanyag alapanyagok gyártása, de emellett már bő tíz éve készítenek nyílászárókat is, a profilgyártást pedig a tavaly indították.

Évadzárás

Csíkos Attila sikeres évadzárásban reménykedik. – Nem akarom elkiabálni, de jó eséllyel néhány százalékkal nő a nyereségünk az előző évhez képest. 2010 és 2011 viszont még sötét ló előttem. Egy biztos: maradnak a kedvező beszállítói megállapodásokon alapuló akcióink, és igyekszünk tartani piaci pozíciónkat mindegyik tevékenységi körben.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Webáruházak: sereghajtó Magyarország

A leggyakoribb baki, hogy nem nyújtanak elég részletes tájékoztatást, illetve félrevezető… Tovább olvasom