Délmagyar logó

2017. 11. 18. szombat - Jenő 5°C | 8°C Még több cikk.

Vásárlás előtt internetről tájékozódnak a vevők

A magyar vásárlók majdnem kilencven százaléka használ internetes keresőket mielőtt egy terméket megvenne, a felhasználók mintegy fele árösszehasonlító oldalakon is böngész, 44 százalékuk pedig az online aukciós portálokon is megfordul; a vevők 3 százaléka viszont nem él egyik online lehetőséggel sem.
A Google és a TNS Infratest felmérésből kiderül az is, hogy a legtöbben, a vevők 78 százaléka készpénzben, a termék kiszállításakor szeret fizetni, 46 százalékuk banki átutalást vesz igénybe, s csak 17 százalékuk fizet online módon bank-, vagy hitelkártyával.

Az internetes vásárlás nagyobb mértékű elterjedését a megkérdezettek 62-72 százaléka szerint leginkább a csalások és a személyes adatok nem megfelelő biztonsága gátolja, 16-28 százalékuk szerint pedig az, hogy nincs világos és használható leírás a termékről.

A magyarok leginkább a műszaki termékekről és az utazással kapcsolatos szolgáltatásokról szóló információkat szerzik be az internetről.

Az online tájékozódásról a felmérésben részt vevő válaszadók többsége úgy vélekedett, hogy az internet segít megtalálni a legjobb terméket, illetve szolgáltatást. Több mint harmadukat befolyásolta abban is, hogy melyik üzletben vásároljon, illetve ugyanennyien a keresgélés közben meggondolták magukat azzal kapcsolatban, hogy melyik terméket vegyék meg.

A felmérésben ezer, 18 és 60 év közötti internetező vett részt, a kutatók 6.830 vásárlást elemeztek.

Olvasóink írták

  • 1. palimadar 2009. augusztus 21. 08:55
    „"a vevők 78 százaléka készpénzben, a termék kiszállításakor szeret fizetni, 46 százalékuk banki átutalást vesz igénybe, s csak 17 százalékuk fizet online módon bank-, vagy hitelkártyával"

    Azt hittem, ha összeadom, 100 százalék közelébe jutok. De nem. Hol hibáztam?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csökkent a vendéglátás részesedése a GDP-ből

A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás nemzetgazdasági ág részesedése a teljes bruttó hazai… Tovább olvasom