Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Vezetői eszközök és a kommunikáció hatalma II. rész

A vezetés is egy szakma, amit meg kell tanulni, tehát neki is megvannak a szerszámai, munkaeszközei, mint bármilyen másik képviselőjének.

A vezetői lét kihívása és esszenciája: kommunikációval elérni, hogy a terveket, a feladatokat, a célkitűzéseket a munkatársaink elvégezzék! Elvégeztetni a feladatokat és nem elvégezni! S ezt csak profi kommunikációval lehetséges. A cikk első részét itt olvashatják.

Vajon jól kommunikálnak a vezetők? Vagy csak elmondják, kiadják a feladatokat? Meggyőződnek róla, hogy a munkatársak valóban megértették, felfogták a hallottakat, vagy csak meghallgatták azokat? A feladatokat átfordították a munkatársak nyelvére, vagy elismételték csak a vezetők számára érthető nyelven?

Mert ha nem, akkor az lesz az eredmény, hogy munkatársaink bólogatnak, de valahogy mégsem végzik el olyan módon, arra az időpontra, olyan mennyiségben a feladatokat, ahogy szeretnénk.

Lássuk közelebbről a vezetői kommunikáció lényegét! Három tényező együttes jelenléte szükséges hozzá:

1.  kétirányú, oda-vissza kommunikáció, ahol figyelem az érdeklődés, a szándék jelen van
2.  a munkatársak kedvelése, elismerése
3.  kialakított egyetértés az adott feladatról

Elemezze végig a fenti tényezőket minden sikertelen kommunikációban, ami konfliktust, nézeteltérést, kudarcot hozott. Elemezze ki vajon melyik hiányzott, és javítson, változtasson a kommunikációján!

Móra Máté

Comline Budapest Kft.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

KSH: a GDP 1,7 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben

Alapvetően a mezőgazdaság, az ipar, ezen belül a járműgyártáshoz kapcsolódó ágazatok, valamint az… Tovább olvasom