Helyi gazdaság

2016.10.26. 15:22

A Facebookos hirdetésekre is lecsap a GVH

A netezők ugyanis sokszor nem tudják eldönteni a megjelenő tartalomról, hogy az fizetett reklám, vagy csak valaki megosztott posztja egy termékről.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a közösségi médián megjelenő kommunikációs tartalmakat is vizsgálni fogja, mivel a fogyasztó sokszor nem tudja eldönteni az itt megjelenő tartalomról, hogy az fizetett reklám, vagy csak például egy közéleti szereplő megosztása egy termékről,  illetve szolgáltatásról - mondta Juhász Miklós, a GVH elnöke  szerdán az M1 aktuális csatornán.     

   

Hozzátette, versenyjogi szempontból is tisztázni kell a  helyzetet.   

   

Kifejtette, a GVH kiemelt figyelmet fordít a  fogyasztóvédelemre, illetve fontosnak tartja a kis- és  középvállalkozások (kkv) versenytudatosságának növelését.   

   

A versenyhivatal elnöke az intézmény elmúlt 6 éves  tevékenységéről kifejtette: a GVH folyamatosan a versenykultúra  fejlesztésére törekedett, illetve arra, hogy ügyfélbarát hivatal  legyen.   

   

Juhász Miklós szerint a versenytudatosság a nagyobb cégeknél  többé-kevésbé rendben van, a kkv-knál azonban súlyos problémák  vannak. Példaként említette, hogy a kartellügyek túlnyomó  többségében a kkv-k érintettek. A vállalkozások nem feltétlenül  rossz szándékból követtek el jogsértés, hanem azért, mert nem  voltak tisztában azzal, hogy amit tesznek, szabálytalan - vélte a  hivatal elnöke. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában