2021.06.08. 15:41
Jó bornak is kell a cégér
Bormarketing-támogatással segíti a város a helyi borászokat. A támogatásból a borkészítőket és a borvidéket bemutató kiadványt és borismertetőt is lehet finanszírozni, de a borászok fesztiválokon való megjelenésének költségeit is fedezheti részben az önkormányzat támogatása.
Marketingtámogatással és a vendéglátósok ösztönzésével is segítik a helyi borászatokat. Archív fotó: Hajdu Anikó
– Ezzel a kezdeményezéssel a csongrádi borászok eredményességét szeretnénk növelni. Négy borász jelentkezett a felhívásunkra, a pályázatra jelentkezők kitelepülésekre, illetve reklámkiadványokra szeretnék fordítani ezt az összeget – számolt be Gyovai Gáspár alpolgármester.
– Abban bíztunk, hogy több érdeklődő lesz, nagyobb költségkerettel is készült a város. Meglátjuk, hogy milyenek lesznek az igények a borászok részéről a jövőben, illetve mennyire lesz pozitív ennek a támogatásnak a hatása. Ha jók lesznek a visszajelzések, akkor az is elképzelhető, hogy növelünk a pályázónként odaítélhető összegen. Az idei keretből fennmaradt forrásból egy közös bemutatkozó kiadványt fogunk készíteni a helyi borászatoknak – tette hozzá az alpolgármester.
A borászok 150 ezer forintos egyszeri, vissza nem térítendő bormarketing-támogatást kapnak: a városházán azt remélik, a támogatásnak pozitív hatása lehet a borvidék és a régió borturizmusának népszerűsítése is.
Csongrádon a vendéglátókat is arra ösztönzik, hogy helyi borászatok termékeit forgalmazzák. Aki vállalja, hogy legalább három csongrádi borászattól ötféle bort árul, az egy negyvenpalackos borhűtőt kap a várostól.
– A borászok nagyon jó kezdeményezésnek tartották ezt az ötletet, és abban bíztak, hogy minél több vendéglátós fog jelentkezni. Erre mindössze ketten jelentkeztek, ők hamarosan át is vehetik a borhűtőket. Úgy érzem, ebben a kérdésben a vendéglátósoknak is lokálpatriótának kellene lenniük – összegzett Gyovai Gáspár.