2020.05.08. 10:30
Járványban is fontos a digitális fejlesztés
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Modern Vállalkozások Programja szolgáltatásait maradéktalanul igyekezett átmenteni az online térbe, így a tanácsadói munkát is, természetesen a személyes ügyfélkapcsolatok mellőzésével. Cél, hogy a Csongrád megyei vállalkozások ezt az időszakot minél kisebb veszteségekkel vészeljék át, vagy ők legyenek a krízis nyertesei.
Papp Zoltán tanácsadó, [email protected]. Fotó: DM
– A Csongrád megyei vállalkozásokkal az online kapcsolattartás problémamentes, kiemelném a videómegbeszéléseket, ezekkel hatékonyabb a segítségnyújtás. A virtuális élő kapcsolat jó lehetőség a problémák részletesebb átbeszélésére – mondja Papp Zoltán. A program megyei tanácsadója hangsúlyozza, hogy a digitális segélyvonal központilag segít a bajba jutott vállalkozásoknak.
Minden beérkező kérdést, kérést rögzítenek, és ha az adott napon nem ő látja el a rendszerben az ügyeleti feladatot, akkor sem maradnak a Csongrád megyei vállalkozások magukra, kollégái azonnal továbbítják a megkeresést. A honlapukon, a www.vallalkozzdigitalisan.hu oldalon megtalálható valamennyi tanácsadó elérhetősége, így aki közvetlenül vele szeretné felvenni a kapcsolatot, az is megoldott.
Távmunka és blog
– A tanácsadói hálózat tagjai meghatározott területen nálam bővebb szakmai tudással rendelkeznek, az én kiemelt területem a mikrovállalati szoftvermegoldások. Akik ebben a témában szeretnének segítséget kérni, bizalommal kereshetnek az ország bármely pontjáról. A távmunka környezet megteremtésében szintén hasznos tanácsokkal tudom ellátni az érdeklődőket, ebben a témában a bejegyzéseim elérhetőek a program blog oldalán is – mondja Papp Zoltán.
Tapasztalata szerint azok a vállalkozások, akik a pandémiás időszak előtt is megfelelő szoftvereket használtak, ott csak egy vezetői döntést igényelt a távmunka elrendelése. Ugyanakkor voltak olyan cégek, akik életében az első lépés az eszköz- és szoftverbeszerzés volt, ők nehezebb helyzetből indultak, számos egyéb kérdéssel találtak szembe magukat.
Szigetszerű megoldások
A közeli múlt munkájából példaként egy kereskedő vállalkozást említ, a cég a helyi szintű boltját webáruház működtetésével támogatta meg. Problémaként jelentkezett, hogy az üzlet sem az ügyviteli rendszerrel nem volt összekötve, de még a helyi internetelérés sem volt a megfelelő minőségű, a tanácsadás közben is megszakadt a vonal 5-10 percenként.
Alapvető hibaként jelentkezett az is, hogy szigetszerű megoldásokat használtak, külön működött a számlázó rendszer, külön a webáruház, a kettő közötti kommunikáció nem volt biztosított. Ez azt jelentette, hogy egy megrendeléssel két külön alkalmazásban is foglalkozni kellett, így nagyobb volt az időráfordítás és a hibalehetőség is.
Digitális fejlesztés
– Elsőként az internettel kapcsolatos problémát orvosoltuk, majd javasoltam egy kedvező termékpárost – mondja, hozzátéve, ők csak javaslatot tesznek, nem egy adott termék promóciójával foglalkoznak. A döntést minden esetben a vállalkozásnak kell meghoznia, ám a programhoz csatlakozott és a termékkatalógusba bekerült szállítóik megbízhatóak. A cég is kedvező díjszabású terméket tudott kiválasztani, ráadásul a bevezetést követően két hónappal megkereste, megköszönte a munkáját és pozitív változásokról tájékoztatta.
– Az informatikára március közepéig költségként tekintett sok vállalkozás, az elmúlt hetek azonban igazoltak minket abban, hogy a digitális fejlesztés sokak életében mentőövvé vált! Sőt, a jövőt tekintve a krízisből előnyt lehet kovácsolni, és mindig van következő lépés – hangsúlyozza Papp Zoltán.
Megyei számok
A Modern Vállalkozások Programjára országosan 17,6 ezren regisztráltak, ebből 1012-en Csongrád megyéből. A kiadott IKT fejlesztési koncepciónál ez a számpár 11,7 ezer és 608, a Digitálisan Felkészült Vállalkozások száma országosan: 7,8 ezer a megyében 491. A 701 aktív szállító közül 30 „hazai”, a 2333 beadott GINOP-pályázat közül 227, vagyis minden tizedik Csongrád megyéből érkezett.