2021.06.03. 17:01
Tovább dagad a gyermeknapi plakátbotrány – az önkormányzat szerint tévedés volt
A vasárnapi, Bessenyei Ferenc Művelődési Központ (BFMK) által szervezett hódmezővásárhelyi gyermeknap plakátjára politikai hirdetés került, írtuk meg kedden megjelent lapszámunkban. Azóta megtudtunk újabb információkat is.
A plakát jobb szélén virított a politikai hirdetés. Fotó: DM
Az ugrálóvár, az arcfestés, a trambulin, a mesekert, a legókiállítás hirdetése mellett egy politikai oldalra, az igeretfigyelo.hu-ra irányította a figyelmet a plakát. „Városunk fejlődését, az elért eredményeket immár az igeretfigyelo.hu oldalon is nyomon követheti!” – állt a plakáton egy QR-kód mellett.
Szemet szúrt sokaknak a politikai hirdetés
A politikai hirdetés sokaknak szemet szúrt. Többek között Dombi-Kiss Lászlónak, a Jobbik hódmezővásárhelyi elnökének is, aki a gyermeknapot szervező Bessenyei Ferenc Művelődési Központ közösségi oldalán egy hozzászólásban írta meg a véleményét, hogy számára sok az Ígéretfigyelő a plakáton.
A művelődési ház elhatárolódott a plakáttól
Herczeg Sándor politológus pedig azt hangsúlyozta egy másik hozzászólásban, hogy a gyerekeknek szóló hirdetésbe nem lehet politikai kampányt helyezni, sem más ilyen irányú üzenetet.
Véleménye szerint bárkinek is volt ehhez köze, villámgyorsan távoznia kellene a pozíciójából.
Varga Anikó, a BFMK vezetője elhatárolódott az eredeti, a művelődési ház által tervezett gyermeknapi plakátra került új információtól.
A hódmezővásárhelyi önkormányzat pedig megkeresésünkre azt válaszolta, senki nem utasított senkit, hogy a plakátra kerüljön a link. „Az Ígéretfigyelő és egy rossz QR-kód a gyermeknapi plakáton egy kreatív, ami tévedésből került fel a BFMK Facebook-oldalára.”
Feltételezik, hogy nem tévedés volt
Erre reagált Varga Anikó, a művelődési ház vezetője. Mint írta, a plakát a helyi hirdetőújságban is megjelent, méghozzá az önkormányzat megrendelésére.
„Feltételezem, az nem tévedésből került bele, hiszen a reklámújság munkatársai csakis azokat az információkat helyezik el egy hirdetésben, amelyeket a megrendelő kíván és kér. Az intézményünk eredeti gyermeknapi program plakátja május 26-án került ki a BFMK közösségi oldalára! Ezt követően a sajtóreferens asszony május 27-én telefonon kérte el a plakátunk szerkeszthető változatát, amelyet informatikusunk el is küldött számára. Május 27-én 12.51 perckor kaptam meg a reklámújságba szánt hirdetést és a plakátot, amelyet azért küldtek el számomra is, hogy helyezzem ki az intézmény oldalára. A jövőben az ilyen helyzetek elkerülése érdekében, és azt figyelembe véve, hogy az intézményünk szellemi terméke az adott rendezvényhez kapcsolódó plakát, nem fogom szerkeszthető formában megküldeni senkinek sem” – áll a lapunk munkatársához eljuttatott levélben.