2021.08.10. 06:58
Néhány napja már mindent rendben talált az áramszolgáltató Tari Dominikánál
Idén már öt esztendőre való energiafogyasztást mutat a számláló, amit valószínű, hogy az ügyféllel akarnak majd kifizettetni – írta lapunknak egy új napelemekkel felszerelt házról a kivitelező. A tulajdonos is sokallta a fogyasztást, a Démász szerint viszont az szinkronban van a családi ház energetikai rendszerével, a beépített elektromos berendezések teljesítményével és a lakók számával.
20210727 Deszk Képen: Tari Dominika napelemes panaszos a Maros utcából. Hiába a napelem mínuszba a család villanyszámlája. Fotó: Karnok Csaba KC Délmagyarország (DM)
Fotó: Karnok Csaba
– Tavaly szereltettem fel egy napelemrendszert, amit az év végén üzembe is helyeztek. A helyzet az, hogy az oda-vissza mérő órát fordítva kötötték be, és ez a napelem a fogyasztást ötszörösére növelte. Az áramszolgáltató a hiba jelzésekor sem volt hajlandó korrigálni, azzal a magyarázattal, hogy majd az éves leolvasásnál kivizsgálják a túlfogyasztás okát – írta lapunknak nemrégiben Kiss László. A kivitelező hozzátette, az eddig pluszban megtermelt áramot, hogyan tudja majd kiszámolni és jóváírni.
– Most, a legnapsütésesebb időben nem termeli a pluszenergiát csak a fogyasztást növeli, akkor minek a rendszer? Ráadásul az ő cégükkel szereltettem a napelemet. Annyira reklámozzák a zöldenergiát, hogy az mennyire gazdaságos, de kinek? Az idei évben már öt esztendőre való energiafogyasztást mutat a számláló, amit valószínű, hogy a fogyasztóval akarnak majd kifizettetni – írta levelében Kiss László.
A deszki Maros utcai ház tulajdonosa ma már Tari Dominika.
– Március 6-án költöztünk be, az óra csak 8-tól mutatja a vételezést, illetve a visszatáplálást. Az adatokból látszik, hogy volt olyan nap, amikor majdnem 100 kWh-t vételeztünk, és termelni nem termelt semmit sem a napelem. Egyébként 2 hete a napelemesek is kint jártak nálunk, mindent megnéztek, és se az inverterrel, se a napelemmel kapcsolatban nem észleltek hibát – írta július végi e-mailjében szerkesztőségünknek az asszony.
Több levelet is váltottunk, számos dokumentumot, szerződést, kiszállási jegyzőkönyvet kaptunk olvasónktól, aki megküldte a márciusi és az áprilisi vételezési, illetve visszatáplálási adatokat is. Az ügyben természetesen megkerestük az MVM Démász Áramhálózati Kft.-t, kiemelve azt, hogy ezek számok hihetetlenek.
– A társaság számára kiemelten fontos a kérdés megnyugtató rendezése, ezért augusztus 14-re időpontot egyeztettünk ügyfelünkkel, hogy ellenőrzés alkalmával a hálózati elosztó társaság a kivitelezővel együttműködve megtalálja a probléma okát – írta múlt hét közepén szerkesztőségünknek az MVM.
Pénteken újabb levelet kaptunk a szolgáltatótól.
– Korábbi megkeresésével kapcsolatban, amelyben egy olvasójuk napelemes rendszer működését kifogásolta, újabb információt osztunk meg Önnel. Amint azt már korábban is jeleztük, társaságaink számára kiemelten fontos az ügy megnyugtató rendezése, ezért a Háztartási Méretű Kiserőművek működésében kiemelt szakértelemmel rendelkező kollégák csütörtökön a helyszínen ellenőrizték a napelemes rendszert, és semmilyen műszaki problémát nem tapasztaltak. A fogyasztás szinkronban van az érintett családi ház energetikai rendszerével, a beépített elektromos berendezések teljesítményével és a lakók számával. A helyszíni vizsgálat eredményét ügyfelünk elfogadta – írta az MVM Marketing és Ügyfél-kommunikációs Igazgatósága.