TOP 100

2023.10.23. 11:00

Holló Márta, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója - Történetmesélés a vállalati kommunikációban

Újabbnál újabb megoldásokat kell találni arra, egy cég mit és hogyan mutasson meg magáról, miként szólítsa meg ügyfeleit, saját kollégáit. Ehhez a vállalati vezetők részéről nagyfokú nyitottság, bátorság szükséges. Például amikor Holló Márta, a Csongrád-Csanádi Kereskedelmi és Iparkamara 2023-as top 100 gazdasági konferenciájának meghívott előadója másfél évvel ezelőtt elvállalta a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatói posztját, csapatába két egykori újságírót is választott az újításhoz.

Delmagyar.hu

Amikor értesítettek a Telekomtól, hogy engem választottak, könnyeimmel küszködve hívtam fel Vitray tanár urat. (Vitray Tamás televíziós személyiség – a szerk.) Azt kérdeztem tőle, szabad-e azt a tudást, amit tőle kaptam, és azt a képességet, amit eddig a médiában használtam, eldobni? Azt mondta, nem, inkább integráljam az új munkámba. Ez megnyugtatott. Eszerint teszem most a dolgomat és vezetem a csapatomat 

– emlékezett vissza a sorsfordító pillanatra Holló Márta.

A cégeknél is beválik
Mit jelent mindez a gyakorlatban? A jó médiamunkás a felpörgött médiazajból képes kiragadni a lényeget. Ha ezt a tudását az ugyancsak gyors vállalati kommunikációban is tudja alkalmazni, akkor azt sokkal hatékonyabbá teheti. Ez ma már a cégektől alapelvárás – nem pedig luxus – véli a Fókusz című televíziós műsor egykori főszerkesztője, műsorvezetője, aki a média mellett más területen is bizonyított. Igaz, ez a nagy nyilvánosság előtt rejtve maradt, de erről majd később.

Egy vállalati belső kommunikációért felelős csoportnak ma sokkal nehezebb a dolga, mint 5–10 évvel ezelőtt volt, mert azzal a médiatartalommal kell versenyeznie, ami a lakosságot nap mint nap elárasztja. Óriási kihívás olvasmányos, érdekes történeteken keresztül információt közölni, mégis a történetmesélésben hisz az egykori tévés, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója.

Nyitott szemlélet

Ezért Holló Márta elsődleges célként olyan csapatot akart összehozni, amely nyitott az újdonságokra, az innovatív megoldásokra, képes friss szemmel nézni a meglévő és új feladataikra és integrációs képességgel rendelkezik. Utóbbi azért volt különösen indokolt, mesélte, mert úgy érezte, a szervezet több, párhuzamosan futó projektje (például a brandkommunikáció, a vállalati kommunikáció, az employer branding projektjei) között az együttműködést – az ügyfél felé kommunikált egységes kép érdekében – még szorosabbra is lehetett volna fűzni, a nyitottságot visszaépíteni a munkatársakba, az együttműködési pontokat megtalálni az egyes területek között. Mára ezen a téren pozitív változások történtek.

A sztori, ami neked szól

A közel 6 ezer főt foglalkoztató Magyar Telekomnál a belső hálózati kommunikációt szolgáló intranetet ma a korábbinál jóval olvasmányosabb stílusban fogalmazzák meg. Emellett a vállalat új podcastjei, videótartalmai is abban a hangnemben készülnek, amelyet leginkább magukénak érezhetnek az érdekes sztorikra éhes emberek –  adott ízelítőt munkájából Holló Márta, nem tagadva, hogy izgalmakkal, kihívásokkal teli, tanulságos időszak van mögötte. Igyekezett minél jobban megérteni, átlátni a szervezetet, abba beleilleszkedni. Ez nem esett nehezére, mert mindig is a kíváncsiság, nyitottság vezérelte, így szívesen kapcsolódott minden itt látott újdonsághoz.

A tudásvágy hajtóereje

A Magyar Telekom részéről is óriási nyitottságot tapasztaltam irányomban. Fejvadász cég javaslatára szívesen találkoztak velem, aki a médiából, egészen más területről érkeztem. Kíváncsiak voltak, milyen új lépéseket hozhatok én a szervezet életébe. Azért is gondolhattak rám, mert a televíziózás mellett 10 évig végzett coachként felsővezetői egyéni tanácsadással is foglalkoztam, cégeknek nyújtottam kommunikációs segítséget. Lojális, megbízható, alapos, következetes embernek tartom magam, akit mindig hajtott a tudásvágy

 – fogalmazott. 

Holló Mártát éppen ez a tudásvágy vitte a vállalati kommunikáció irányába is: negyvenévesen nem volt rest újra az iskolapadba ülni és részt venni a CEU Business School EMBA képzésén, majd Executive MBA diplomát szerezni. Megjegyzendő, az első, színművészeti főiskolai diplomája után szülei kedvéért (egy tisztességes szakmája azért legyen – mondták) jogi végzettséget szerzett, amit hivatásszerűen sosem használt, de a megszerzett tudás a mindennapi élet során gyakran jól jön. Megérte tanulni, sokrétű ismerete a Telekomnál most kiválóan kamatozik. 

 

Sosincs késő tanulni

Ha bárki azt hinné, az egykori műsorvezetőt csak a karrierje foglalkoztatja, téved. Két, lassan felnőtt gyermek édesanyja, aki sosem akart karriert építeni, csupán a legjobb tudása szerint tenni a dolgát, méghozzá örömmel.

A családi támogatás a gyermek születésekor nem a nagymamák vagy az apa hozzáállásával, hanem egy hozott mintával kezdődik. Édesanyám egy tiszaújvárosi iskola vezetőjeként munka után kinyitotta otthon a kisboltot, 40 évesen pedig újabb diploma megszerzéséért tanult, emellett a világ legjobb anyukája volt. Ahogy az én nagymamám is segített körülöttem, kisgyermekes anyaként én is számíthattam a szüleimre és az anyósomra. A folyamatos zsonglőrködés az anyai és a munkahelyi feladatok között sokaknak ismerős, no de mindezt televíziós műsorvezetőként menedzselni!? Holló Márta 12 évig vezette a közkedvelt Fókusz című televíziós magazinműsort, mi több, bábáskodott a születésénél. Nem is ment könnyen lezárni a szívében azt az időszakot. Ebben a jelenlegi csapata segített sokat: most egy közösen értéket alkotó, eredményes közösség – éppen olyan, mint amilyen annak idején a Fókusznál működött

 – csapatjátékosa és vezetője lehet egyszerre.

Nyílt lapokkal játszani

Akinek a bizalomépítés a feladata, az a hitelesség kérdését igen komolyan veszi. Számára alapvető, hogy figyeljen az üzleti partnerre, munkatársakra. Vállalja, hogy olykor, ha nem is nyersen, de „pucérabban” fogalmaz, szeret nyílt lapokkal játszani. Tud hinni, bízni embertársaiban, és megküzd a maximalista ember azon jellemzőjével, hogy nehezen lazít. Ebben leginkább az utazás – ami a mindene – segíti a legjobban.

Céginfó

Dr. Holló Márta 2022 áprilisa óta a Magyar Telekom Nyrt.-nek, Magyarország egyik legnagyobb távközlési szolgáltatójának vállalati kommunikációs igazgatója. Hozzá tartozik a szervezet teljes vállalati külső és belső kommunikációja, így a vállalati PR és belső kommunikációs stratégiai fókuszok meghatározása, megvalósítása, illetve a sajtó- és médiakapcsolati tevékenységért felel. Előtte 25 évet töltött a médiában: alapító tagja és főszerkesztője volt az RTL Klub napi magazinműsorának, a Fókusznak, majd 2017-től az ATV Híradóját és reggeli közéleti műsorát, a Startot vezette.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában