2019.09.25. 19:17
A színháznak nem az a feladata, hogy válaszokat adjon
Moliere, avagy az álszentek összeesküvése: teltház várta a rendezőt és a színművészeket a kedd esti közönségtalálkozón a Somogyi-könyvtárban.
Teltház várta a rendezőt és a színművészeket a kedd esti közönségtalálkozón a Somogyi-könyvtárban. A közönség elsősorban Alföldi Róbert rendezőre volt kíváncsi, aki a tavasszal bemutatott, de az idei évadban futó darabjában – Moliere, avagy az álszentek összeesküvése – a hatalom és a művészet kényes viszonyát boncolgatja.
Mennyire kell a művésznek jóban lennie a hatalom képviselőivel, és mennyire kell a hatalomnak beleszólnia a művészetbe – ezt a kérdést próbálták körül járni. Molière, a darab főszereplője, Alföldi szerint egy szabad ember, aki a világra figyel és azzal, hogy a társadalmi problémákra világít rá darabjain keresztül, próbálja jobbá tenni a világot. Ott kezdődik a szorongása, amikor meg kell felelnie a külső elvárásoknak, szembekerül a hatalommal vagy a pénzkeresésen kell aggódnia. A Tartuffe című előadásával lerántja a leplet az egyház képmutatásáról, amellyel magára haragítja az egyházfőket, akik ezért nyomást gyakorolnak a királyra.
– Nem tudom, hogy ebben a darabban kinek van igaza. Sajnos, a rendező nem egy olyan bölcs, aki tudja a válaszokat. De a színháznak nem is feladata a válaszadás. Az az előadás, amely a vizsgálódás helyett egy erős állítást fogalmaz meg, az megszűnik színháznak lenni – mondta Alföldi.
A darab címszereplője, Balázs Áron és a Madeleine-t alakító Ágoston Katalin az előadás próbafolyamatára reflektáltak, megállapítva, hogy a néhány hónapos szünet jót tett a darabnak, úgy érzik, a szerepek leülepedtek és értek ez idő alatt.
Az előadást pénteken 19 órakor láthatja a szegedi közönség.