Délmagyar logó

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 7°C | 14°C Még több cikk.

15 ezer köbméter aszfalt kell a négysávosításhoz

Hódmezővásárhely - Közbeszerzési eljárást írtak ki a 47-es főút Vásárhely és Algyő közötti hiányzó szakaszának négysávosítására.
A kiírás szerint az a cég pályázhat sikerrel, amely az elmúlt öt évben legalább öt kilométer új közutat épített, az elmúlt három évben az útépítésből származó nettó árbevétele nem érte el az 1,5 milliárd forintot, és pénzügyi mérlege az utóbbi években nem volt negatív. Az, hogy mikor kezdődik az építkezés, csak később derül ki.

A 47-es főút Vásárhely és Algyő közötti hiányzó szakaszának négysávúsítására kiírták a közbeszerzési eljárást, melynek lebonyolítója a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.). A cég kérdéseinkre közleményben tájékoztatta a lapot arról, milyen munkát kell majd elvégeznie annak, aki megnyeri a tendert.

Kiírták a közbeszerzési eljárást a 47-esre – Idén kezdik az útépítést. Fotó: Tésik Attila
Kiírták a közbeszerzési eljárást a 47-esre – Idén kezdik az útépítést.
Fotó: Tésik Attila

A beruházás során 29 ezer köbméternyi humuszréteget kell leszednie, 84 ezer köbméter földművet és 15 ezer köbméter javítóréteget kell kialakítania. Emellett kerékpárosok számára hidat, illetve aluljárót kell építenie, 15 ezer köbméternyi aszfaltot kell lefektetnie, majd 6,5 kilométer hosszú szalagkorlátot kell felraknia, valamint 4,5 ezer négyzetméternyi zajárnyékoló falat kell felhúznia.

Az ajánlattevőnek nézik a gazdasági, pénzügyi, műszaki, valamint szakmai alkalmasságát is. Cégbíróságnál letétbe kell helyeznie az elmúlt három lezárt üzleti évének számviteli jogszabályok szerinti beszámolóját, az elmúlt három évének forgalmáról szóló nyilatkozatát, s ebben hitelesen igazolni tudja, hogy az útépítésből származó nettó árbevétele nem éri el az 1,5 milliárd forintot.

Leletmentés. A vásárhelyi Tornyai-múzeum régészei már dolgoznak a plusz két sáv nyomvonalán. Fotó: Tésik Attila
Leletmentés. A vásárhelyi Tornyai-múzeum régészei már dolgoznak a plusz két sáv nyomvonalán.
Fotó: Tésik Attila

Az is nagyon fontos kitétel, hogy a pályázó a megelőző öt esztendőben már épített összesen legalább öt kilométer hosszúságú közutat. Ezenkívül azt igazolja, hogy nincs befejezetlen útépítése, a korábban vállalt valamennyi munkát már elvégezte. Alkalmatlan a feladat elvégzésére, ha többek között nem rendelkezik 12 teherautóval, 4-4 tömörítő-, illetve rakodógéppel. A fenti feltételeket az ajánlattevőnek alvállalkozójával együtt kell teljesítenie.

A bírálatnál azt az ajánlatot fogadják el, mely a legkevesebbet kéri a munkáért. Az eljáráshoz szükséges dokumentációkat a NIF Zrt.-től lehet beszerezni, a pályázati csomag ára 150 ezer forint. Az ajánlatok beadási határideje június 5-e. A kiírás nem tartalmazza a beruházás elkezdésének időpontját, erről, mint megtudtuk, majd a nyertes féllel tárgyal a NIF, de úgy tervezik, még a nyáron fölvonulnak a gépek. A munka másfél évig tart, vagyis 2009 végére teljes hosszában négysávos lehet a 47-es főút Szeged és Vásárhely közötti része.

Olvasóink írták

  • 10. pederzoli 2008. május 08. 07:28
    „Még valami: az OKTSZ-ből (vagy mittudomén hogy hívják most) vajon eltűnt az a közúti hidakkal szembeni követelmény,hogy annyi forgalmat kell tudnia átereszteni,mint az oda-,és elvezető utak kapacitása? Jó,tudom,eleddig végetért a 2*2 sáv a híd előtt,de kicsit faramuci helyzet. nem követelődzés,csak egy (szerintem aránylag jogos) fölvetés. Hmm?”
  • 9. pederzoli 2008. május 08. 07:23
    „Strangerrr,ezt megbeszéltük :-) . Lehet,hogy a többség nem értett belőle sokat,de mégis fontosnak éreztem "valamerre elindulni" mintsem egyből károgjak,hogy "na biztos ezt is ellopják" . Anno egy lakossági fórumon pont a Polg.m. mondta,hogy 1,2 milliárd/kilométer-re jött ki 6
    éve az akkori építkezés. Valamit elírt az újságíró,na mind1.”
  • 8. strangerrr 2008. május 07. 13:55
    „Érdekes cikk, ilyet még nem láttam, hogy az ujságiro leírja a közbeszerzési hirdetményt, ami ráadásul mindenki számára hozzáférhető.

    Amúgy pederzoli, félig merev pályaszerkezet lesz, összesen 20 cm vastag aszfalttal a Ckt felett. A 15 000 m3 úgy jöhet ki, hogy a meglévőre is ráterítik a 20 cm aszfaltot. 4500 m hossz x 020 cm x 7,75 m burkolat irányonkéntx 2 =14 ezer m3.

    És akkor a párhuzamos szervízút végig stb.”
  • 7. pederzoli 2008. május 06. 07:23
    „Kicsit keveslem az öt év alatti legalább 5 kilométeres referenciát,az árbevételre vonatkozó dolog meg azért necces,mert már 2002-ben is egymilliárd körüli összeg jött ki km-enként,amikor 2*2 sávosították az első szakaszt. A 15000 köbméter aszfalt nem is olyan sok. Engedelmükkel kicsit szakmázok:ami itt vélhetően épülni fog,az egy hajlékony útpályaszerkezet. Ebben az az érdekes,hogy hidraulikus kötésű réteget nem tartalmaz. Így a terhelés alatti lehajlása bár nagyobb,ezt azonban a rétegek anyaga miatt képes károsodás nélkül sokáig elviselni. A 15000 m3 úgy valós,hogy a felső,és az alsó alapréteg is keverőtelepen kevert aszfaltból készül. (itt természetesen ne AB-12
    re gondoljon senki,ha az alsó alaprétegről van szó) Így egy jól együtt dolgozó tömör,kötött anyagokból épített út a végeredmény,,a közepes,és nehéz forgalmi terhelésre a legjobban ez felel meg.
    Aszfaltbetyár,kötve hiszem,hogy csak 6 méter az útpálya szélessége. Jó lesz az 7 méternek is.
    Konklúzió: legalább egy hozzáértő elolvashatta volna a kéziratot,hogy ne írjanak bele félinformációkat :-( ,hogy aztán összeesküvéselmélkedjenek. A pályázati kitételben még egy érdekes dolog van: oké,hogy van 4 tömörítőgép,de kéne hozzá egy szintvezérelt aszfaltfiniser is,mert ennyi anyagot nem a Jézuska fog bedolgozni. Erről nem ír a szerző.”
  • 6. rohadt biciklisek 2008. május 05. 14:55
    „rohadt biciklisek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4”
  • 5. gk.vezető 2008. május 05. 14:27
    „Kerékpárosok számára is építenek, " hidat,aluljárót ".Rengeteg munka és anyag. Nem hiszem, hogy mindenütt 10 cm vastag lesz,ettől vastagabb rétegre lesz szükség. . Nehéz járművek terhelésével is számolni kell.
    Nem tudom miért,és mennyi alul,feülj. lesz. Biztonságos lesz igaz,de ez nem autópálya.”
  • 4. cyt 2008. május 05. 12:56
    „Itt olyan hasra ütött számok vannak, hogy csak no! Elképesztő, hogy ilyen a mai magyar közbeszerzés és útépités állami "szinvonala".”
  • 3. aszfaltbetyár 2008. május 05. 12:46
    „knana!

    Kicsit több ez a mennyiség mint elég... saccra kb 5 km a régi útszakasz ami négysávosítva lesz, ez oda-vissza 10-12 km, nem?
    Jó pár hétvégi kerthez meglesz a maradákból az aszfaltút....
    Abban meg szinte biztos lehetsz, hogy a régi útra csak koptató réteg kerül...
    Amatőr útépítő kerestetik, 1év/1km
    Keresik azokat a "kis cápákat" akik még nem tudnak nagyot harapni a közösből, így több marad a zsebükben...”
  • 2. knana 2008. május 05. 12:32
    „Az a szám (15000m3) tényleg egy kicsit vad. Azért én bízok abban, hogy nem 10cm-es vastagság a megcélzott elérendő vastagsági mutató.
    Remélhetőleg a régi útszakaszt is kicserélik, és így már majdnem megvan a 15000m3. kikötő-, bekötő útszakasz. + egy két aláíró emberke hétvigi kertjéhez aszfaszt út. és már kész is.

    Hajrá, csak haladjon!

    ui. útépítő cégnél az milyen kitétel, hogy az előző 5 évben 5 km közút megépítése? Évente 1 km? Hm?”
  • 1. aszfaltbetyár 2008. május 05. 10:35
    „15000m3 aszfalt..hová is??

    Számoljunk csak kicsit!

    Ha 1m3 aszfaltot veszünk, az 10m2-re elég 10 cm vastag rétegben, 15000m3 aszfalt akkor 150 000 m2-re elég, és ha azt vesszük, hogy a két sáv 6m széles akkor ez kereken 25000m hosszú 10 cm vastag aszfaltút..... szóval a kiírásban már 25 km-nyi, 6m széles aszfalt van, de hová fogják ezt felkenni?????? Ez kerékpárúttal együtt is sok, nem hogy még ugyanennyi javítóréteggel együtt.... Tudnak ezek számolni vagy meg is van, hová tűnnek a milliárdok a zsebünkből????”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Erdős Péter lett a közönségdíjas

Hódmezővásárhely - A látogatók szavazatai alapján a helyi Erdős Péter festőművész lett az idei… Tovább olvasom