Délmagyar logó

2017. 05. 01. hétfő - Fülöp, Jakab 5°C | 20°C Még több cikk.

200-an írták alá pénteken a rezsicsökkentést

Hódmezővásárhely - Közel 200-an írták alá tegnap a vásárhelyi piacon a rezsicsökkentést támogató ívet. A fideszes aktivisták első alkalommal reggeltől késő délelőttig várták a helybelieket. Volt, aki csak azért ment tegnap a piacra, hogy adja az aláírását. Az akció vasárnap folytatódik Vásárhelyen.
– Egyértelmű, hogy aláírom a rezsicsökkentést támogató ívet. Csak az a szomorú, hogy így kell aláírást gyűjteni azért, hogy jobb legyen az embereknek – mondta tegnap délelőtt Szemerédi Gyuláné a vásárhelyi piacon, ahol Fidesz-aktivisták gyűjtötték a szignókat. A héten az aláírásgyűjtésről sajtótájékoztatót is tartottak, ahol Havasi Katalin, a Fidesz helyi csoportjának vezetője elmondta: minden városrészben, a forgalmasabb csomópontokon megtalálhatók lesznek aktivistáik. A rezsicsökkentésre azért volt szükség, mondta, mert a kontinensen fizetésarányosan a magyar famíliák költenek a legtöbbet erre, a villanyszámla például 19-20, a gázszámla 23-24 ezer forint lehet havonta kétgyerekes, kétkeresős családnál. A 10 százalékos mérsékléssel havonta 4400, éves szinten több mint 50 ezer forint marad a családok zsebében. Akik a rezsicsökkentést támadják, a magyar családok érdekei ellen lépnek fel – tette hozzá.

Szemerédi Gyuláné csak azért ment tegnap a piacra, hogy támogassa nevével a rezsicsökkentést. Fotó: DM/DV
Szemerédi Gyuláné csak azért ment tegnap a piacra, hogy támogassa nevével a rezsicsökkentést. Fotó: DM/DV

Mindent Vásárhelyről

A delmagyar.hu hivatalos Hódmezővásárhely Facebook-oldala, nem csak vásárhelyieknek.

– Havonta korábban 34 ezer 500 forint volt a gázszámlám, a 10 százalékos csökkentéssel már kevesebbet fizetek. A villanyszámlám 2000 forinttal csökkent. Jó lenne, ha a szemétdíjért is kevesebbet fizethetnék – jegyezte meg Szemerédi Gyuláné. Hozzátette: havonta összességében mintegy 70 ezer forintot költ rezsire, ez pedig nem kevés. Csak azért ment tegnap a vásárhelyi piacra, hogy adja az aláírását.

„Eladták az országot!" – jelentette ki emelt hangon egy idős bácsi, miután aláírta az ívet.

– Fontos, hogy támogassam a rezsicsökkentést – mondta Kiss Ferenc. Elmesélte: feleségével nyugdíjasok, és a fia is beszáll a rezsijükbe, a villanyszámlát ő fizeti.

Reggel 7 órától gyűjtötték késő délelőttig tegnap az aláírásokat az aktivisták, a havazás és a hideg idő ellenére közel 200-an írták alá az ívet. Vasárnap szintén a piacon folytatódik az akció, hétfőtől pedig a forgalmasabb csomópontoknál, mint például a postánál lesznek egész nap az országos akcióban részt vevő vásárhelyi aktivisták.

Olvasóink írták

52 hozzászólás
  • 52. Lázárhelyi 2013. március 27. 17:11
    „Semmi értelme nincs ennek a cirkusznak!
    Eldöntött dolgok miatt teljesen felesleges aláírásokat gyűjteni. Inkább adatgyűjtésnek tűnik ez nekem.
    Mikor emelni kell az árakat, új adókat vezetnek be, senki nem kérdezte a véleményünket.”
  • 51. Hód 2013. március 27. 12:07
    „50. CaptainChaos 2013.03.26. 08:45
    A hódmezővásárhelyi építményadó csökkentéséről nem lesz aláírás?

    Na azt én is aláírnám! Sőt, aláírnám a 27 %-ra emelt ÁFA csökkentéséért, a bérek emeléséért, a magas jövedelmek SZJA-jának emeléséért készült aláírásgyűjtő íveket. Borzalom, hogy ezt a demagóg dumát beveszik az emberek, eközben sokkal nagyobb átveréseket nem vesznek észre...”
  • 50. CaptainChaos 2013. március 26. 08:45
    „A hódmezővásárhelyi építményadó csökkentéséről nem lesz aláírás?”
  • 49. Qllancs 2013. március 25. 15:42
    „Az időseket meg lehet vezetni, hülyíteni. Mindent elhisznek, mert kaptak orbántól 5 % nyugdíj emelést.
    Az idős ember sajnos hiszékeny, második gyerekkor ! Az én szüleim ..pedig értelmiségiek voltak ..de olyanokat csinélnak, cselekednek..égnek áll az a párszál hajam is ! Gondnokság alá vetetem őket , mert amit tesznek, mondanak NEM NORMÁLIS ! 76...80 évesek.”
  • 48. lepkehalo 2013. március 24. 13:30
    „A vásárhelyi tévé Nap kérdése műsorában lelkendezett egy néni, hogy az eddig 10 ezer forintos fűtés számlája most 6 ezer forint. Ennek nagyon örült. Sokat nem gondolkozhatott rajta, hogy ez a 10% csökkentéssel hogy jöhetett ki.”
  • 47. Lutetia 2013. március 24. 09:24
    „45.Qllancs: én a 34. hozzászólásom elején magából a cikkből idéztem, és én is pontosan azon értetlenkedem, hogy kinek lehet ekkora áram- és gázszámlája (havonta!). A Fidesz ugyanis úgy dobálózik ezekkel a számokkal, mintha ez teljesen szokványos lenne. Nyilvánvalóan durva csúsztatásról van szó, sajnálatos, hogy ezt egy csomóan beveszik.
    Mindenesetre várom annak a négytagú családnak a jelentkezését, akik tényleg ennyit fizetnek a villanyért, gázért, mint amennyit Havasi Katalin elszajkóz a többi fideszessel. És várom annak részletezését, hogy milyen fogyasztás eredményez ekkora számlát...”
  • 46. hogyongyvirag 2013. március 23. 23:56
    „Szemerédi Gyuláné "büszke" lehet magára.
    Óriási észre vall a rezsicsökkentést támogatni. Az már fel sem merül benne, hogy ez hány munkahelybe fog kerülni.”
  • 45. Qllancs 2013. március 23. 17:26
    „bambina 31.
    Az árakat az állam határozza meg. 2/3 része az államé áfa, és a MVM é!
    az 1/3 a szolgáltatóé !
    Te szerencsétlen : ov elelte meg az áfát : 5 % ról ..3 éve..ma 27 % -ra. MIRŐL BESZÉLSZ ?????
    T. 34.
    Amit itt írsz család ..lehet,hogy 300 m2 házban lakik, medencét, kocsibejárót fűt !akkor lehet ekkora rezsi .
    De ekkora számlákhoz..min 2 jól kereső kell !!

    Ismerősöm..garzonban lakik, egyedül, havi fix után elszámoló gáz : 91 000.-ft a fizuja meg : 85 000.-ft !
    + még villany, víz--giga szennyvíz + 8600 .-közösköltség, telefon, + 1 hó kaja !! ??????

    A kiadása --a bevételének a duplája !”
  • 44. lepkehalo 2013. március 23. 14:48
    „"hétfőtől pedig a forgalmasabb csomópontoknál, mint például a postánál lesznek egész nap"
    Miért a postánál, miért nem Vásárhely drága pénzen kiépített kulturális negyedében? Ott tolong a nép, nem?”
  • 43. dondongó 2013. március 23. 14:35
    „<moderálva>
    Amúgy a jelenlegi kormány csökkentette a közüzemi számlák kifizetésének türelmi idejét 90-ről 60 napra. Miről beszélünk? :-)”
  • 42. DMagóg 2013. március 23. 14:08
    „"Három kívánság, avagy Tibi bácsi elintézi ..."”
  • 41. macs 2013. március 23. 13:36
    „31. bambinaXX,
    a rezsicsökkentés által érintett szolgáltatások árát a magyar állam a Magyar Energia Hivatalon keresztül határozza meg. Tehát ebben az esetben szó sincs arról, hogy a külfödi vállalatok bármekkora árat meghatározhatnak, a profitot pedig másutt realizálják - így elkerülve az itteni adózás jelentős hányadát. Ezek a cégek, ha van pozitív eredményük nálunk adóznak, itt fizetik az iparűzési adót, a Robin Hood adót és az ágazati adót, illetve az újonnan bevezetett vezetékadót. Itt fizetik az alkalmazottak utáni adókat és járulékokat is. Tehát nem értem miről beszélsz.”
  • 40. totya66 2013. március 23. 13:03
    „Nem tudja valaki hol gyűjtik az aláírásokat azért hogy a 16% SZJA emelést is vonják vissza?
    Mert azért az nekem havi 18000-et jelent, és gondolom nincs olyan aktivista aki ezt nekem jóindulatból elküldi havonta.
    Persze ez a havi 1500 forint is jó amit visszaadnak, de jövőre júniusban 15% emelés lesz!”
  • 39. macs 2013. március 23. 12:36
    „Olvasom egy másik cikkben: "Igazságosnak és jogosnak nevezte a rezsicsökkentést Rónaszékiné Keresztes Monika fideszes országgyűlési képviselő szombaton a főváros VI. kerületében, a Hunyadi téri vásárcsarnok előtt, ahol Hassay Zsófiával, Terézváros fideszes polgármesterével közösen részt vettek a kormánypárt aláírásgyűjtő akciójában."
    Nos, igazságos, OK, tényleg igazság, minél nagyobb, és minél felszereltebb egy lakás, annál nagyobb a rezsije, és annál nagyobb a megtakarítás. :-)”
  • 38. pala1964 2013. március 23. 12:34
    „36jes igazad van, csak egyet ne feledjünk el: az Általad említett kereskedők termékei ugyebár szabadárasak, míg a gáz- és villanyárak itthon legalábbi minden komponensükre külön-külön is szabályozottak és legalább évente a felügyeleti szerv által felüllvizsgáltak.
    utóbbi esetben itthon tehát nem lenne mód az ÁFA-csökkentés "lenyúlására"”
  • 37. pala1964 2013. március 23. 12:31
    „31, BambinaXX, ha már kérdeztél: igen tanultam közgazdaságtant, olyannyira, hogy egyetemi közgazdász-diplomával rendelkezem (és nem dicsekvésképpen, de a minősítése kitűnő).

    viszont mivel Te bizonyosan nem hallottál ugyanezen diszciplínáról (most a vezéred által elkövetett populista unortodox süketelést szíves utólagos engedelmeddel nem sorolnám ide elégtelen érdemjegyre sem méltó ´színvonala´ okán), megosztok Veled, kedves Ifjú Hölgy, néhány alapvető információt:

    természetesen egyetlen gazdasági vállalkozás sem a megfoghatatlan "közjóért" dolgozik, sem a külföldi (itthoni nem teljesen helyes szinonimája: multi), sem a hazai (megjegyzem, a hazai annyival rosszabb, hogy többnyire nincs nemzetközi /értem ezalatt: valóban európai/ kitekintése, így ő gyorsan akar kicsit (vagy nagyon) gusztustalanul gazdasági dinasztiát alakítani, nem zavarják olyan dolgok, mint hosszú távú EBITDA-tervezés és profitoptimalizálás, inkább megelégszik a "kaparj kurta, neked is jut" elvével, szemben egy kellő tapasztalatokra, múltra visszatekintő européer külföldivel) - ebben akár egyet is érthetünk.

    tőrölmetszett közgazdasági dilettantizmus az, miszerint a "külfödi vállalatok bármekkora árat meghatározhatnak" - ez esetleg és persze csupán elvi síkon akkor volna elképzelhető, ha az egyetemes szolgáltatás (természetes vagy mesterséges) monopólium lenne.
    namármost a vezeték, a műszaki része a szolgáltatásnak nyilván természetes monopólium, amelynek egy(re nagyobb) része eleve állami tulajdon (lásd állami felvásárlások a gázüzletág-infrastruktúrában), másik része pedig ugyan magántulajdon (egyelőre, míg az állam tudatosan és sanda szándékkal tönkre nem teszi), csakhogy az alkalmazandó maximális árakat ismét csak az állam szabja meg, a Magyar Energiahivatal vizsgálódásainak eredményeit figyelembe véve (megjegyzem, a saját cégei bevételét is, éspedig sokkal kevésbé szűkmarkúan).
    akkor hát miről tetszik beszélni?
    egy ár csak kontextusában vizsgálható (mármint közgazdák, de legalábbis érettségivel rendelkező szintű emberek esetében), nem kiragadva és önkényesen - eszerint a hazai gáz- és villanyárak európai össszehasonlításban átlagosak vagy az alattiak.
    most én kérdezek, vedd ellenőrző kérdésnek: szerinted hasra ütve az államnak jogában áll mindenféle elemzés és előzetes hatástanulmányok nélkül más zsebére ámokot futni? hm?

    ja, a transzferár a kapcsolt vállalkozások közti gazdasági műveletek árát jelenti. mondjuk ez még beugró kérdésnek is k.va gyenge, már ne haragudj. amúgy a nav ezt kiemelten vizsgálja, megjegyzem helyesen.
    csak azt nem tudom, ez most valójában hogy jutott eszedbe... talán csak nem azért, mert idegen szó, és megtetszett Neked?”
  • 36. Vörcsi 2013. március 23. 12:08
    „18.papika56 2013.03.23. 09:18 Egyetértek.
    Én is úgy látom, csak a ráérő, átlag feletti nyugdíjjal rendelkező idősek tolakodnak aláírni. Ők valószínűleg azt sem tudják ki az a Kubatov, ha tudják, akkor azt gondolják, így az útjuk vége felé Kubatov már kinyalhatja, csak a pillanatnak élnek, ez a felhajtás egy kis ingergazdag élményt jelent nekik a hétköznapi unalom ellen. Mindenesetre jó példa számunkra a "valóvilágról"
    Azonban, mint ahogy előttem írta valaki, "Idős nyugdíjasok sokasága aláírja és majd amikor megadóztatják a nyugdíjakat meg elveszik az özvegyi nyugdíjat,... fognak sírni" hozzátenném, hogy egyre kevesebb munkahely mellett fogják drasztikusan emelni az árakat, ezzel is egyetértek, de, ezt a jelenlegi církusz nélkül is meg fogják lépni.

    Azt sem kell azonban elfelejteni, hogy a "zemútnyócévben" egyszer már próbálkoztak ÁFA csökkentéssel, miből szintén keveset érzékeltünk, mert a kereskedők lenyúlták!”
  • 35. Lutetia 2013. március 23. 12:05
    „31. A pécsi önkormányzat visszavette a franciáktól az ottani Vízműveket, a vízdíjat mégsem csökkentették Pécsett, hanem éppenséggel emelték. Hogy is van ez azokkal a gonosz külföldi vállalatokkal?”
  • 34. Lutetia 2013. március 23. 12:02
    „"a villanyszámla például 19-20, a gázszámla 23-24 ezer forint lehet havonta kétgyerekes, kétkeresős családnál." Hogy jöhet ki ekkora villanyszámla? Kétszintes családi ház beklímázva, elektromos tűzhely, hatalmas méretű csöves képernyőjű televízió? És árulja már el nekem valaki, hogy az, hogy hány keresős egy család, hogyan befolyásolja a rezsiköltségeket?”
  • 33. roxper 2013. március 23. 11:55
    „31.
    Olvass már utána te szerencsétlen pártkatona, hogy ki határozza meg az árakat!”
52 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Orgona- és oboahangverseny

A Hódmezővásárhely Ótemplom Alapítvány és a Református Egyházközség péntek 18 órától orgona-oboa hangversenyt rendez az ótemplomban. Tovább olvasom