Délmagyar logó

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 20°C | 31°C Még több cikk.

2008-ban négysávosra szélesítik a 47-es főútat

A korábbi információkkal szemben 2008-ban mégis megépítik a 47-es főút hiányzó négysávos szakaszát Vásárhely határában, s még ugyanebben az évben elkészül a várost tehermentesítő út is – tudtuk meg Lázár János vásárhelyi polgármestertől. A kormány előtt lévő közlekedésfejlesztési program szerint az M43-as megépítésének 2009-ben vágnak neki.
A kétsávos szakasz Kishomoknál. Forgalmas és veszélyes Fotó: Tésik Attila
A 47-es főút Hódmezővásárhely és a Tiszai-híd közötti négysávúsításának befejezése, illetve az M43-as Szegedtől Makón át Csanádpalotáig történő megépítése is bekerült a napokban született közlekedésfejlesztési operatív programba. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) honlapján közzétett dokumentum szerint a Csongrád és Békés megyén is átfutó 47-es főutat nagyteherbírásúvá teszik. Az összesen 72,3 kilométernyi úterősítési munka során négysávúsítják a 47-es hiányzó, 4,5 kilométeres szakaszát Kishomoknál. A várostól a Tisza-hídig tartó szakasz négysávúsítása 2001-ben kezdődött Vásárhely határában az első másfél kilométerrel, majd Algyő felől folytatódott a munka, ami 2004-ben félbeszakadt. A középső, kishomoki kiskertes övezet mellett húzódó rész átépítését a szakemberek hárommilliárd forintra becsülték, s itt mára a kisajátítások is majdnem véget értek.

A közútfejlesztési program szerint – melyről a napokon belül dönt a kormány – a 47-es nagy teherbírásúvá történő átépítése 2008-ban kezdődik.

Azt azonban a szakminisztériumban senki sem tudta megmondani, hogy
Szegedi fejlesztések

A közlekedésfejlesztési programban szerepel, hogy az 55-ös főút Baja és Szeged közötti szakaszának burkolatát megerősítik. A beruházás várható kezdete 2010. A dokumentum szerint a szegedi elektromos tömegközlekedés fejlesztésének (villamosvonalak felújítása, trolivonalak kiépítése) jövőre vágnak neki. 2007-ben tervezik azt is, hogy Kiskunfélegyháza és Szeged között korszerűsítik a vasúti pályát, hogy a vonatok el tudják érni az óránkénti 120 kilométeres sebességet.  
melyik szakaszon kezdik majd a munkát. Ezzel kapcsolatos kérdéseinket elhárították az útépítési munkákat koordináló Magyar Közút Kht. budapesti központjában is. Abajkovics Péter kommunikációs vezető azt mondta: a GKM kérésére nem nyilatkozhat az ügyben.

– 2008-ban befejezik a 47-es négysávúsítását Vásárhely és Szeged között, s ugyanebben az évben megépül a várost tehermentesítő út is – mondta érdeklődésünkre Lázár János. Vásárhely polgármestere hangsúlyozta: „nagyra értékelem a kormánynak a Hódmezővásárhellyel való kapcsolatok rendezését is jelentő, a tehermentesítő úttal kibővített gesztusát". Lázár elmondta, hogy a kedvező döntés érdekében maga is keményen lobbizott.

Az M43-as gyorsforgalmi utat a tervek szerint 2009-ben kezdik el építeni, s Szegedtől egészen Csanádpalotáig, s az országhatárig érne. Ennek része a makói elkerülő út is.

Buzás Péter makói polgármester hangsúlyozta: most azért lobbiznak, hogy a kiszombori határátkelő forgalmát is fűzzék fel a gyorsforgalmi útra. Hozzátette: az M43-as építése azért jó Makónak, mert a határ felé irányuló nagy forgalom nem a városon, hanem a majdani elkerülő úton megy át.

Információnk szerint az M43-as leendő nyomvonalán még nem sajátították ki a telkeket.

Kóka nemrég 2010 utánra tette a négysávúsítást

„Az Új Magyarország Terv közútfejlesztési célkitűzéseinek társadalmi vitája tart, az egyeztetések nem zárultak le" – nyilatkozta lapunknak november 6-án Kóka János Szegeden. A gazdasági és közlekedési miniszter akkor azt mondta, hogy a Szeged–Makó közötti útszakaszt 2010-ig szeretnék befejezni, a 47-es négysávúsításának folytatására azonban még nincs ütemezési javaslatuk. 


hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mikó: Nem lobbiztunk

Visszautasítja Lázár János vásárhelyi polgármester állítását Mikó Tivadar, a szegedi orvoscentrum… Tovább olvasom