Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

27 évesek a megye útburkolatai

Általában tíz évre terveznek egy útburkolatot, de megyénkben átlagosan 27 esztendősek az utak – derült ki többek között ez is azon a közlekedési fórumon, melynek szombaton a vásárhelyi városháza adott otthont. Ezenkívül szóba kerültek az elkövetkező évek útfejlesztései, valamint az autósok érintő egyéb információk is.
A politikai csatározások helyett szigorúan csak a közlekedésről és Csongrád megye úthálózatáról esett szó szombaton a vásárhelyi városháza dísztermében. Az önkormányzat és a Magyar Autóklub Dél-alföldi Területi Szervezete által rendezett fórumra több tucatnyian voltak kíváncsiak.

– Nagy problémát jelent mind a mai napig, hogy a 47-es főútnak Szeged és Vásárhely között még mindig van olyan szakasza, amely nem négysávos. Ezt a hiányt mihamarabb pótolni kell, mert a felmérések szerint naponta 24-26 ezer jármű halad erre – mondta előadásában Basa Zoltán.

A fejőstehén gépjárművezetők

A Magyar Autóklub főtitkára, Kovács Zoltán szerint az állam legnagyobb fejőstehenei az autósok. Ezért időről időre tárgyalásokat kezdeményeznek, hogy kiderüljön, pontosan mire is megy el a hárommillió magyar gépjármű-tulajdonos által befizetett több milliárd forint. Ennek érdekében jelen vannak a különféle közlekedési jogszabályok megalkotásánál, mert utólag már sokkal nehezebb korrigálni az esetleges hibákat.

A Magyar Közút Kht. területi igazgatója ismertette a megyénket érintő távlati fejlesztési terveket is. Így többek között beszélt a vásárhelyi belvárost tehermentesítő útról, mely a laktanyától indulva elvinné a központból az Orosháza felé menő teherforgalmat. Első rendű útnak kellene megépíteni a kis- zombori határtól Makón és Vásárhelyen is átmenő, s Szolnokig tartó utat. Basa Zoltán hozzátette, hogy ugyancsak ilyen minősítést kellene kapnia a Soltvadkert és Szeged közötti útnak, mert a dunaföldvári hídon keresztül ez vezeti a dél-alföldi régió forgalmát a Dunántúlra. A területi igazgató azt is elmondta, a Csongrád megyei útburkolatok átlagosan 27 esztendősek. Ez igen rossz arány, ha figyelembe vesszük, hogy a mérnökök általában tíz évre terveznek egy-egy burkolatot.

– Hódmezővásárhelyen mintegy 12 ezer jármű van, így fontos az utak jó állapotának megőrzése, illetve a hibák kijavítása. A kilencvenes évek előtt tíz vásárhelyi utcából 2-3 volt csak aszfaltos, napjainkra ez a szám kilencre növekedett – derült ki Lázár János polgármester előadásából. A város első embere kiemelte, hogy 2005-ben összesen 2,5 milliárd forintos útrehabilitációs program indult. Ennek köszönhetően folyamatosan új szilárd burkolatokat adnak át Vásárhely-szerte.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Havránek Ferenc listája

Képviselő vagy családtagja ne álljon gazdasági kapcsolatban az önkormányzattal: Havránek Ferenc… Tovább olvasom