Délmagyar logó

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 19°C | 29°C Még több cikk.

A jó ügyfél spórolhat a magas fűtésdíjon

Hatályon kívül helyezte a vásárhelyi közgyűlés a távhőszolgáltatásról szóló eddigi rendeletét, az új szabályozás jelentős kedvezményeket tartalmaz az időben fizető lakóközösségek számára. A jó ügyfelek akár 7 és fél százalékkal olcsóbban fűthetnek.
A törvényváltozással összhangban jelentősen átdolgozta a távhőszolgáltatásról szóló helyi rendeletét a vásárhelyi önkormányzat – tudtuk meg Kun Andreától, a polgármesteri hivatal jogi csoportvezetőjétől. A legjelentősebb módosítások egyike, hogy a fűtési időszak ezentúl szeptember 15-étől május 15-éig tart, így nem kell pótfűtést igényelni – tudtuk meg a műszaki iroda energetikusától.

Fazekasné Czakó Ilona hozzátette: a helyi rendelet alapján külön megállapodás szerinti díjkedvezmény illeti meg azt a lakóközösséget, amelyik vállalja, hogy egy éven át egyben, azaz nem lakásonként fizeti a hődíjat, s annak felosztását önmaga végzi el.

Ötszázalékos díjkedvezményt kap az az ügyfél, aki egy összegben egyenlíti ki az együttes évi alapdíjat, illetve 2,5 százalék kedvezményt kap az adott hőmennyiségmérő körzetében lévő összes felhasználó, ha mindenki egy éven keresztül rendszeresen és határidőn belül befizeti a szolgáltatónak a díjat.

A kedvezmények körét tovább bővíti, hogy ezentúl díjvisszatérítés illeti meg azt a felhasználót, akinek legalább két napon át 35 Celsius-foknál alacsonyabb hőmérsékletű víz folyik a csapjából. A csökkent értékű szolgáltatás Celsius-fokonként 20 százalék visszatérítést jelent. Ettől kezdve már a túlfűtésért sem lehet a teljes összeget elkérni.

A szolgáltató jövő február 1-jétől köteles lesz honlapot működtetni, melyen szerepelnie kell minden a távfűtéssel kapcsolatos fogyasztóvédelmi adatnak. Jelentős változást jelent, hogy ezentúl a lakóközösség dönthet arról, hogyan osztja meg a közös helyiségek – lépcsőház, garázs – fűtésének költségét.

A szolgáltatással kapcsolatos panaszokat ezentúl nem a szolgáltatásban társtulajdonos önkormányzat, hanem a fogyasztóvédelmi főfelügyelőség vizsgálja ki. Az ármegállapítás előtt a közgyűlésnek kötelessége lesz kikérni mind a felügyelőség, mind a felhasználói érdekképviseletek, azaz a városban a Centrum Lakás- és Garázsfenntartó, illetve az Ifjúsági Lakásépítő és -Fenntartó Szövetkezet, valamint a két legnagyobb fogyasztó, azaz a kórház és a Hód-Strand Kft. véleményét.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hatvanezer a téves riasztás

Legutóbb vasárnap vonultak ki nagy felhajtással a vásárhelyi tűzoltók – fölöslegesen. A… Tovább olvasom