Délmagyar logó

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 17°C Még több cikk.

A Tesco benzinkútja diktál Vásárhelyen

Miután megépült a vásárhelyi Tesco olcsó üzemanyagot kínáló benzinkútja, a városban lévő más töltőállomások is levitték áraikat. Így megyénkben Vásárhelyen lehet a legkevesebbért tankolni. A Mol és a Shell képviselője szerint nincs semmi furcsa abban, hogy kútjaik például Szegeden 15-20 forinttal drágábban adják a benzint, mint Vásárhelyen.
A Shell ugyanazt az üzemanyagot drágábban adja Szegeden, mint Vásárhelyen. Fotó: Schmidt Andrea és Tésik Attila
Keddi számunkban közölt riportunkból kiderült, hogy Csongrád megyében Makón lehet a legdrágábban, és Vásárhelyen a legolcsóbban tankolni. Itt azért ilyen olcsó az üzemanyag, mert egyelőre megyénkben egyedül ebben a városban nyitott a Tesco benzinkutat, s leszorította az üzemanyagárakat.

A multi vásárhelyi üzletének parkolójában lévő töltőállomáson 272 forintot kérnek a 95-ös oktánszámú benzin literjéért, a gázolaj literje pedig 261 forint. A Szentesi úton szinte egymással szemben üzemel egy Shell, illetve egy Mol benzinkút.

A „kagylós" cégnél a 95-ös benzin litere 275, a gázolajé pedig 269 forint. A Molnál ez a fajta benzin ugyancsak 275 forint, a gázolaj viszont öt forinttal olcsóbb.

Makón, Szegeden, illetve Szentesen egyelőre nincs benzinkútja a Tescónak. Ezekben a városokban mind a Mol, mind a Shell 15-20 forinttal drágábban méri az üzemanyagjait, mint a vásárhelyi kútjain.
Arra voltunk kíváncsiak, vajon a két nagy olajtársaság hogyan vélekedik a Tesco-benzinkutak megjelenéséről, illetve a multi által diktált árversenyről. E-mailen mind a két cég sajtóosztályának elküldtük kérdéseinket. A fentieken kívül azt szerettük volna még megtudni: találnak-e abban valami kivetnivalót, hogy a társaságuk által más-más városban üzemeltett kútjai között ekkora árkülönbség is lehet, illetve mit szólnak ahhoz, hogy a megyében a Tesco további benzinkutak nyitását tervezi.

A Mol részéről Csillik Zita szóvivő röviden csak annyit válaszolt, hogy semmi furcsa sincs abban, hogy eltérőek az üzemanyagáraik, hiszen náluk nincs szigorúan vett központi árképzés, részben az egyes kutakra van bízva, mennyiért adják a benzint, illetve a gázolajat.

A Molnál is jóval olcsóbb az üzemanyag Vásárhelyen, mint Szegeden. Fotó: Schmidt Andrea és Tésik Attila
Kerékgyártó Péter, a Shell kereskedelmi üzletágvezetője a következő e-mailt küldte vissza szerkesztőségünkbe: „A kiskereskedelmi árképzésnek több tényezője van, így a nagykereskedelmi ár mellett a piaci környezetet és a forgalom helyzetét is figyelembe kell venni az árak meghatározásánál. A kiskereskedelmi árakra azonban legnagyobb hatással az adott versenykörnyezet és a kereslet alakulása hat. A piaci viszonyoknak megfelelően igyekszünk minden versenykörnyezetben kedvezőbb árakat szabni."

– Magyarországon elsőként a Magyar Autóklub nyitott olcsó benzinkutakat Klubpetrol néven. Miután felfutattuk ezt a hálózatot, sajnos eladtuk – mondta Juhász József. A Magyar Autóklub hódmezővásárhelyi csoportjának elnöke úgy véli, hogy a különféle társaságok közötti 8-10 forintos, vagy ennél nagyobb üzemanyagár-különbséget nem lehet igazi árversenynek tekinteni. Ugyanis hazánkban más európai országokhoz képest egyrészt jóval drágább az üzemanyag, másrészt rosszabb minőségű is.

– A gázolaj kéntartalma nálunk igen magas, ami idő előtt tönkre teszi a dízelüzemű gépkocsikat. Ezért az lenne a legideálisabb a magyar autósoknak, ha a társaságok a felesleges árverseny helyett jobb minőségű üzemanyagokat forgalmaznának – vélte a klubvezető.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A civilek legnagyobb szponzorai

Választókörzetük út- és járdaépítéseire fordították a legtöbb pénzt a vásárhelyi települési… Tovább olvasom