Délmagyar logó

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

A tramtrain hozhat magasabb peront Népkertnél

Hódmezővásárhely - Panaszkodnak az utasok, hogy nehéz felszállni a vonatra a vásárhelyi népkerti állomáson, lefelé viszont ugraniuk kell az utolsó lépcsőfokról, ugyanis nagyon alacsony a peron. A MÁV tájékoztatása szerint a megoldást a Vásárhelyet Szegeddel összekötő tramtrain építése hozhatja.
60–80 centire kell felkapaszkodni, illetve ilyen mélyre kell leugrani a vásárhelyi népkerti állomáson a vonatról – panaszolta Hegedűs Zoltán települési képviselő és Kószó Péter alpolgármester legutóbbi kertvárosi lakossági fórumán Szabóné Détár Rózsa. Az asszony kérte, hogy emeljék meg az alacsony peront. Panaszával nincs egyedül, ugyanezt mondták az állomáson fel- és leszálló, főként idősebb utasok.

Ma még magasra kell lépniük az utazóknak. Fotó: Korom András
Ma még magasra kell lépniük az utazóknak. Fotó: Korom András

– Viszonylag ritkán utazom, de minden alkalommal ki kell, hogy jöjjön velem a fiam vagy a menyem, hogy felsegítsen a vonat lépcsőjére. Hiába van teljesen lenyitva, még így sem érem el segítség nélkül. A korlátba még meg tudok kapaszkodni, de hogy fellépjek, ahhoz hátulról kell, hogy meglökjenek – mondta Nagy Ferencné. Balogh Tamásnénak nem a felkapaszkodás, hanem a leszállás jelent problémát. A középkorú asszony elmondta: télen egyszer a térdére érkezett a legalsó lépcsőfokról, amikor leugrott. Szerencsére a nagy hóban nem lett semmi baja.

Érdeklődtünk a vasúttársaságnál, hogy tervezik-e a peron megemelését. A MÁV Zrt. kommunikációs osztálya közölte: a Népkert állomás épületének felújításával kapcsolatban jelenleg is zajlanak az egyeztetések a vásárhelyi önkormányzat és a vasúttársaság között. Az állomás tetőszerkezetét (ahogy arról korábban beszámoltunk) már tavaly felújította a MÁV. A vasúttársaság a peronok átépítését egyelőre nem tervezi, mivel „jelenleg folyamatban van a tramtrain megvalósíthatósági tanulmányának elkészítése, amely érintheti az állomás vágányainak esetleges rekonstrukcióját is. A tanulmányt a Tram-Train Konzorcium készíti" – tájékoztatott a kommunikációs osztály elektronikus válaszlevelében.

Olvasóink írták

  • 9. fatyolferenc 2013. március 09. 12:35
    „sziasztok én csak annyit szeretnék ehez Füzni hogy már régen meg kellene emelni a peront ha Jön a Tram-Train Vásárhelyre én nagyon örülök neki hogy majd meg épitik nem értem miért kell kritizálni ezt a beruházást szerintem kár panaszkodni mert 100 Km H sebességgel fog közlekedni és gyorsan át lehet érni Szegedre.”
  • 8. bazsiihmv 2012. május 02. 16:15
    „valóban amit többen írnak, mindenki el van kényelmesedve, és ami nem az, azt követelik, hogy változtassák. ez az egyik. másik..aki nem tud felszállni a vonatra, menjen busszal...van az is. szeged-vásárhely gyorsjárat nagyszerű alacsonypadlós buszokkal...és így akarják csökkenteni minél kevesebb járatra a buszokat...(jó persze távolsági viszonylatban főleg), és valószínű nem csak vásárhelyen gondolják ezt ekkora problémának...másik kisebb állomásokon is lehet ilyen, ami soha nem volt korszerűsítve. a tramtraint meg nyugodtan várhatjuk...ebben a városban úgyis csak a hülye marad, meg aki már nem fog új életet kezdeni. mire elkészül, már csak a szegedről áthozott túristák lesznek rajta, akik jönnek a lakatlan emlékvárosba :D”
  • 7. totya66 2012. április 26. 07:38
    „"a Népkert állomás épületének felújításával kapcsolatban jelenleg is zajlanak az egyeztetések a vásárhelyi önkormányzat és a vasúttársaság között."
    Immár vagy 4 éve, ebben a tempóban a tramtrain megépülését esetleg az fogja megérni aki ezt még nem tudja elolvasni.
    Persze miután Lázár 2 év múlva elhagyja a város és el kell kezdeni az adósság visszafizetését erősen kétlem hogy itt bármi is épülni fog.”
  • 6. booo 2012. április 26. 06:28
    „Egyszerűbb lenne pár köbméter betont most odatenni, mint a tam tam-ra várni. A városban úgy is divattá vált a már elkészült tönkretétele, lásd pl a Rapcsák elején a frissen lerakott díszburkolatot. Már fel van darabolva, fel van szedve! Kár volt lerakni!”
  • 5. CsengeleMSN 2012. április 24. 23:12
    „Ha lesz tramtrain, ha nem, így is úgy is meg kellene emelni a peron magasságát!”
  • 4. balihoho 2012. április 23. 16:41
    „Az egyes kommemtelőnek adok igazat! hatvan évesen, szinte szégyellem a korosztályomat, de ez van! villanybringákkal nyargalásznak, de ha le merül az aksi, úgy tekernek mint a rendes bringások, azzal a különbséggel, hogy olyan tempóban, hogy a gyalogos is normál sebességével lehagyja őket. falják a gyógyszert, de az egészséges mozgás szenvedés nekik, mint ahogy a vonatra felszállás is. Életmódunkban hordozzuk azt, hogy az idős kor betegség nélküli legyen, vagy nyűg és szenvedés. Magyarországon egyenesen ciki, ha valaki hatvan évesen nem beteg, nem szed gyógyszert, és fáradtság nélkül leteker a bicajával egy délután 40 vagy ötven kilométert, és nem érzi fáradtnak magát.”
  • 3. Telrim 2012. április 23. 16:26
    „Az akadálymentesített peron szerintem olcsóbb lenne, mint ez a tramtan :)”
  • 2. Beroesz 2012. április 23. 11:51
    „Nincs pénz fejlesztésekre a vasútnál. Fenntartásra is alig-alig, azt pedig a törzshálózat életben tartására tartogatják. A jelen körülmények között én már azt is jelentős eredménynek tartom, hogy egyáltalán jár még vonat a vidéki Magyarországon.”
  • 1. Hétszűnyűkapanyányimonyók 2012. április 23. 09:35
    „Azt az igazság, hogy ezek már 30-40-50 évvel ez előtt is ilyen fellépőjük volt, fura, hogy most ez probléma.
    Nem lehet, hogy akkoriba nem volt ennyi hikomat ember, 10-ből 3 roki?
    Meg elhagyjuk magunkat, villanybringa, gyógyszerfalás, leszázalékoltatás?
    A japánok már fejlesztik a robotizált ruhát, csak gondolni kell és már a sétálással se kell foglalkozni.
    Már várom a gondolatvezérelt tv-t, mert milyen fáradság már a távirányítóért nyúkálni?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Malomindítás: búzaőrléssel, kenyérdagasztással

Búzaőrléssel és kenyérdagasztással fogadták a kisdiákokat és az érdeklődőket a szombati malomindító ünnepen Vásárhely határában. Tovább olvasom