Délmagyar logó

2018. 04. 25. szerda - Márk 12°C | 25°C Még több cikk.

Akadálypályán a vásárhelyi biciklisek

Hódmezővásárhely - A bicikliutak rossz állapota, a sokak számára értelmezhetetlen KRESZ-táblák, a sárga vonallal elválasztott bicikliút és járda kombinációja, s a veszélyesnek tartott elválasztó elemek miatt panaszkodnak vásárhelyi olvasóink. A közgyűlés májusi ülésén tárgyalja a helyi közlekedési felmérésre érkezett több ezer választ.
Többen reagáltak szóban és írásban a kerékpáros szabálytalanságokkal foglalkozó írásunkra, panaszkodva a kerékpározás rossz körülményeire.
A biciklis közlekedés mostoha feltételeit legszélesebb körben Bodó Péter vásárhelyi olvasónk foglalta össze szerkesztőségünknek írt levelében. Felsorolta azokat problémákat, amelyeket mások külön-külön emlegettek.

Akadálypályán a vásárhelyi biciklisek. Fotó: Korom András (galéria)

A kerékpárosok szerint meg kellene változtatni az Andrássy úti kirakatsor jelenlegi közlekedési rendjét, azt, hogy a Kossuth tér felől érkező bicikliseknek a Szent Antal utca sarkánál lévő gyalogátkelőhelynél a menetirány szerinti jobb oldalról azonnal át kell térniük a menetirány szerinti baloldalra felfestett kerékpárútra. Itt figyelniük kell a Szent Antal forgalmára éppúgy, ahogy az Andrássy két irányból érkező autósokra és a gyalogosokra is. Szintén többen kifogásolták a Kinizsi utcai bicikliutat, azért mert a villanyoszlopokat annak idején az út közepén hagyták.

Feldolgozzák a kérdőívet

Átfogó közlekedési felmérést készített a város önkormányzata, melyben külön kikérték az emberek véleményét a kerékpáros közlekedéssel kapcsolatban is. Az április 15-éig beérkezett több ezer válasz feldolgozása jelenleg is folyik, ezek alapján alakítják ki a fejlesztési terveket. A májusi rendes közgyűlésen kerül a téma a képviselőtestület elé – tudtuk meg Göbl Vilmostól, a városháza médiareferensétől.

Szűknek találják a Lázár utcai kerékpárút Vajda utca felé vezető szakaszának utolsó ötven méterét, ahol egyszerűen nem fér el egymás mellett két kerékpáros. A Lázár utcai kerékpárutat az úttestről elrekesztő beton virágtartókra már több lakossági fórumon is panaszkodtak.

Rossznak tartják, hogy a kerékpárutat több utcán (Ady, Rapcsák András, Tóalj, Szőnyi), azért mert ezeket annak idején egyszerűen egy, a járdára festett sárga vonallal jelölték ki. Ez olvasóink szerint főleg a Tóalj utcai buszmegállónál veszélyes, az utasok a járművekből ugyanis épp a kerékpárosok elé lépnek le. Általában rossz állapotban vannak a régebbi bicikliutak. A sokat kerekezők főleg a Jókai és Ady Endre utcaira, illetve az ATEV felé vezetőre panaszkodnak, de Hódtóban a Piros presszó melletti elhaladó, igencsak mély kátyúkkal tarkított szervizút minőségére is, ahová kerékpárosokat terelik a KRESZ-táblák. Ez utóbbiak értelmezése nem könnyen megy a jogosítvánnyal nem rendelkező biciklisek számára, főleg két helyszínen, a Szent Antal „sarkánál", valamint a Lázár–Vajda utcák kereszteződésében. És kifogásolják, hogy az újabb kerékpárutak (például a kertvárosi) és közutak kereszteződésénél 3-5 centi a magasságkülönbség, melyet balesetveszélyesnek tartanak.

Olvasóink írták

  • 17. Hétszűnyűkapanyányimonyók 2012. május 03. 17:19
    „Mikor a lázár utcai kerékpársávot elválasztó beton izét tették ki úgy márték, hogy épp kis koccal elfér két biciklis.
    Ez idáig ok, de nem értem ennek fényébe miért kell 2x 32 sávos út a gyalogosoknak a dr rapcsákon?”
  • 16. UtólagKapitány 2012. május 02. 22:50
    „@tobaccoroad:

    Az inkább siralomvölgy volt, mint majális...”
  • 15. CsengeleMSN 2012. május 02. 22:49
    „Susánban putri majális volt, azt nem nevezném én mint elvtársad Majálisnak! Ha nincs majális Vásárhelyen, akkor cikk sincs róla, így hozzászólni is csak ide tudunk!”
  • 14. eldorádó 2012. május 02. 21:28
    „1. a majálist ne itt kérjétek számon!
    2. aki eddig a Hmvhelyen a KRESZ táblák kitűzéséért volt felellős, azt küldjék el hosszú tanulmányi útra (Szibéria, Szahara, stb)
    3. szedjék össze az összes KRESZ táblát a városban, és csak a 20%-át felhasználva rakják le újra , ha egyáltalán szükséges!”
  • 13. tobaccoroad 2012. május 02. 20:57
    „susánba volt majális olvasni utána leminősiteni elvtársaim”
  • 12. booo 2012. május 02. 19:08
    „Vursli, sörözés egy frászt! Ezek eltévedtek mert azt hiszik hogy az itt élő embereknek CSAK Emlékpontra, sétáló utcára, újjáépített PMK-ra van igényük. Jah, meg Gingkoo-ra.”
  • 11. CsengeleMSN 2012. május 02. 17:04
    „skid! Semmi nem volt Hódmezővásárhelyen, május elsején, véleményem szerint Áder János elnökké választására kellett készülnie, ezért nem volt ideje, hogy intézkedjen városa majálisáról, a gyerekeink nagy szomorúságára!”
  • 10. Én2 2012. május 02. 16:44
    „Mindenkinek gratulálok a hozzászólásáért, mivel teljesen igazat írtak.”
  • 9. skid 2012. május 02. 16:43
    „Volt valami rendezvény máj.1-én Lázárhelyen?”
  • 8. booo 2012. május 02. 16:28
    „A tisztelt illetékes elvtársak figyelmébe ajánlanám:

    A Deák-Szántó (röhely) körforgalomban lévő GYALOGÁTKELŐHELY IS ÉLETVESZÉLYES! A régi FEHÉR felfestés valahogy ott maradt, gondolom elfelejtették lekoptatni, mivel nem felel abban a formában meg az előírásoknak! Ettől a régi átkelőtől kb 5 méterre SÁRGÁVAL felfestettek egy HELYES átkelőt, de lehet hogy a festéket a teszkóban vették, mert már majdnem lekopott! Megjegyzem ez az átkelő a hivatalos, de az autósok a sárga felfestést nem látják (csak a távolabb lévő fehéret ami már nem az) és NEM ENGEDIK ÁT A GYALOGOSOKAT ! A régi átkelőn közlekedik mindenki, addig míg tragédia nem lesz! Gondolom ezért a felelősséget vállalják is az illetékesek!
    A másik ami megint a "szakértelemtől" üvölt:
    Strand bejárata! A bejárat előtt kirakták mindkét irányból a 30-as táblát az ADY E utcán! A kereszteződés után kb 10 méterre szintén mindkét irányba kitettek egy feloldó táblát! Közlöm az illetékesekkel, vissza adhatják tömegesen a jogosítványt, mert a KRESZ-ben a sebességkorlátot ebben az esetben az útkereszteződés FELOLDJA, felesleges a feloldó táblákat kipakolni, ezzel is növelve a tábladzsungelt!
    Ugyan ez a helyzet a Tóalj utca Szentkirályi utca kereszteződésében! Oda is kirakták a feloldó táblákat feleslegesen! Aki ilyen piti helyeken ilyen szarvashibákat követ el, az bonyolultabb helyen mit művelhet a forgalomszervezés terén?
    Vagy itt is arra törekednek hogy minél nagyobb legyen a káosz? Mondjuk a FIDESZ-től ez nem meglepő !
    A másik, hogy a kultúrára és sétálóutcának nevezett valamire és a polgármester lakhelye környéki összes utcasarok bekamerázására van pénz, de a kerékpárutakra nem költenek egy fityinget sem.
    Ez meg is látszik! Nem járhat mindenki Audival, mi kerékpárral és gyalog járunk dolgozni!”
  • 7. bazsiihmv 2012. május 02. 16:03
    „nem csak a kerékpáros közlekedéssel vannak a városban problémák. volt ez a kérdőív, aztán mivel én diák vagyok, és nincs elég köztisztviselő, aki adminisztrációt elvégezte volna, láttam egy csomó véleményt...és mint autóval is közlekedő személy, szerintem is elég sok gond van. nagyszerűek ezek az újszerű dolgok, mert biztos mindennek jogos a lecserélése...sétálóutca miatt is körbe kell kerülni a fél várost, ha valahova el szeretnék jutni...másik tény, meg akik ott laknak kapnak hideget-meleget. egyrészt jó, mert csendesebb lesz az az utcarész, viszont az autós lakók parkoljanak le 50-100 méterrel arrébb? átgondolták ezt? szerintem nem...”
  • 6. atomboy 2012. május 02. 12:15
    „3. messzegedi
    Gyakorlatilag az osszes szeparalt (gyalog- es) kerekparut akadalypalya.”
  • 5. Falcao 2012. május 02. 09:58
    „Kíváncsi vagyok lesz-e változás.”
  • 4. balihoho 2012. május 02. 07:43
    „Az, hogy Hódmezővásárhely, a Fidesz egyik fellegvára, abból is jól érzékelhető, hogy itt május elsején semmilyen olyan program nem volt, ami ünnepre utalt volna. Igaz is, a Fidesz nem a munkás emberek pártja, hanem mint nevében is benne van, a polgárok pártja, és a kettő nem ugyanazt jelenti, sajnos az előbbi, a munkás, a mostani kormányzat számára, csak az adókkal jól nyúzható réteget jelenti. És mert a munkások többsége ép a növekvő sarcok miatt, szerényen él, kénytelen kerékpárral járni, mint a "régi szép időkben" csak éppen silány, olykor hebehurgyán épített kerékpár utakon, amelyek annyira rosszak, hogy még a kerékpárok is rongálódnak. De hát ez nem érdekli a kizárólag autóval szaladgáló, jó módú képviselőinket. A kertvárosi, egyébként a legsimább aszfalttal rendelkező kerékpár út is rossznak minősíthető, pusztán amiatt, hogy a kereszteződéseknél, két helyen, durva éles szegély ugratók teszik baleset veszélyessé, a kerékpáros közlekedést. Egy régebbi fórumon elhangzott, hogy ez azért van így, a képviselő szerint, mert figyelmezteti a biciklist hogy veszély van. Na, ezt az érvelést csak akkor fogadom el, ha szögletes, az autókat, azok gumijait rongáló, szögletesekre cserélik ki a legömbölyített fekvő rendőröket. És ha ezt az éles szegélyű kereszteződést már szóba hoztam, hasonló probléma volt a egy másik kerékpár útnál, de ott legömbölyítették a szegélyeket. A Kodály Zoltán utcainál ez miért nem oldható meg?”
  • 3. messzegedi 2012. május 02. 06:54
    „A képeket nézve nem is értem mi ez a nagy kesergés. A Kálvária sugárúti (Szeged), na az akadálypálya a sok balesetveszélyes oszloppal a közepén ... köszönjük Csanádi AV úrnak.”
  • 2. CsengeleMSN 2012. május 01. 21:38
    „Lázár János Úr Budapesten vagy Szegeden töltötte a majálist a gyermekeivel? Mert Nekem annyi pénzem sem volt, hogy átvigyem a gyerekeimet Szegedre a ligetbe, mivel csak ott volt majális és Hódmezővásárhelyen semmi nem volt!
    A gyerekeim nevében is köszönöm polgármester úrnak a se lufit, se vurslit a majális hiányát Hódmezővásárhelyen!”
  • 1. CsImre 2012. május 01. 18:35
    „,,jobb oldalról azonnal át kell térniük a menetirány szerinti baloldalra felfestett kerékpárútra"

    Irányhelytelen vezetés, tipikus ostobaság.

    ,,beton virágtartókra már több lakossági fórumon is panaszkodtak"

    Mert a tisztelt közlekedésszervezők és politikusok, miközben igyekeztek vakítani a parasztokat a bicikliutak km-hosszával, és igyekeztek elgettósítani a bicikliseket az útból, elfelejtették, hogy van olyan, hogy űrszelvény.

    ,,a járdára festett sárga vonallal jelölték ki"

    A gépjárművek és a biciklisek közti sebességkülönbség 2 - 2,5 x-ös, a gyalogosok és a biciklisek között 4-5x-ös. De mivel az autózás elsőbbséget kapott, így a bicikliseket leminősítették gyalogosokká, és felkényszerítették őket a járdára, mondván, hogy az biztonságos. Mindez jól mutatott a kampányban, aztán meg nem értették, hogy a biciklisek miért mennek össze-vissza.

    ,,utóbbiak értelmezése nem könnyen megy a jogosítvánnyal nem rendelkező biciklisek számára"

    Én megpróbáltam KRESZ szerint értelmezni a vásárhelyi táblázást, de ha a táblák szerint próbáltam volna közlekedni, 10 perc alatt kisült volna az agyam.

    ,,az újabb kerékpárutak (például a kertvárosi) és közutak kereszteződésénél 3-5 centi a magasságkülönbség, melyet balesetveszélyesnek tartanak."

    Ez azért van, mert a mérnökök azt hiszik, jobban tudják a fizikát, mint a víz. Nem vicc, állítólag azt hiszik, hogy a víz csak döccenőn folyik le, ha csak enyhén lejt, akkor nem. Amúgy meg minden sz.rt átvesznek, mert a lényeg úgyis a szalagátvágás, nem az, hogy közlekedni lehessen.

    https://picasaweb.google.com/112863729419227106629/HodmezovasarhelyKerekparosInfrastrukturaja”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Huszáros kiállítási zárás

Hódmezővásárhely - Huszáros gyorsasággal zárult az Alföldi Galériában ma délelőtt a Lechner-Szmrecsányi-BOLDI kiállítás. Tovább olvasom