Délmagyar logó

2017. 10. 18. szerda - Lukács 10°C | 24°C Még több cikk.

Akció a helyi járatok fönnmaradása érdekében Vásárhelyen

Hódmezővásárhely - Járatokat szeretne megszünteni a Tisza Volán Hódmezővásárhelyen, miután jó néhány buszon csak alig egy-két utas ül. Az önkormányzat azonban mindenképpen szeretné, ha a tömegközlekedés színvonala nem csökkenne, így szeretné rábeszélni az embereket, hogy minél többen utazzanak busszal.
Járatokat szeretne megszünteni a Tisza Volán Hódmezővásárhelyen, miután jó néhány buszon csak alig egy-két utas ül. Az önkormányzat azonban mindenképpen szeretné, ha a tömegközlekedés színvonala nem csökkenne, így szeretné rábeszélni az embereket, hogy minél többen utazzanak busszal. Ez nem mindennapi vállalkozás, hiszen Vásárhelyen a legközkedveltebb közlekedési eszköz továbbra is a kerékpár. A városházi dolgozók is biciklivel járnak, vagy gyalog.

A Volán a végleges járattervet szeptember 20-áig készíti el. A tét nem kicsi, hiszen a város azt szeretné, hogy minél több vonal megmaradjon a helyiek érdekében, míg a Volán szabadulna veszteséges járataitól.
A vásárhelyiek, ha csak tehetik, nem nagyon buszoznak a városban, a legtöbben kerékpároznak vagy motoroznak, és persze jelentős számban ülnek inkább autóba. Az általunk megkérdezett járókelők szerint a buszra sokat kell várni, késik, és fizetni kell a jegyért. Kerékpárnál pedig csak egy jól működő zárra van szükség – a tolvajok ellen.

A városházán dolgozó köztisztviselők közül is többen kedvelik a gyalogos és a kerékpáros közlekedést, mint az autósat, többnek van kocsija, mint ahányan dolgozni járnak vele. A város vezetői autóval járnak, a polgármesterért szolgálati jármű megy, az alpolgármesterek és a jegyző asszony saját gépkocsival érkezik a hivatalhoz. Ám az autózás már az irodavezetőkre sem jellemző.

Gyalogosan vagy kerékpárral jár dolgozni például hódtói lakásából Makó András. A lakosságszolgálati iroda vezetője csak akkor érkezik kocsival a városházához, ha a felesége viszi el, aki aztán azonnal továbbhajt kertvárosi munkahelyére.

Hegedűsné Dékány Magdolna művészeti referens autóval csak rossz időjárás esetén jön, egyébként kerékpárral jár dolgozni. Mint mondja: busszal nem érne be a reggeli munkakezdésre. Autóval jár viszont a megyeszékhelyen lakó Mikecz Péter, a kabinetiroda vezetője. Azt mondja, bár reggelenként nem lenne probléma buszra szállni, ám bizonytalan, hogy mikor végez, s tart attól, hogy este nem érné el az utolsó járatot.

A buszokat így – az ingyen utazó nyugdíjasok mellett – a legnagyobb részben a diákok veszik igénybe. Kelemen Lászlótól, a Tisza Volán üzletág-igazgatójától megtudtuk: a tanévkezdés javított a buszok kihasználtságán, mintegy négyszáz tanulóbérletet váltottak pénztáraikban. Az iskolások által leginkább használt járat a várost átszelő 1-es és a 16-os.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A '80-as évek menői Vásárhelyen

Vásárhelyen találkoznak szombaton és vasárnap a nyolcvanas évek sikeres autóversenyzői, akik… Tovább olvasom