Délmagyar logó

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 10°C | 24°C Még több cikk.

Aláírást gyűjtenek a szigorításért

Hódmezővásárhely - Már kétezer aláírást gyűjtött össze a Facebookon a vásárhelyi Konrad Lorenz Természet- és Állatvédő Egyesület. A genfi uniós bíróságon azt szeretnék elérni, hogy az állatkínzásért a jelenleginél szigorúbb büntetéseket szabjanak ki a magyar bíróságok.
Még a vásárhelyi Konrad Lorenz Természet- és Állatvédő Egyesület sokat látott aktivistáit is sokkolta annak a Ferenc utcai 6 hónapos kutyának a sorsa, amelyet gazdája rendszeresen vert, s végül nemrégiben eltörte a gerincét is. A kutyát ugyan az állatvédők megmentették, és orvoshoz vitték, de az állat ma is élet-halál között lebeg. Az utóbbi néhány hónapban több állatkínzásról is értesültek.

 Idén két eljárás indult

A Szél utcai és a Ferenc utcai ügyekben jelenleg is folyik állatkínzás miatt eljárás – közölte lapunkkal Szenti Szabolcs, a megyei rendőr-főkapitányság sajtószóvivője.

– A Szél utcán felakasztottak egy kutyát, a Damjanich utcai játszótéren két fiatal, csak úgy heccből, egy macska gerincét törte el, az egyik kopáncsi tanyán pedig egy kopasz, csontsovány német juhászt találtak. Amikor a tanyatulajdonos megtudta, hogy a kutyáért jöttünk, annyit mondott: vigyék csak – sorolta a közelmúltban a tudomásukra jutott eseteket Kerner Katalin, a vásárhelyi Konrad Lorenz Természet- és Állatvédő Egyesület elnöke és Juhász Nagy Katalin aktivista.
Az állatvédő szervezet lakossági bejelentések alapján jut el a jószágaikkal megengedhetetlenül bánó rossz gazdákhoz, illetve a rendőrségtől értesülnek az esetekről.

– Évente 5–10 állatkínzásos esetet jelentenek be nekünk, és számos, az addigi otthonaikból kivert kóbor kutyát fogadunk be a telt házzal működő mártélyi Bogáncs tanyára. A várossal történt megállapodás alapján a gyepmesteri telepről is annyi kutyát menthetünk meg az elaltatástól, amennyit csak bírunk – mondta Kerner Katalin.

A röntgenképen jól látható, hogy eltört a féléves kutya gerince. Fotó: DM/DV
A röntgenképen jól látható, hogy eltört a féléves kutya gerince.
Fotó: DM/DV

Az egyesület szerint az állatkínzásokat a magyar jogrend nem elég keményen bünteti, így a Ferenc utcai eseten felháborodva a Facebookon indítottak aláírásgyűjtést a szigorítás érdekében.

– Eddig kétezren csatlakoztak a petíciónkhoz, amelyet eljuttatunk az uniós ügyekben illetékes genfi bírósághoz. Azt kérjük, hogy az állatkínzásos ügyekben ne felfüggesztett, hanem letöltendő szabadságvesztést szabjanak ki a magyar bíróságok, ahogy azt Németországban teszik. Az állatoknak ugyanis épp annyi joguk van normális körülmények közt élni, mint az embereknek – tette hozzá az elnök.

A Németországban, Ausztriában és Svájcban is ismert vásárhelyi állatvédő egyesület befogadott kutyusainak – bár hazai örökbefogadókat is keresnek – gyakran Németországban találnak szerető gazdát. Illetve egy Vásárhelyen letelepedett német házaspár foglalkozik folyamatosan 30, a menhelyről származó kutyussal.

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. dugo1 2012. február 02. 10:52
    „Kerner Katalin tiszta Magyar név. Az állatokat töbre becsüli mint az embereket.”
  • 28. vidékipolgár 2012. január 26. 22:07
    „Egy ilyen sz@arh@zi a kutyán éli ki a beteges hajlamait, ha egyszer eljön az ideje elvégzi a küldetését ahol ember esetleg gyermek az áldozat (mert, hogy egy ilyen féreg "bátor" ám...)!
    Azt kívánom valamennyiünknek, hogy semmi közünk ne legyen hozzá de mi van ha lesz ?
    Elejét kell venni mindenféle fölösleges erőszaknak mégha állat ellen irányul is!
    Réges régen szükség lenne egy sokkal szervezetebb, hatékonyabb, jogokkal bíró egységre ami felléphetne és megelőzhetne ilyen eseteket, nem pedig a kitudja hány mancs féle magyarellenes gazdasági lobbicsoportra akik az EU-s karvalytőkét szolgálják ki . Természetesen ennek folyománya lenne egy sokkal szigorúbb ítélkezés és végrehajtás, hogy megfelelően működjön mindez!”
  • 27. vári 2012. január 26. 21:42
    „klj-54

    "De egy EMBERT ki lehet lökni az utcára."

    Ez marhaság, már megbocsáss. Nem LEHET. Ugyanakkor, a jogrendszer nem tökéletes, a szociális háló kapaticása véges. Ha kihullik rajta valaki önhibáján kívül, az nem azért van, mert az állatnak JÁR, az embernek meg NEM JÁR.

    Tapasztalataim szerint azok, akik az efféle dolgokon háborognak, általában senkinek sem segítenek, vagy ha mégis, épp csak annyit, hogy az aranygyűrű azért ne essen le az ujjukról. Ők vették világszerte tonnaszám a "Free Tibet" pólókat. Rejtő ezt a jelenséget remekül "megénekelte".
    Aki segít a rászorulókon, nem acsarkodik a másikra, hogy amaz miért nem ezeknek segít amazok helyett, hanem tiszteli a másik munkáját.

    Azt sem tudom megérteni, hogy nem fér bele az agyakba, hogy az ember- és állatszeretet nem zárják ki egymást.
    Ha annyira felháborít, hogy az állatvédők a cukimuki kiskutyákkal foglalkoznak ahelyett, hogy embereken segítenének, járj elöl jó példával.”
  • 26. vári 2012. január 26. 21:30
    „klj-54

    Menj ki az utcára és tüntess. Amíg nem teszed, ne kérd számon másokon.
    MINDENKI tiszteletet érdemel, aki segít valamely rászoruló, kiszolgáltatott élőlényen - akár emberen, akár állaton.”
  • 25. klj-54 2012. január 26. 21:28
    „24. Zebra
    Úgy jön ide, hogy hazánkban egy csirkének előírják mekkora hely JÁR!
    De egy EMBERT ki lehet lökni az utcára.
    Ha ezt nem érted akkor nincs miről beszélnünk!”
  • 24. Zebra 2012. január 26. 19:40
    „19.

    "Mikor tüntetnek az emberi jogokért?
    A lakhatás jogáért?
    A mindennapi meleg étel jogáért?"

    Kik? Pontosan kiktől várod el, hogy tüntessenek? ??

    És hogy az istenbe jön ide a panel, ehhez a cikkhez??????
    Ember, itt kínzásról van szó, nem arról, hogy hogy érzi magát a kutya a gazdájával egy légtérben...”
  • 23. Onis 2012. január 26. 19:14
    „Aranea hozzászólásával 100 %-osan egyetértek.Soha nem értettem,akik azzal jöttek,miért nem inkább az emberekkel foglalkozunk(mint már korábbi hozzászólásomban leírtam),de én mindig azt kérdezem,hogy ebben a világban valaki csak egy dologban kell segítsen?Csak egy szervezet mellett,egy célért álljon ki teljes mértékben?Nem gondolom,mert attól,ha valaki figyel,támogat egy állatot,attól még lehet,hogy nagyon sokat segít embereken.Attól,hogy adakozok tápot egy menhelynek,ugyanúgy csomagolok karácsonykor cipősdobozba gyerekeknek ajándékot(és nem súlyos pénzekért,hanem pl régi mesekönyveket).De azt vettem észre,aki a legjobban fröcskölődik,hogy bezzeg az emberekre nem figyelnek annyira,azok egy kisújjukat sem mozdították semmi célért.”
  • 22. kelemenyke 2012. január 26. 19:10
    „Az állatok, legyen az bármelyik, kiszolgáltatott a gazdájának!
    Aki ilyennel visszaél, az nem ember!!!
    A büntetések szigorítása, szerintem is elengedhetetlen!!”
  • 21. Renchy 2012. január 26. 18:06
    „Aki képes arra, hogy egy szeretetgombóccal, az emberben feltétel nélkül bízó állattal így bánjon, ahogy ezek az emberek, azoktól már nem áll messze az emberölés sem. Lelkileg beteg emberek. A bíróság tényleg elítélhetné már az ilyeneket tényleges letöltendő börtönbüntetésre.”
  • 20. kelemenyke 2012. január 26. 17:55
    „Elég tág környezetben volt szerencsém felcseperedni!!
    Állatokat, nem az állatkertben, meg a képeskönyvekben láttam!!!
    Mindamellett, kitartok azon állításomnál, ami ügye a kirohanások miatt elsikkadt, hagy manapság divat állatvédőnek lenni, és ennek semmi köze az állatokhoz!!!!
    Sajnos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4”
  • 19. klj-54 2012. január 26. 16:12
    „Állatbarát vagyok, ezért is nősültem háromszor:)
    És ezért nincs most feleségem!
    Komolyra térve:
    Mikor tüntetnek az emberi jogokért?
    A lakhatás jogáért?
    A mindennapi meleg étel jogáért?

    Pont azért nem tartok a panelban semmilyen négylábú vagy szárnyas állatot, mert szerintem joguk van a tisztességes élőhelyhez!
    A panel szerintem erre nekik nem való.”
  • 18. abai 2012. január 26. 16:00
    „A kutya olyan mint egy 2 éves gyerek, bármilyen idős is. Aki pedig a gyerekeket veri vagy kínozza, az az emberiség legaljához tartozik.”
  • 17. Aranea 2012. január 26. 15:28
    „15. TrombiFrédi 2012.01.26. 14:29
    14. metaxam 2012.01.26. 14:14
    Mindkettőtökkel egyetértek.”
  • 16. Aranea 2012. január 26. 15:24
    „13. kelemenyke 2012.01.26. 13:36
    "Ezen hozzáállás szerint, nem kellene lassan embervédőket is szervezni??"
    Lehet, de ez a cikk nem erről szól. Én sem kezdem el kommentelni a "gyűjtsünk xy kezelésére" című cikkeket azzal, hogy oldja meg az illető maga, miért nem takarékoskodott ilyen esetre. Az ember - tetszik vagy sem - valamilyen mértékben mindig felelős a saját sorsáért, pluszban az ÁLLAM is támogatja eleve, mégpedig a mi fizetésünkből adónak nevezett erőszakkal levont összegekkel a kezelését, segélyét. AKKOR?!
    Mindezen felül, ha az illető ember már nagyon nem bír magával, és fejbevág téged egy féltéglával, elviszi a fizetésedet, akkor maximum kap egy összkomfortos lakrészt, egészséges étkezéssel, ingyenes orvosi ellátással, rendszeres mozgási lehetőséggel, szórakozási lehetőséggel (tv, könyvtár) - mindezt szintén a többi ember pénzéből, mégpedig méregdrága napidíjjal.
    A kutyát már akkor is elviszi a sintér, és a 14 napos megfigyelési időn túl elpusztítja, ha csak egyedül sétálgat, mégpedig az általad oly kedvelt kétlábúak hibájából (akár azért, mert kirakták, akár azért, mert őhanyagsága nem volt képes kerítést csinálni).
    "A panelekben tartott kutyák, vajon??
    A gazdi dolgozik, a kutya meg szenved! Nesze neked állatvédés!"
    A szavaidból kiviláglik, hogy Te is csak a szavak embere vagy, közben pedig alapvető ismeretekkel sem rendelkezel a témát illetően. Pedig nagyon kiváló, nemzetközi hírű etológusaink már meglehetősen magas szinten elemezték a témát. Dióhéjban: a kutya társas állat, és első sorban a társaság (akár emberi, akár humán) a lényeg a lelki jóllétéhez. Ez pedig egyáltalán nem függ össze a lakóhellyel: egy 1000 nm-es kertben pont olyan nyomorultul magányos lesz az a kutya egyedül, mint a panelban. A szükséges napi mozgásmennyiséget (fajtától függően 1-5 km) pedig a napi sétával, futtatással, szabad játékkal tökéletesen meg lehet oldani, és még az emberrel való kapcsolatigénye is kielégítésre kerül - sőt, fajtársaival is találkozhat, szocializálódik.
    Nézz végre meg egy egyedeül tartott kertes házi kutyát, hogy mennyit mozog?! Főleg, ha a tulaj úgy van vele, hogy minek vigye sétálni, ott van neki a kert. (hát még ha láncra köti vagy kennelbe zárja) Este ad neki enni, inni - oszt jólvan. Szocializáció semmi, társas kapcsolat semmi, ingerszegény környzete. A kutya egész nap unatkozik otthon, aminek eredménye a fülsiketítő örjöngés a ritka járókelőre, meg a kertrombolás, rágás-ásás. Na ennél egy panelkutya garantáltan többet mozog már csak a kötelezö, napi legalább háromszori egészségügyi séták során is.”
  • 15. TrombiFrédi 2012. január 26. 14:29
    „A kezdeményes jó, viszont nem a mértékkel inkább a móddal van a gond, mert 2 év is lehet visszatartó, ha leültetik nem pedig felmentik!”
  • 14. metaxam 2012. január 26. 14:14
    „13. kelemenyke
    A lakásban tartott kutyáknak miért lenne rossz dolguk!? A kutya agazdájával szeretne tölteni a legtöbb időt, hiszen ő a falkavezért. A lakásban tartott kutyát a gazdi leviszi reggel sétálni, délután és késő este. Sokszor jobb dolga van a lakásban tartott kutyának mint amelyiket a gazda csupa szeretetből a kert végébe köti 1,5 M láncra a kutyáját. Sok esetben láttam már olyan "állattartót, ahol a kutyának még háza sem volt. Télen fagyoskodott, nyáron meg ott rohadt a tűző napon, sok esetben víz nélkül. Sajnos olyan is van, aki megveszi a kuityát, majd rájön, hogy teher, akkor vagy kidobja, esetleg ha a gyerek nyafog érte, csináltatt egy 2x2 m"-es kennelt és oda zárja be, és többet nem engedi ki onnan. Aki nem tudja felvállalni a kutyatartás szabályait az ne vegyen vagy fogadjon magához kutyát! Ideje lenne , ha letöltendő szabadságvesztést kapnának azok az emberek akik kínozzák, fájdalmat okoznak az állatoknak. Az állat nem kérte, hogy megszülessen!!!”
  • 13. kelemenyke 2012. január 26. 13:36
    „Mindig elgondolkodtat az "állatvédők" nyomúlása.
    Ezen hozzáállás szerint, nem kellene lassan embervédőket is szervezni??
    Nagy szükség lenne rá!!!
    Tisztelem, becsülöm, az igazi állatvédőket!!!
    Sajnos sokan, divatból állatvédősködnek, és fogalmuk sincs, hogy az állatoknak mi is az igazán jó!
    Hát nem ha bántják őket, és ezt egy jóérzésű ember, nem is teszi meg. Attól még nem híreszteli magáról, hogy állatvédő!!
    A panelekben tartott kutyák, vajon??
    A gazdi dolgozik, a kutya meg szenved! Nesze neked állatvédés!”
  • 12. nelek 2012. január 26. 13:35
    „11. vári

    igazad van ebben. De szerintem a törvénykezés elég szigorú jelenleg is legfeljebb nem alkalmazzák. Így ha kétszer annyi lesz a büntetési tétel, akkor sem változik semmi. Különösen, hogy azok a lények, akik az ilyesmit elkövetik értelmileg hasonló vagy alacsonyabb szinten vannak, mint a megkínzottak, így aztán lehet azt sem tudják, hogy büntetendő.”
  • 11. vári 2012. január 26. 12:48
    „nelek

    Ne keverjük ezt ide. Ez az állat leölése táplálékdszerzési céllal, és nem célja a szenvedés okozása - értelmes, civilizált ember törekszik is rá, hogy elkerülje -, az pedig, amiben a cikkről szó van, kínzás, vagyis szándékos fájdalomokozás.
    Igen nagy különbség. Előbbi nem teszi erkölcsössé, jogossá, elfogadhatóvá az utóbbit.”
  • 10. nelek 2012. január 26. 11:36
    „Van olyan is, hogy valaki állatot tart, aztán meg egyszer csak megöli. Aztán meg megeszi.”
29 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Eddig 108-an dobták el a cigit

2008-ban indult Vásárhelyen a dohányzásról leszoktatás programja – 108-an tették le a cigarettát. Tovább olvasom