Délmagyar logó

2017. 12. 18. hétfő - Auguszta -4°C | 4°C Még több cikk.

Átszervezik a tömegközlekedést

Hódmezővásárhely - Megkezdte a tárgyalásokat a helyi buszjáratok átszervezéséről a vásárhelyi önkormányzat és a Tisza Volán. Információink szerint a heteken belül megújuló menetrend jelentős változásokat hozhat: ritkíthatják a járatszámot bizonyos vonalakon és buszmegállókat helyezhetnek át. Több helyi buszjárat további fenntartása is kétségessé vált.
Közel ötvenmillió forintos veszteséget jelent egy esztendőben a Tisza Volánnak a hódmezővásárhelyi helyi járatok működtetése mindamellett, hogy az önkormányzat évente 13 millió forinttal járul hozzá a városi tömegközlekedés üzemeltetéséhez, és az országos gyakorlatnak megfelelően ugyanennyit tesz a szolgáltatás fenntartásához a kormányzat is – tudtuk meg Kelemen Lászlótól, a Tisza Volán Zrt. vásárhelyi kirendeltségének igazgatójától. A hatalmas hiány csökkentésére a társaság átfogó tervezetet juttatott el a város önkormányzatához, ami jelentős változásokat hozhat a város helyi buszközlekedésében.

Lázár János polgármester legutóbbi lakossági fórumán elmondta, hogy átszervezések várhatók a helyi buszközlekedésben. Felülvizsgálják többek között a tömegközlekedés vonalterveit, illetve lesznek megállók, amelyek megszűnnek, és többet is áthelyeznek a megegyezéseknek megfelelően.

Makón két, Szentesen négy vonalon járnak a buszok

Makón csupán két helyi buszjárat működik, mindkettő az ipartelepet szolgálja ki: az egyik az Aradi utcai Fég-üzemegyütteshez, a másik a Rákosi úti Medicorhoz jár napjában többször, a műszakváltásokhoz igazodva. A jegy mindkettőre 120 forint, a havi bérlet pedig 2890. Közel három kilométer mindkét járat menethossza a buszpályaudvartól. Szentesen négy vonalon járnak a helyi autóbuszok. Óránként indul az 1-es járat a vasútállomástól a Tescóig, a 3-as Hékéd és a Kertváros között, a 6-os a Legrand és a Kertváros között, a 9-es pedig a Berekhát és a Dósai Molnár utca között – utóbbi csak iskolaidőben közlekedik. A jegy 140, az összvonalas havi felnőtt bérlet pedig 2790 forintba kerül.  
– Megkezdődött a Tisza Volán hozzánk eljuttatott ajánlatának értékelése, a folyamatos egyeztetések nyomán várhatóan a jövő héten kristályosodhat ki, mikortól és milyen konkrét változtatásokra számíthat az utazóközönség – mondta lapunk érdeklődésére Göbl Vilmos, a polgármesteri hivatal sajtóreferense.

A korábbi utasszámlálások adatai alapján több járat további fenntartása is kétségessé vált, nyáron például szünetel a 3-as vonalon a buszközlekedés, de a Volán szeretné, ha szeptembertől ez már nem is indulna újra, hiszen sokszor mindössze egy-két utast szállítanak a járművek. Kelemen László megemlítette: indokolatlannak tartják például, hogy öt esti műszakszállító busz vigye a munkába indulókat az ipartelepekre, a jelenlegi igényeket egy vagy két jármű is képes kiszolgálni.

– A múlt heti halálos baleset is rámutatott, hogy felesleges kényelmetlenséget és kockázatot jelent a Fekete Sas elé kanyarodó járatunk. A város központjában zajló rendezvények miatt így is gyakran kell elterelni az erre közlekedő buszainkat, így szeretnénk, ha mihamarabb a Madách utcába helyezhetnénk át a megállót – tette hozzá az igazgató, aki még elmondta: a városvezetéshez már tavasszal is eljuttattak egy változtatásokkal kapcsolatos tervezetet. Az említett átszervezések mellett már korábban is javasolták: ritkítsák az esti és a hétvégi buszjáratokat is, hiszen azok kihasználtsága sem indokolja fenntartásukat.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Négy napon át ünnepelnek

Hódmezővásárhely - Monstre szabadtéri kulturális és borfesztivállal ünneplik Vásárhelyen az… Tovább olvasom