Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

Az igazságot minden oldalról fel kell tárni

Hódmezővásárhely - Ahhoz, hogy teljes képet kapjunk a kommunista rendszerről, az igazságokat minden oldalról fel kell tárni – véli Szabóné Sass Szilvia, a vásárhelyi Emlékpont történésze. A 37 éves kétgyermekes édesanya először közgazdászként végzett, most nőkkel készít interjút. Naponta 10 kilométert fut – ősszel félmaratonon próbálja legyőzni saját magát.
– A legtöbb nő, akivel interjút készítettem, az 1950–60–70 és 80-as években töltötte a fiatalságát, nem volt kommunista. Azt mesélték, jól érezték magukat a bőrükben, könnyebb volt gyereket neveli. A diktatúra árnyoldalairól nem sokat tudtak, persze ez nem általánosítható – osztotta meg lelkesen kutatási eredményének eddigi tapasztatait Szabóné Sass Szilvia, a vásárhelyi Emlékpont történésze. Azt vizsgálja: miként élték meg a vásárhelyi lányok, asszonyok a kommunizmus évtizedeit.
Beszélgetőpartnerei szívesen emlékeztek vissza az úttörőmozgalomra, nem a „kötelezőségére", hanem a gyerekprogramokra. Szilvia úgy véli: ahhoz, hogy a rendszerről teljes képet kapjunk, az igazságot minden oldalról fel kell tárni. Az interjúkészítés mellett a korabeli irodalomba, levéltári anyagokba is beleásta magát.

Szabóné Sass Szilvia a kezdetektől, 2006 óta dolgozik az Emlékpontban – imádja a munkáját. Fotó: DM/DV
Szabóné Sass Szilvia a kezdetektől, 2006 óta dolgozik az Emlékpontban – imádja a munkáját. Fotó: DM/DV

– Imádom a munkám, és ezek nem üres szavak. Sajnos manapság kevesen mondhatják el ezt magukról, pedig igazán fontos lenne, hogy örömmel végezzék a feladatukat, hiszen az életünk jelentős részében dolgozunk, de nem mindegy, közben hogyan érezzük magunkat – állapította meg a kétgyermekes 37 éves édesanya. Szilvia tudja, miről beszél, hiszen pár évig külkereskedelmi ügyintéző volt. Nem bízott eléggé kitűnő bizonyítványában és magában, ezért az érettségi után közgazdásznak jelentkezett – felvételi nélkül jutott be. Már akkor érezte: ez nem neki való, ezért a diploma megszerzését követően, néhány év kihagyás után újra tanulásra adta a fejét.

– A kezdetektől, 2006 óta dolgozom az Emlékpontban, ahol kamatoztathatom az angol és az orosz tudásomat. Tartok tárlatvezetést, de szervezek gyerekeknek, diákoknak is programokat. Nagy siker volt a múzeumok éjszkáján a nyugati és a keleti mesefilmek bemutatója, számomra is jó volt újra látni gyerekkorom mesehőseit – magyarázta a történész, akinek Vásárhely immár a tizenkilencedik otthona. Édesapja katonaként dolgozott, a család sokat költözött.

Szilvia rendszerint hajnal 5-kor kel, és mire 9 éves Réka lánya és 4 éves Botond fia felébred, már lefutott 10 kilométert. Évekkel ezelőtt vált szenvedélyévé a futás, ilyenkor „tesz rendet a fejében". Indult már félmaraton versenyen, ősszel újra nekivág a 21 kilométeres távnak. Nem a helyezés a lényeg, hanem saját maga legyőzése – jegyezte meg. Több álma van, de a legnagyobb talán az, hogy egy hátizsákkal bejárja a világot úgy, hogy az adott országban dolgozva keresse meg az utazás folytatására a pénzt. Az első lépéseket már meg is tette a célja eléréséhez – németül és franciául is elkezdett tanulni.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. idir 2012. szeptember 12. 17:43
    „Azert,hogy konyebben erthetobb legyen,amit korabban irtam,ki kell egeszitenem.A valosag resze az igazsag tobb oldalrol valo feltarasa. Miert tunik ez Onnek egy erthetetlen kaotikus allapotnak? Miert tunik erthetetlennek az,amikor ellenorizetlenul egy okiratnak az utolso bejegyzesre jogerosen hivatkozni ugy,hogy nem gyozodik meg arrol,hogy jogos volt-e az a bejegyzes,az lustasag es a bunreszesseget bizonyit azokkal,akik erre a poszta tettek.
    Egy nem jogeros bejegyzes attol meg nem lesz jogeros,hogy egy holyag, nem becsuletes ,nem lelkiismeretes, jellemtelen, emberi jogokat serto, alkotmanytagado, a bekeszerzodes kotelezettsegeit figyelmen kivul hagyo karokozo csinalta.
    Bekepzelt, gogos, egoista ismeroseivel karoltve, batorsagat fityogtatva jogeroskent fogad el egy nem jogeros bejegyzest. Termeszetesen nem erez felelosseget ,hogy masnak a jogaiban ezzel kart okozott.Az ilyen es az ehhez hasonlok eseteben ,amikor tobb ember jogaiban kart okoztak es okoznak az orszaggyulesi kepviselo mint a legmagasabb hatalommal rendelkezo a felelos. O utasitja kinevezettjeit az ellenorzesre pl.miniszterelnokot es a miniszterelenok a minisztert .......es lefele menve a vegen itt vagyunk vasarhelynel es itt is vagyunk a helyi atyaistennel . Meg lehet kerdezni,hogy mennyi kart okozott a jogosultakanak es hivatalbol miert nem ellenorizte ,hogy a jogeros jogosultsagok megszakadtak-e. Mikor az 1944 -tol kezdodon vegignezzuk kovetkezo korszakokban tortent torvenytelensegeket, mindenki tudja,hogy azokert a kisajatitasokert nem fizettek egy fillert sem ,mert a torvenyeket nem tartottak be az ugyintezo jogaszok ebben az idoben es nem jelentettek a megadott helyekre es az ertekeket nem is adtak vissza.Igy hagytak,hogy kamatozni azt,amivel a mai napig tartoznak,kamatos kamatostol.
    Amit leirtam akinek nem inge ne vegye magara.
    Egy un.tortenesz aki okirathamisitasokat allit be torvenyesnek az hazudik masoknak es ezt teszi masok penzen,az adofizetok penzen.Nem tudom,hogy hogyan vedekeznek ilyen esetek ellen.?”
  • 20. idir 2012. szeptember 10. 19:14
    „19.szisznyo
    En is koszonom a hozzaszolasat.
    Magyarorszagon nagyon sokan nem hittek,hogy a jeghegy csucsat Biszku Belat egyszer meg birosag ele fogjak allitani es a lavina vegen a vasarhelyi tulkapasokert felelosok es az utodaik is fogjak majd a karteritest fizetni azokert,amiket embertarsaik tulajdonai ellen elkovettek.Itt teljesen mindegy , hogy Szibereiaban is igy csinaltak-e,vagy az orszagban mashol is igy csinaltak.Maradjunk csak Vasarhelynel. A jovovel es a fejlodessel kapcsolatban bizom benne,hogy tokeletesen tisztaban van azzal,hogy ami adossagot az orszag osszeszedett,azt a nem egyetemet vegzett,munkanelkuli,segelyert dolgozo modern rabszolga , egy paraszt , minimumberes allampolgar, nem fogja,mert nem is tudja visszafizetni.Vegezetul,szeretnem felhivni a szives figyelmet a cikk cimere:....Az igazsagot minden oldarol fel kell tarni.....”
  • 19. szisznyo 2012. szeptember 10. 09:21
    „Kedves idir!

    Hát, úgy látom, elég sok gondolat kering a fejében, próbálok válaszolni, legalábbis a cikkre vonatkozókra.
    Először is: nem volnék soha olyan bátor, hogy Einstein-hez hasonlítsam magam. De azért vannak még értelmes emberek, higgye el, rajta kívül is. Szerintem attól, hogy valakinek diplomája van, még nem feltétlenül az ország megrontásán dolgozik. Hangsúlyozom, sok értelmes embernek nincs diplomája. Szerintem nem diplomafüggő, ki mennyire értelmes, intelligens. És reményeim szerint a legtöbb ember szereti az országát, és próbál tenni érte a maga szintjén. Az, hogy az ország ebben a helyzetben van, nem az én és a hozzám hasonlók hibája! Vagy elhiszi, vagy nem, de így van. Már meg ne haragudjon, de Ön szerint, ha anno nem jelentkezek továbbtanulni, mivel volna jobb az országnak? Ön esetleg tanult valamilyen felsőfokú intézményben? Akkor a kérdés Önre vonatkozóan is feltehető. De ha nem is tanult főiskolán/egyetemen, akkor is csak Magyarországon végezte az iskoláit, igaz? Akkor most Önről is állítsam, hogy a rendszer előnyeit élvezte? Merthogy akkor ez történt, igaz? Vagy az Ön élete minden szakasza-pillanata szenvedés volt a szocialista Magyarországon? Soha semmi jót nem kapott a rendszertől? Ön esetleg hajléktalan, munkanélküli volt, vagy éhezett? Esetleg fizetett az oktatásáért?
    Az, hogy az édesapám katona volt, az az én karrierem szempontjából totál mellékes. Merthogy nem az országos haderők főparancsnoka volt, vagy hasonló, magas pozíciót betöltő személy. De amennyire emberileg ismerem, biztos vagyok benne, hogy ha baromi magasan lett volna, akkor sem tett volna be sehova protekcióval. Mert BECSÜLETES!!! Mindig is bízott a képességeimben, és bár valóban mindent megtett értem, akárcsak az édesanyám, nem látta volna értelmét, hogy beprotezsáljon akárhova. Ja, és képzelje, nem azért lett katona, mert a szocializmust akarta szolgálni, hanem azért, mert anno a katonai pálya egy lehetőség volt számára, hogy önálló életet éljen.
    Na, most nézzük a szakmai felvetéseit:
    - ekkora baromságot, hogy a kulák és a GULAG ugyanaz, már rég hallottam. Ez nem igaz egyszerűen. A kulák egy személy, egy paraszt. A szót le sem fordították magyarra, oroszul ugyanígy van. Itt a link, el lehet olvasni a definícióját (magyarul is ott van): http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1%83%D0%BB%D0%B0%D0%BA_(%D0%BA%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%82%D1%8C%D1%8F%D0%BD%D0%B8%D0%BD)
    A GULAG pedig a Glavnoje Upravlenyije Lagerej (a táborok központi vezetősége) szavakból egy mozaikszó, és munka-ill. megsemmisítő táborokat jelöl, ahol a politikai ellenfeleket tartotta (és rengeteg magyart is) a szovjet vezetés.
    - az, hogy az adatvédelmi törvény a magánszemélyeknek milyen dokumentumok, milyen módon való kutatását teszi lehetővé, nem az én felelősségem, sem pedig a többi történészé, sem pedig a város jogi vezetéséé. Már ne haragudjon, Ön szerint át kellene hágni a törvényeket????
    - az, hogy az Emlékpontot hogyan, miből építették, miért tartozik rám? Ön úgy tudja, hogy én és az intézmény többi történésze kezdeményezte az építését? Hát, rosszul tudja. De persze, a tényekkel is van, aki szeret vitatkozni. Hát, hajrá.
    - a hosszú leírása a vásárhelyi helyzetről kissé kaotikus, nem is értem pontosan, mit akar kihozni belőle, de szívesen megbeszélem Önnel személyesen, ha konkrét gondja van. Ja, és bár ez, gondolom, tök mindegy, de nem vagyok az a magolós alkat. Ha az lennék, más pályát választottam volna, mert a történelemnél nem célravezető a magolás.
    -és az utolsó gondolat: igen, voltak helyi visszaélések, más helyeken is, itt is. Szerintem érdemes kideríteni ezeket is, készen állok-állunk rá, ha tud tényeket - és esetleg bizonyítékkal is alá tudja támasztani.
    Remélem, minden kérdésére, felvetésére feleltem, üdvözlettel,
    Szilvia”
  • 18. szisznyo 2012. szeptember 10. 08:42
    „Kedves Hozzászólók!
    Erősen elgondolkodtam azon, hogy az Önök által írt hsz-kra válaszoljak-e, mert elég sok igaztalan és értelmetlen támadást kaptam.
    Először is: mi a csudát kellene csinálnia egy 37 éves nőnek? Otthon ülnie munka nélkül? Nem is értem a felvetést. Szerintem ez még nem a nyugdíjas kor.
    Aztán: bár valószínű, hogy ezt Önök nem hiszik el, de igaz - pont én vagyok az, aki sehova sem jutott be protekcióval: sem főiskolára, sem egyetemre, sem munkahelyre. SOHA! Szerintem vagyunk még ezzel így páran. Annyira nehéz elképzelni, hogy valaki jól tanul a gimnáziumban, folyékonyan beszél két nyelvet az anyanyelve mellett, és bekerül ponttal a főiskolára??? (matekból központi érettségi volt, ami azért nem volt könnyű). Ezért, én azt gondolom, sokat dolgoztam, pedig nem volt hosszú nyelvem, és az, hogy az édesapám katona volt, az semmit nem tett ehhez hozzá. Annál inkább az, ahogyan arra neveltek otthon, hogy mindenért meg kell dolgozni, és ezért én nagyon hálás vagyok a szüleimnek.
    Az egyetemre pedig felvételivel jutottam be, mind a történelem, mind pedig a régészet szakra, úgyhogy mindenki megnyugodhat, mert utána lehet nézni, mennyi pontot szereztem. Nem tudom, ez miért fáj bárkinek. Ja, és majdnem elfelejtettem: ez már nem a szocializmus volt, ui. 1993-ban vettek fel a fősulira, 2000-ben pedig az egyetemre.
    Ja, és még a munkahely: végzett történészként, két felsőfokú nyelvvizsgával vettek fel, és igazán igyekszem az összes rám rótt feladatot rendesen megcsinálni! Nagyon elszomorít, hogy egyesek puncsosnak tartanak ezzel kapcsolatban is. A fizetést szerintem, hagyjuk, bár utána lehet nézni nyugodtan a közalkalmazotti törvény megfelelő részében. Amúgy meg: milyen jogon turkál bárki is a zsebemben! Én soha nem tennék ilyet mással.
    Hogy nem vagyok vásárhelyi? Hát, bocsánat! De higgyék el, a munkám során mindig az vezérel, hogy a tényeket feltárjuk. Tehát, nyugodt szívvel behozhatnak bármilyen dokumentumot-anyagot, nem fogom elrejteni!! Az eleve törvénytelen lenne. Még a feltevés is sértő, hogy ilyet tennék!!!
    Ja, és még a futás: nem tudom, miért zavar ez bárkit. Szerintem csomó ember mozog valamit napi szinten, munka és család mellett, ebben nincs semmi.
    És még valami: nagyon sajnálom, ha úgy tűnt, hogy a cikkel felvágni, vagy nem is tudom mit elérni akartam volna. A riporternő megkeresett, és rábeszélt, hogy adjak egy interjút. Egyikünk sem gondolta, hogy bárkinél kivágjuk a biztosítékot. Biztos vagyok benne, hogy az illető hölgy szívesen készít interjút bárkivel, akinek van egy érdekes története, vagy mondanivalója.
    Ennyi. Kedves idir, Önnek külön válaszolok.
    Ja, és azért persze, köszönöm a hsz-kat.”
  • 17. idir 2012. szeptember 10. 01:16
    „Kedves 15.
    Gondolom,hogy tudja,hogy azt a gyereket,aki 4 eves koraig nem beszelt,majd olvasni is csupan 9-eves korara tanult meg es rendkivul rossz magolo volt,ugy hivtak,hogy Albert Einstein.A magyarorszagi oktatasi cirkusz feltetelekkel egeszen biztos,hogy nem is vettek volna fel az egyetemre.Akiket felvettek a magyar egyetemekre,ertelmisegieket,azok csinaltak ezt az orszagbol,ahova jutott..
    De maradjunk az Emlekpontnal. Remelem,hogy mar sikerult bemagolnia annyi helyismeretet,ami elegendo ahhoz,hogy az igazsagot,a valosagot tobb oldalrol is ismertesse.Remelem,hogy nem csak arra hasznaljak Ont
    ,hogy a jogserto karokozo jogaszoknak alibit takolmanyozzon,mint bunreszes.
    Kerdes a torteneszhez: Az allam atengedhette-e (ajandekba adhatta-e,illetekfizetes nelkul,)teritesmentesen az Onkormanyzat tulajdonaba azt,ami soha nem volt jogeros allami tulajdon.
    Kerdes a torteneszhez:: A varosi jogi vezetes adatvedelemre hivatkozva megtagadhatja-e a szemelyi azonositohoz kapcsolodo jogosultsagi szemelyes adatok kiadasat ?
    Az alapbizonylatokrol a betekintesi lehetoseget es a hitelesitett fenymasolatot megtagadhatja-e,hogy nem adja ki?
    Maganembernek tiltva van a kutatas,kutatni csak tortenesz kutathat.Gyanitom,hogy a tortenesz politikailag iranyitott erdekeket kovet.Azt az orszaggyulesi kepviselo elnezi,hogy az 1944,48,52,2012 idoszakban is hasonlok tortentek a kutatasokkal es a masolatok keresevel kapcsolatban.Amennyiben alapbizonylatok hianyzonak valamire,akkor az torvenyellenes es jogellenes. A betekinto tortenesz koteles feljelentest tenni,ha ilyet fedez fel.
    Par szoban az igazsag kedveert tudni kel kell azt,hogy a korabeli part es a kormany a belugy es az oktatasugy kivetelevel iranyitotta az orszagot.A tulajdonjogokban tortent valtozasokat a kormany rendkivul reszletesen es pontosan irta le rendeletekben.Az orszaggyulesi kepviselok es az orszaggyulesi kepviseloket tamogato jogaszok mertek csak megtenni azt,hogy amit a part torvenyesen rendelt el,ne hajtsak vegre es ne hajtsak vegre Magyarorszag bekeszerzodesi kotelezettsegeiben foglaltakatlegfokeppen az emberi jogok biztositasat..A kormany tiltotta Hodmezoveserhely teruleten az un,foldtagositast.Ez a foldek nagy tablakba valo kialakitasa volt.Ezt konnyu bizonyitani.Ha kertek volna, a torveny ertelemeben sem kaptak volna meg az engedelyt erre.Az engedelyezett mezovasasok feklsorolasat a magyar kozlonyben volt kotelezo megjelentetni.Vasarhely ilyen tagositasi engedellyel nem rendelkezett,mert rajta volt az iparositando varosok listajan.Ezen engedely nelkul torvenyellenes volt allamigazdasagot es allami foldeket tsz foldeket letrehozni es tilos volt un,foldrendezest csinalni.Kulon torvenyben volt tiltva a kettoszaz kateszteri hold kifizetett, magantulajdonban levo csaladi birtokok un.kimozditasa.Foldcseret nem volt szabad csinalnai a varosna ezeknel a tulajdonoknal. A torveny kulon foglalkozott a foldhozjuttatottak esetevel is. A foldhozjuttatas nem volt azonos azokkal az esetekkel,amikor elzavartak a torvenyes foldjeikrol a tulajdonosokat es cserefoldeket adtak nekik,amit azutan ugy kezeltek,mintha azok foldhozjuttatott foldek lettek volna.Az allam altal juttatott foldek tulajdonosai voltak a kulakok,vagyis erdeti orosz szoval,a Gulagok. Ezek a foldhozjuttatott szemelyek terhelve voltak a vetellar visszafizetesere,hosszutavu reszletekkel,az allma reszere..
    Azokat,akiket tevesen kulakoknak mondanak koznyelven,azok a szemelyek voltak,akik genereaciokon keresztul vasaroltak meg a mar korabban a foldjeiket es azok ki voltak fizetve.Az allam altal reszletfizetesre adomanyozott foldek tulajdonosai meg kulonbozo kotelezettsegekkel is meg voltak terhelve.Ez azert volt erdekes,mert ha hosszutavon nem teljesitettek a kotelezettsegeiket,akkor az allamnak jogaban allt azokat a foldeket visszavenni toluk,ujra allami tulajdonba venni es mas uj igenyloknek eladni.Ez a rendszer mar a II. vilaghaboru elott is mukodott.Ami szinten egy tortenelmi hazugsag ,az hogy a beszolgaltatassal ingyen elvettek az emberek altal termelt termekeket,az allam javara..A torveny azt mondta ki,hogy hozzanak letre Foldmuves szovetkezeteket,ahova a gazdak beviszik a termekeiket,a Fodlszov fizet erte es egyben ertekesititi azokat..Meg azt is meghatarozta az allam,hogy miert mennyit kellett a Foldszovnek fizetni a gazdaknak.Az allam altal meghatarozott arak magasak voltak,tehat nyereseggel tudtak gazdalkodni.Pl.ha valakinek volt szaz tyukja,akkor a leadott tojasokbol ket even belol uj hazat tudott maganak epiteni.A bevitt termekeket a torveny ertelmeben azonnal ki kellett fizetni.Erdekesseg az is,hogy azoknak,akiknek nem volt szallitoeszkoze,a Foldszovnek fizetnie kellett szamukra a szalltasi koltsegeket is .Ez volt igazibol az allam altal megalkotott beszolgaltatasi torveny,.Nem pedig az,mit vasarhelyen csinalt,az onkormanyzat jogelodje,hogy be kellett szolgaltatni bizonyos mennyiseget ,de egy filleret sem fizettek erte.Ez is helyi tulkapas volt ,a javabol,csak azt nem tudom,hogy a sok sok beszolgaltatasra kenyszeritett termekbol ki,mik, hogyan gazdagodtak,mert az allam ebbol egy fillert sem latott.Az emberek meg feltek,rettegtek,mert ha valaki disznot vagott,a kornyekbeli beepitett besugok figyeltek es ha nem vitt be beszolgaltatast,akkor fel lett jelentve.Nem tudom,hogy ezek hogy szerepelnek az Emlekpont dokumentumaiban? Hogyan tanitjak ezt meg az iskolasokkal,akiket orakra rendszeresen odacsoditenek.Mit tanitanak veluk,ha nem az igazsagot? Mert mar az is egy oriasi tortenelmi hazugsag,hogy mindezekert az akkor uralmon levo szocilaista part felelt.Nem is tudtak rola,hogy helyileg miket muveltek a hatalommal visszaelo helyi vezetoseg, a jogi vezetes.Ezeket a bizonyitekokat a korabeli Magyar kozlonyok orzik.Miert nincsenek ezek kozszemlere teve az Emlekpontban? Ha nincs ot beloluk,akkor surgosen szerezzek be,mert ez tukrozi a tenyleges kepet arrol a korrol,hogy a diakok is vegre megismerjek a valodi igazsagot,ne csak azt,amit hazudnak nekik megmasitva a tortenelmbol..Ezek miatt az elhallgatott torvenytelesegek miatt nincsenek felvilagositva az emberek a sajat emberi jogaikrol.”
  • 16. idir 2012. szeptember 09. 22:23
    „15. koszonom,hogy gondolatebresztonek talalta a hozzaszolasom,mert annak is szantam. Ugyanugy a tobbiek is , az On altal durvabbnak titulaltak szinten a velemenyuket mondtak el, mivel szabad orszagban elunk, es szolasszbadsag van.Lehet mindenkinek kulon- kulon is velemenye,gondolata,amit meg akar osztani masokkal.Lehet ellenkezo velemenye valakinek,mint az,amit hivatalbol elvarnak. Az On stilusa,amellyel a hozzaszolo tarsaknak,mint ahogy nekem is nekem esett,a jelenlegi politikai stilust tukrozi,kituno eredmennnyel .Annyit megtudtam,hogy On rokona a cikkben szereplo tortenesznek es probalja vedeni a rokonat,amiben semmi kivetnivalo nincs,amennyiben az ember inteligensen,nem lenezoen,nem lehengerlo stlusban teszi .Nem szukseges hozza egyetemi diploma.Lehet valaki csak intelligens,vagy csak egyetemi diplomaja van.Koszonom,hogy elolvasta a hozzaszolasom.”
  • 15. cssz732 2012. szeptember 07. 19:43
    „Tisztelt "Hozzászólók"

    Ennyi marhaságot hogyan lehet gondolni, pláne még le is írni nagy nyilvánosság előtt.
    Úgy gondolom illő hozzászólnom - még ha sok értelme nincs is - ezekhez a zagyvaságokhoz, hiszen közvetve én is érintve vagyok, mivel az egyik családtagomat inzultálják.
    Csak a legdurvábbakra reagálok.

    idir - Képzelje nagyon sokan bejutottak az egyetemre felvételi nélkül a tanulmányi eredményük alapján, többek között én is. Szilvia a tanulmányai alatt végig kitűnő volt, ezért ez nem is lehetett kérdés. Az Önhöz hasonló hozzászólók viszont valóban kapcsolatok, vagy esetleg kisebb nagyobb ajándékok (pénz, liba,...) révén - élvezve a rendszer áldásos jóságát. A kémkedés vádja pedig egy aljas rágalom, nem hiszem hogy Ön ismerné Szilviát annyira hogy ezt nyugodt lelkiismerettel kimondhassa.

    Qllancs - Képzelje Szilvia is ledolgozik - sajnos - 10-12-14 órát naponta, még ha ez Ön számára elképzelhetetlen is egy múzeumi dolgozótól. Még azt is el tudom képzelni, hogy ÖN a lábát sem tette be múzeumba hogy meggyőződjön róla valójában mennyi munka lehet eg yilyen helyen. Többet mondok: képzelje még sokszor hétvégén is be kell "ugrani" dolgozni, mert vannak akik hétvégén múzeumba szeretnek járni és ehhez tárlatvezetést is kérnek. Ja és pénz nem jár érte.
    Mindezek ellenére vállalja, hogy lefutja a félmaratont,komoly áldozatokat vállalva, sőt sokszor nagyon nehezen felkelve vág neki az edzésnek. Nem akar úgy betunyulni, mint mondjuk Ön. Nem elég azt mondani, hogy ezt meg azt sem tudom csinálni mert nincs időm, kedvem, stb. Az embernek arra van ideje, amire akar szánni.

    Grafika88 - Ekkora idióta hozzászólást? Nem gondolja, hogy orvoshoz kéne fordulnia? Szilviát egy interjúra kérték fel, hogy meséljen az életéről, terveiről. Miről beszél? Szó sem volt arról, hogy mit kell neki megkeresni!
    Mi az hogy felesleges pénznyelő automata? Milyen kultúrális intézmény nyereséges Magyarországon? Akkor Ön szerint be lehetne zárni az összes múzeumot, könyvtárat, esetleg iskolát? Normális??
    Mi az hogy szedje a hátizsákját és a két gyerekét? Mit ártott magának ez a nő? Egyébként, ha tényleg ilyen marhák szaladgálnak az utcán jobb elmenni innen messzire.

    Büfékocsi - Kedves Büfékocsi. Egy dologban biztos lehet. Szilvia nem puncsosként került be a múzeumba. Biztosan vannak, akik azért, de Ő tanúsíthatom, hogy nem!! Rá nagyon sok feladatot bíznak, sajnos túl sokat, ezért van az hogy otthon talán kevesebbet is van, mint a munkahelyén. Na ilyet az alibiállásos puncsosokról nem lehet elmondani. A csúcsfizetésről csak annyit hogy nézzen utána mi jár egy közalkalmazottnak. Meg fog lepődni hol van ez az átlagfizetéshez képest.
    Nem a "szorgalmas kis emlékponti munkásnő" feladata a titkok feltárása. Egyébként nyugodtan hányjon, de akkor ha belenéz a tükörbe.
    Azért érdekes, hogy miért örülne, ha egy anyuka repülne az állásából. Ez nagyon kedves megjegyzés volt. Önnek van anyja, esetleg felesége? Gondolkozzon el ezen!

    Utólagkapitány - Miért fáj Önnek, hogy egy 37 éves nőnek van munkája? Nem gondolja, hogy esetleg azért neki van ilyen munkája - és nem egy "fiatalnak" (szerintem egy 37 éves nő még fiatal)- mert jól végzi a munkáját, mebízható, nem nyafog ha valamit el kell intézni.

    Remélem máskor picit jobban végiggondolják hogyan kiabáljanak kígyót-békát egy olyan emberre, akit nem is ismernek.”
  • 14. mivan? 2012. szeptember 07. 09:24
    „Idir: Nem ismerem a hölgyet, nem tisztem megvédeni, de néhány gondolat.
    Azt írod élvezte szoc. kiváltságait---19-szer költözött (marha élvezetes lehetett)
    Igazi vhelyi születésű ember--- néha egy "idegen" jobban láthatja, elemezheti a dolgokat
    Felvételi nélkül bejuthatott egyetemre---- 37 éves 1975-ben születhetett tehát, 1993 ban érettségi az már a rendszerváltás után volt. Nem hiszem, hogy akkor már csak úgy bejutottak egyetemre emberkék.”
  • 13. idir 2012. szeptember 06. 23:58
    „Felveteli nelkul jutott be tanulni,a csalad sokat koltozott,a papa katona volt.Elveztek a szocializmus kivaltsagait.Szerintem ne ilyen legyen tortenesze pontosan annak a kornak,ahol tejbe vajba furosztottek a csaladot es megkaptak olyan kivaltsagokat,hogy barmilyen hulye is volt a gyerek,felveteli nelkul bejuthatott egyetemekre.
    Az igazi vasarhelyi szuletesu ember a sajat boren keresztul tapasztalta meg,mi is volt akkor,ott helyben az igazsag. .Ez az allas arra jo,hogy barmilyen dokumentumokat bevisznekjohiszemu emberek,kiszedje azt,ami valakiknek kenyes meg most is,vagyis,hivatalbol kikuldott spy.”
  • 12. mivan? 2012. szeptember 06. 22:19
    „A vásárhelyi nők hogyan élték meg a kommunizmust. Azt hiszem jól olvastam, ezt kutatja. Mi a búbánatért kérik rajta számon amit az országosan nem tudtak megoldani?? nem vagyok az emlékpont híve, de ha már itt van és itt is lesz mit csináljunk vele? Rakjunk rá lakatot? Szerintem ne bántsuk a hölgyet!”
  • 11. tobaccoroad 2012. szeptember 06. 20:57
    „Legjobbakat ilyen 10-s félék önmagukat minösítik folyamatosan...”
  • 10. Qllancs 2012. szeptember 06. 20:16
    „Ha ez a kedves hölgy --mondjuk 3 műszakot húzna le , v. naponta 12-14 órát --akkor NEM volna kedve még több km. lefutni !!!!”
  • 9. muhelyiek 2012. szeptember 06. 18:35
    „Kedves Szilvi! Ne törődj a fanyalgókkalSok sikert kívánok Neked a ..... félmaratonhoz.”
  • 8. döngicse2 2012. szeptember 06. 14:31
    „Nem volt kommunizmus! Szocializmus volt!!!
    Aki ilyen felmérésre szánja el magát,illenék tudni!”
  • 7. grafika88 2012. szeptember 06. 13:06
    „Az Emlékpont egy tök felesleges--pénznyelő automata !!
    a kis hölgy meg vegye a hátizsákját a 2 gyerekével együtt és huzzon el az álltala óhajtott nagy világba !!
    Tényleg értelmes munkát végez ! Elszámoltatás ?? az elmúlt 22 évre visszamenőleg ??
    A szétlopott, kiárusított ország ??? ellopott száz milliárdok ??? majd ő fogja megkeresni ???? SOHA !!”
  • 6. Büfékocsi 2012. szeptember 06. 12:21
    „Nem kifejezetten értem, hogy miről szól ez a cikk. És persze az sem tiszta, hogy milyen alapon kapnak egyes csókos kis emberkék alibiállásokat, valódi, átlag feletti fizetéskével. Valamit nyilván tudhat ez az asszonyka, pl. futni, abból mindjárt 10 km-t is. Mit lehet még levonni a "munkájából"? Hogy nem volt annyira gáz a komcsi rendszer? Akkor nyilván a komcsik se voltak olyan rosszak, annyira főleg nem, hogy néven kellene nevezni őket. Mert akkor bizony a parlamentben üldögélő szélhámosok többségét mind el kellene számoltatni? Nyilván.
    Én egyébként osztom a véleményét, tárjuk fel az igazságot, mondja el, ő maga, hogy kinek volt érdeke Trianon, kik lopták szét az országot a gengszterváltás után, és lopják szét jelenleg is. Csakhogy sajnos van egy balsejtelmem ezzel kapcsolatban, ezeket a borzalmas titkokat, nem a fent nevezett szorgalmas kis emlékponti (hányingerem lett!)munkásnő fogja felfedni. Ez a feladat másra marad, de akkor azt hiszem ez az anyuka is repülni fog, nem csak futni.”
  • 5. BlackBox 2012. szeptember 06. 12:07
    „Kommunista múltunkkal történő leszámolás komolyságával kapcsolatban általában az jut az eszembe mint a Kevin Costner féle filmben a Robin Hooddal szembeni nottinghami stratégia volt: Adjunk neki valami gúnynevet. Kb. annyira eredményes is!”
  • 4. UtólagKapitány 2012. szeptember 06. 11:35
    „A 37 éves anyukának persze van munkája, a fiatalok meg sétáljanak állástalanul kilátástalanul az új belvárosban.”
  • 3. BlackBox 2012. szeptember 06. 11:35
    „Kedves Szilvia! Azt tanácsolom, hogy a hátizsákos terveit ne sokáig halogassa, mert egy reggel arra ébred, hogy az egész csak álom maradt. Attól tartok, hogy ebben nem tévedek...”
  • 2. Mozimasiniszta 2012. szeptember 06. 10:30
    „Nno...késszcsókolom...ha akarták volna .....huszonkét évük volt rá !”
21 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kovács Sándor kilépett a Jobbikból

Szerinte Dombi-Kiss László megyei alelnök, vásárhelyi elnök végig bojkottálta kampányát. Tovább olvasom