Délmagyar logó

2017. 12. 15. péntek - Valér 6°C | 13°C Még több cikk.

Az iskolai agresszió ellen

Hódmezővásárhely - Az iskolai agresszió csökkentésével és konfliktuskezeléssel foglalkozik a vásárhelyi születésű Kecskeméti Molnár Mária, aki 19 éve Új-Zélandon él, és az egyik wellingtoni középiskola iskolaterapeutája. Módszerét idehaza is szeretné elterjeszteni.
1990-ben nyelvgyakorlás céljából utazott néhány évre Új-Zélandra családjával a vásárhelyi Kecskeméti Molnár Mária, aki ma az iskolai agresszió csökkentésével, illetve a gyerekek integrációjával foglalkozik Wellingtonban.

– Nem elégedtem meg azzal, hogy gyakorlom a nyelvet, hanem ismét iskolapadba ültem, integrációs pedagógiát tanultam, majd a hamiltoni egyetemen elvégeztem a pszichoterápiás mesterképzést. Most az intézmény PhD-hallgatója is vagyok – mondta Kecskeméti Molnár Mária.
A pedagógus ma egy 1000 fős wellingtoni középiskola iskolaterapeutája. Feladata, hogy segítsen a diákoknak a lelki problémáik megoldásában, illetve a beilleszkedésben.

– Az integráció bonyolult, hiszen a fehér telepesek és a maori őslakók mellett számos bevándorló is él Új-Zélandon. Van olyan osztályunk, amelybe tizenöt nép, nemzetiség gyerekei járnak. Köztük, éppen különbözőségük miatt, gyakori a verbális és a fizikai konfliktus, s ez kiterjed a tanárokkal szembeni viselkedésükre is. Az iskolai agresszió csökkentésében próbálok segíteni, abban, hogy a gyerekek megtanulják, hogyan rendezhetik békésen konfliktusaikat. Erre jók a válságmegelőző eljárások, amelyek segítségével kezelni tudjuk a különböző kultúrájú, értékrendszerű diákokat – mondta az iskolaterapeuta. Munkáját megkönnyíti, hogy korábban szaktanácsadó tanárként dolgozott, 15 iskolában tartott a pedagógusoknak konzultációkat a tanulási és viselkedési zavarokkal küszködő gyerekek integrálásáról.

Az „új-zélandi-vásárhelyi
Az „új-zélandi-vásárhelyi" tanárnő.
Fotó: Segesvári Csaba

– Új-Zélandon is vannak olyan szülők, akik nem látják értelmét az oktatásnak, ezért a tanulás a gyerekeiket sem érdekli. Éppen őket kell integrálni a többi, tanulni szerető diákhoz. Tapasztalatunk szerint a különböző, iskolai tanulássegítő módszerek csak a nem hátrányos helyzetű diákoknál működnek. Akiknek a tudásszintje elmaradt a koruknak megfelelő átlagtól, szükségük van külső vezetésre, tanári irányításra. Az általam alkalmazott resztoratív módszer a diákok békés együttélésén, a megelőzés és kapcsolatépítés elősegítésén alapuló eljárások összessége. Azokat a negatívumokat próbáljuk megszünteti, amelyek aláássák a tanárok és diákok közötti tiszteletteljes viszonyt.

Tajolo.eu

Kecskeméti Molnár Mária 1977-ben a szegedi egyetemen szerzett középiskolai tanári diplomát, majd a vásárhelyi Szántó Kovács János Kollégiumban dolgozott. Tanított a Bethlen-gimnáziumban, majd 1982 és 1990 között a helyi főiskolai kar idegen nyelvi lektorátusán dolgozott. Kecskeméti Molnár Mária módszerét itthon tréningeken adja át. Erről a www.tajolo.eu oldalon olvashatnak bővebb információt.

Olvasóink írták

  • 3. zsuzsa1 2010. január 13. 07:09
    „Kedves Dodó!
    Azt hiszem nem értette meg sem a cikk, sem a benne felvetett probléma lényegét. Próbálja értelmezni népcsoportokra fókuszálás nélkül és rájön ?!, hogy nagy baj van nem csak nálunk, de a világon mindenütt.”
  • 2. Léni 2010. január 09. 19:32
    „Marika! Még megvan az a gyöngyházkagylóm amit Tőled kaptam sok-sok évvel ezelőtt!
    Örülök, hogy itthon vagy újra.”
  • 1. dodó 2010. január 09. 11:08
    „Nem biztos, hogy a maorik örülnek ha a cigánnyal próbálja őket összehasonlítani ez a távolról nézve igen nagytudású jóasszony!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lekapcsolták a gázmérgezést szenvedett család kazánját Vásárhelyen

Nem ért véget a szén-monoxid-mérgezést szenvedett vásárhelyi család kálváriája: az Égáz-Dégáz szerelői lekapcsolták a gázkazánt és a bojlert. Tovább olvasom