Délmagyar logó

2017. 03. 30. csütörtök - Zalán 8°C | 18°C Még több cikk.

Balesetveszélyes a kétsávos szakasz

Újabb baleset történt a 47-es főút azon részén, ahol Vásárhely után nem sokkal a négy sáv kettőre szűkül. Mivel a sofőr elaludt a volánnál, és gyorsan is ment, kamionja az árokba csúszott Kishomoknál. Az algyői híd és Vásárhely között a kétsávos szakaszon csak az idén tizennégy balesethez riasztották a rendőröket.
Csak daru segítségével tudták ismét az útra húzni az árokba csúszott kamiont Fotó: Korom András
Szerencsére senki sem várakozott annál a 47-es főúti buszmegállónál, melyen áthajtott egy kamion, s az útszéli fák és bokrok között állt meg. A baleset tegnap kora reggel történt Kishomoknál.

Január elsejétől mostanáig ezen a részen, vagyis ahol négyről két sávra szűkül a 47-es, az említettel együtt három baleset volt már. A főút kétsávos szakaszán összesen tizennégy, melyből egy súlyos, egy pedig könnyű sérüléssel végződött.

Az elmúlt esztendők statisztikáit is figyelembe véve megállapítható, hogy a 47-es főútnak a Vásárhely és az algyői híd közötti szakaszán bekövetkezett balesetek túlnyomó többsége, mintegy 95 százaléka a kétsávos részen történik.

Ezért a vásárhelyi rendőrök az említett szakasz ellenőrzését kiemelten kezelik. Sűrűn készülhet itt a figyelmetlen sofőr járműjéről „sztárfotó". A sebesség mérése mellett itt fokozottan figyelik más közlekedési szabályok – megfelelő előzés, követési távolság és elsőbbségek
Idén sem épül

Mivel a központi költségvetésben nincs rá keret, így idén sem kezdik el a 47-es főút Hódmezővásárhely és az algyői Tisza-híd közötti szakaszának szélesítését. A forgalmas főút négysávúsítása 2003-ban megszakadt, így a két város, Szeged és Vásárhely közt mintegy négy és fél kilométeres szakaszon maradt a két sáv. A becslések szerint a szélesítési munkálatok – mai áron számolva – mintegy hárommilliárd forintba kerülnének. Egyelőre nem lehet tudni, mikor folytatják a beruházást.  
megadása – betartását is.

– Nem akarok nagyképű lenni, de a 47-est úgy ismerem, mint a tenyeremet. Különféle műanyag eszközöket szállítok Debrecenből Szegedre már két évtizede. A több mint kétszáz kilométeres útnak ettől a részétől tartok a legjobban – árulta el Menyhért Ferenc.

A középkorú szegedi férfi hozzátette: csak a mentőangyalának köszönheti, hogy megúszta baleset nélkül. Például a napokban egy motoros jobbról, a forgalomtól elzárt területen előzte meg teherautóját a négysávos végén.

A vásárhelyi Gerendás Péternének a közeli Öreg-Kishomokon van kertje. Az idős asszony kerékpárral jár ki ide városi házából. Hosszú percek telnek el, mire sikerül neki áttolni kétkerekűjét a főúton.

– Van jogosítványom, de nem szeretek vezetni. A KRESZ-t jól ismerem, ezért tudom, mit jelentenek az útszéli táblák. Úgy érzem, a sofőrök többsége ezek jelentésével nincs tisztában, mert a sebességkorlátozó táblák mellett szinte elsüvítenek autóikkal – mondta.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A beszéd és a beszédes hallgatás

Csak akkor szólal meg, ha feltétlenül szükséges – vallja Havránek Ferenc, aki a vásárhelyi… Tovább olvasom