Délmagyar logó

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 22°C | 35°C Még több cikk.

Bevált a kertvárosi 30-as zóna Vásárhelyen

Néhány hónapja szemlátomást csökkent a vásárhelyi belváros átmenő forgalma: az átutazók a Kertváros egy részében kitett 30-as tábláknak köszönhetően inkább a gyorsabb elkerülő útvonalon mennek. A városrész több utcájában is hasonló sebességkorlátozást szeretnének az ott lakók.
Még az év elején 30-as zónát alakítottak ki a vásárhelyi Kertváros egy részében. Ezt a lakók kérték. Azért fordultak a polgármesteri hivatalhoz, mert a városi strand mögötti terület igazi társasházi övezet, családi házakkal, kis utcákkal, s a 47-es főút bevezető szakasza miatt óriási forgalom zúdult rájuk. A szakhatóságok mérlegelték, jóváhagyták a kérést, érvénybe lépett a sebességkorlátozás.

– Úgy látjuk, be is vált: azzal, hogy 50-ről 30-ra csökkent a sebességhatár, a városon áthaladók nagy része inkább a gyorsabb elkerülő útvonalon megy – halljuk Ékes Józseftől, a polgármesteri hivatal városüzemeltetési csoportvezetőjétől.

A laktanya felől a városba érkező autósok a vasúti sín, az Ady Endre és a Kaszap utca, valamint a városi strand által határolt területen találkozhatnak 30-as zónával. Az első táblát a Somogyi Béla, az utolsót pedig a Bartók Béla utcába tették ki.

Húszas tábla is van

Vásárhelyen nem a 30-as övezet a leglassúbb szakasz. Több helyen is csak húsz kilométeres sebességgel lehet haladni. Így például a már fent említett Kaszap utcában, de nem a főúton, hanem vele párhuzamosan, a panelépületek között. Ezenkívül az Andrássy utcán a Szent Antal utcától a Kossuth térig érvényes a 20-as korlátozás.

Ezzel a zónával együtt a Tóalj utcában a Szőnyi és a Kaszap utca között is forgalomlassítást vezettek be. Ezt az is indokolta, hogy a Szentkirály utcánál a József Attila-iskola miatt megnőtt a gyalogosforgalom, főleg gyermekek kelnek át az úttesten.

– Eddig mindig az Ady Endre utcán jöttem végig, ha át kellett mennem a városon, de most már a laktanyánál nem fordulok balra, hanem egyenesen megyek tovább az elkerülőn – mondta a szegedi Bodács János, aki teherautójával sűrűn szállít árut a csongrádi és a békési megyeszékhely között.

A megszólított kamionsofőrhöz hasonlóan sokan gondolják úgy, hogy érdemesebb az elkerülő utat választaniuk. Nem csupán amiatt, hogy gyorsabban lehet ott haladni, hanem azért is, mert jóval kevesebb kis utca keresztezi, illetve nem kell átmenni a vasúti átjárón.

Vásárhelyen az első 30-as övezetet két évvel ezelőtt jelölték ki, szintén lakossági kérésre. Hódtóban már több balesetet is okoztak a gyorshajtók, ezért kerültek ki a sebességkorlátozó táblák. A néhány hónapja sikeresen „működő" zónához hasonlót a Kertváros más részeiben élők is szeretnének a maguk utcáiban.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kásás Zoltán még nem döntött arról, marad-e Vásárhelyen

Kásás Zoltán, a magyar válogatott másodedzője – Kemény Dénes segítője – három éve… Tovább olvasom