Délmagyar logó

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 1°C | 13°C Még több cikk.

Bizonytalan a 47-es sorsa

Hiába támogatták az ellenzéki és független képviselők a parlamentben Lázár János módosító javaslatát, amely a 47-es út négysávúsításáról szólt: a kormánypártiak nem szavazták meg. A vásárhelyi polgármester szerint így 2006-ban sem folytatódik a beruházás. Az MSZP-s képviselők azt mondják, ez nem így van: a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium keretében benne van a 47-esre szánt pénz. Az igazságot a minisztériumban tudhatják, ahol tegnap azt ígérték, ma választ kapunk a kérdésünkre.
Útszűkület. A két sáv még biztosan marad egy ideig. Fotó: Tésik Attila
A parlamenti képviselők többsége úgy döntött: nem támogatja Lázár János vásárhelyi polgármester azon javaslatát, hogy a jövő évi költségvetésbe kerüljön be a 47-es út Kopáncs és Kishomok közti szakaszának négysávosítása. A Csongrád megyei szocialista képviselők jó része sem szavazta meg az indítványt. Ahogy arról lapunkban már sokszor írtunk, a beruházásra 2002-ben Medgyessy Péter akkori miniszterelnök ígéretet tett, a munka mégsem kezdődött el. Lázár János tegnap azt mondta: úgy érzi, a vásárhelyi városvezetés mindent megtett, élt a tárgyalás, a nyomásgyakorlás – azaz a félpályás útlezárás –, a közgyűlési összefogás, a parlamenti interpelláció és módosító javaslat eszközével, ezért erre a mostani döntésre csupán egy válasz van, amelyet jövő tavasszal, a szavazófülkében adnak majd meg a vásárhelyiek.

– Nem mondtunk le arról, hogy ezen a 4,5 kilométeres szakaszon megépüljön végre még két sáv – mondta el lapunk kérdésére Hernádi Gyula, a vásárhelyi közgyűlés baloldali frakciójának vezetője, aki úgy fogalmazott: valóban nagyon jó lenne, ha kiszélesítenék az utat. A vásárhelyi politikus hozzátette, hogy véleménye szerint ez a beruházás döntően nem befolyásolja a város helyzetét – nem úgy, mint az a határozat, amely szerint jövőre megépül az M5-ös autópályát a 47-essel összekötő szakasz.

Gazdag János, az országgyűlés pénzügyi és költségvetési bizottságának MSZP-s tagja azt mondta, Lázár nem kereste meg őt, s tudomása szerint az MSZP-s képviselőket sem módosító indítványával kapcsolatban, és meglehet, azt le is szavazták. Ez azonban nem jelenti, hogy a munka 2006-ban nem kezdődik el.
– Továbbra is úgy tudom, hogy a 47-es út négysávosításának költsége benne van a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnak abban a keretében, amelyből a felújítások, szélesítések, körforgalmak költségét fedezik; az ilyen beruházásokat nem szokás a költségvetésben külön sorban szerepeltetni – felelte kérdésünkre a képviselő.

Ugyanezt erősítette meg a szintén MSZP-s Géczi József Alajos is. Tegnap ezek után természetesen megkérdeztük a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól is: folytatódik-e 2006-ban a 47-es négynyomúsítása, benne van-e abban a bizonyos keretben az a bizonyos pénz? A sajtóosztály munkatársa tegnap nem találta azt a tisztviselőt, akitől megtudhatta volna az információt. Ígérte: ma ad választ a kérdésünkre.


Traffipax: rendszeresen

Amíg nem szélesítik ki a 47-es út Kopáncs és Kishomok közti részét négysávosra, állandó rendőri jelenléttel kellene megakadályozni a baleseteket – nemrég ez a javaslat hangzott el a vásárhelyi közgyűlésben. Dezső József, a város rendőrkapitánya kérdésünkre most azt mondta: a traffipax az esetek 80-90 százalékában a 47-es úton dolgozik, az állandó rendőri jelenlétet viszont még az ennél veszélyesebb szakaszokon is nehéz biztosítani. 
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Berényi Károly Pro Urbe-díjat kapott Vásárhelytől

Sokoldalú, de szerény emberként ismerik Vásárhelyen Berényi Károlyt, aki munkája mellett jelentős… Tovább olvasom