Délmagyar logó

2018. 01. 16. kedd - Gusztáv -4°C | 4°C Még több cikk.

Bonyolult táblák a vásárhelyi kerékpárút mentén

Hódmezővásárhely - Nem mindenkinek egyértelműek a vásárhelyi Lázár utcában minap elhelyezett KRESZ-táblák. A figyelmeztető jelzések azt mutatják, merre kell menniük a kerékpárosoknak, és hol szűnik meg a bal oldalon kijelölt bicikliút. Mostantól csak az úttest jobb oldalán parkolhatnak a kocsik.
– Miért itt megy, amikor a túloldalon jelölték ki a kerékpárutat? – förmedt rá egy autós egy kerékpárosra a napokban a vásárhelyi Lázár utcában. Az idős kerekező fölmutatott a táblára: ő ezen az oldalon is mehet. Az autósnak volt igaza, a bácsi rosszul értelmezte a táblát. A kék figyelmeztető jelzés arra hívja fel a közlekedők figyelmét, hogy az úttest jobb oldalán nem mehetnek a kerékpárosok, mert nekik a túloldalon, az úttesttől beton virágládákkal elválasztva alakítottak ki egy sávot, oda-vissza haladásra.

Az utcában nem ez az egyetlen rendhagyó tábla. A kijelölt kerékpárút a Vajda utca sarkán ér véget. Itt a kerekezőknek nem csupán egy stoptáblát tettek ki, hanem alá egy figyelmeztetést is: a kerékpárút megszűnt, az elsőbbség megadása után vissza kell térniük az úttest jobb szélére, ha továbbra is a Lázár utcán akarnak haladni.

A Lázár és a Vajda utca sarka: ritkán találkoznak hasonló jelzéssel a kerekezők. Fotó: Tésik Attila
A Lázár és a Vajda utca sarka: ritkán találkoznak hasonló jelzéssel a kerekezők.
Fotó: Tésik Attila

– Ahol kijelöltük a kerékpárutat, ott korábban fizetőparkoló működött. Mostantól azonban az úttest bal oldalán tilos a megállás, a jobb oldalon viszont ingyenesen parkolhatnak a gépjárművek – tudtuk meg Ékes Józseftől, a polgármesteri hivatal városfejlesztési és üzemeltetési irodájának városüzemeltetési csoportvezetőjétől.

Nem az egyetlen a városban

Vásárhelyen nem egyedüliként a Lázár utcában alakították úgy ki a kerékpárutat, hogy az úttestből leválasztottak egy részt, s ott oda-vissza közlekedhetnek a kétkerekűek. Az Andrássy úton – a belvárosi katolikus templomtól az Emlékpontig – a menetirány szerinti bal oldalon csak egy vastag sárga csík választja el az utat és a kerékpárutat. Az Emlékpont sarkánál balra kanyarodva, vagyis tovább az Andrássyn már magas betontömbök védik a biciklistákat.

Olvasóink írták

  • 16. Sziti 2008. december 28. 14:22
    „Nem tartozik ide de hátha érdekel valakit.
    Régi jogsisok.
    Próbáltátok már kitölteni a kressz tesztet? Én megpróbáltam de annyi mindenröl nem is hallottam, hogy simán megbuknék. Javaslom próbáljátok ki mit tudtok.”
  • 15. vadlab 2008. december 27. 11:18
    „Meglátó - A festék olcsóbb, segítségével többet készre lehet jelenteni. A semmiből így lehet látszatfejleszteni.”
  • 14. Jaloska 2008. december 26. 09:45
    „Egyáltalán nem lehet ezzel a megoldással egyetérteni!Ez nem építő jellegü megoldás,hanem életveszélyes!Biztosan többe kerül egy rendes bicikliút megépítése,mint lehajigálni néhány gusztustalan betonteknőt,de szerintem inkább a csináljunk keveset,de minőségit,szépet elvet kellene követni.Talán tovább is tartana.Ez nevetséges,remélem befejezik ezt az őrületet!A jelzőtáblákhoz már nem is füzök semmit,mind magukért beszélnek!”
  • 13. Meglátó 2008. december 26. 07:16
    „Valaki mutassa már meg végre,hogy hol van a nagy melldöngetéssel kiépített sok 10km.kerékpárút? Tudomásom szerint valamit építeni munkagépekkel és sok fizikai munkával lehet. A festékszóró berendezés szerintem nem igazán alkalmas egy útalap elkészítéséhez!Agyament ötlet,hogy egy -vagy több viszonylag elég széles utat (járdát) szép rikító festékkel és beton virágtartókkal elválasztunk és elégedetten hátra dőlünk a bársony székben mondva "HURRÁ MEGINT ÉPÍTETTÜNK" pár km.bicikli ösvényt.Régi mondás szerint addig nyújtózkodj,míg a takaród ér!Azaz ha kevés a város pénze akkor évente csak 1-2 km.kerékpárutat építsen,de azt valóban építse és ÁTGONDOLTAN! Persze a minőséget és az időtállóságot is figyelembe véve.”
  • 12. vadlab 2008. december 25. 19:56
    „Norman_Bates - A napelemes, LED-es lámpa (ami már 2 hónapja nem ég) sikeres tesztelések után új konstrukcióval kísérletileg lettek felszerelve Vajhátra a tanyaközpontba. Igaz itt nem napelemes baromságról van szó, hanem a lámpatesteket cserélték le LED égősre.
    Mit ne mondjak, ahogy nézem pont arra jó hogy legyen irányfény, másra nem!
    Az biztos hogy takarékoskodni kell a villannyal, de nem minden áron! Volt a Városnak már kudarcba fulladt villanyspórolása több milliós beruházások után. A szakértelem!
    A közlekedési táblákat egy kft készíti Budapesten.
    Első hozzászólóként leirtam hogy mi lett volna ésszerű. Sajnos azt itt nem tudják!”
  • 11. Sziti 2008. december 25. 19:11
    „Kedves zoeland.

    Egyszerre írtunk de nagyon egyetértek.A kormány népszerűsítése céljából kiküldött drága kiadványok helyett inkább a jogosítvánnyal rendelkezőket tájékoztathatnák a változásokról. abban is egyetértek, hogy az iskolákban kellene elkezdeni a kressz oktatását, de nem önkéntes alapon mint ahogy most van.Nagyon sok haszontalan dolgot tanulnak amit az életben nem hasznosítanak. Ezt legalább hasznosítanák.”
  • 10. Sziti 2008. december 25. 18:55
    „Bizony ezek a táblák kresszvizsgán is gondot jelentenének a vizsgázónak. Aki nem tanult kresszt nem tudom hogy értelmezi. Meg kellene kérdezni néhány kerékpárost.”
  • 9. zoeland 2008. december 25. 18:50
    „Ezek a táblák a KRESZ-t most tanulók számára ismertek, aki ma jogsit akar tudnia kell mit jelentenek.
    Két éve van jogsim, tudom mit jelentenek ezek a táblák. Kérdés egy 80 éves vagy egy 14 éves tudja-e.
    És itt újra bejön az, ami ebben az országban hiányzik: KRESZ oktatás kellene már az általános iskolákban.
    Illetve akinek már jogsija van időről-időre felújítani az ismereteket, mert sok változás van és a napi újságból csak a legfontosabbakat lehet megtudni, azt amiért a rendőr megbüntethet.
    A biciklis a közlekedés résztvevője, egy gyalogos is az, nekik miért nem kell ismerniük legalább az alap szabályokat?
    Azt, hogy jó helyen van-e a kerékpárút, nem tudom eldönteni, csak a táblák miatt kommenteltem.
    Szép estét!”
  • 8. JB007 2008. december 25. 17:40
    „A cikk felhozza a problémát, de megoldást nem közöl. Régen a Füles rejtvényújság soron következő számában mindig megtaláltam a megfejtéseket. Remélem itt is meg fogom, kíváncsi vagyok, hogy közlekedési mérnök végzettség nélkül ki, mit lát ezekben a táblákban?

    Norman_Bates hozzászólásai nekem bejönnek, bár neki mindenről AZ (AZOK) jutnak az eszébe! (15 perc beszélgetés után, mire terelődik a szó?)”
  • 7. Ladisz 2008. december 25. 16:42
    „Norman_Bates !

    Teljesen igazad van ! Csupa hülye aki ezt a vásárhelyi közlekedést tervezi! Ami jó volt azt is tönkre tették!”
  • 6. Norman_Bates 2008. december 25. 16:37
    „Ezt a sok agyatlan köcsögöt, aki ezt kitalálta! Autós létemre kezdem sajnálni a bicajosokat. Szerinted mi marad a kerékpáros fejéből, ha nekimegy egy ilyen beton izének, te köcsög (tudod kire gondolok). Mutass már egy várost ahol ilyen orbitális közlekedési buziságokat találtak ki???
    Ilyen táblát meg.. baszod.... miiiieez a szar öcsém? nem tom melyik lehet az a cég amelyik a közlekedési táblákat csinálja, de gondolom egy napig fetrengtek a röhögéstő, hogy valaki ilyen idióta megrendeléssel állt elő.
    Valaki magyarázza meg nekem, érthetően, miért is nem lehet a zsaruság oldalán vinni a kerékpárutat?

    Más... de kicsit idevágó. Megy a lapítás a barattyosi, bicikliúton kirakott lámpával kapcsolatba.
    mit gondoltok miért?? hát persze, hogy kitalaáltátok!, azért mert egyáltalán nem is működik! A 300k forintos (középeurópa legdrágább) fényforrása, ami alapból annyi fényt nem ad mint egy marék szentjánosbogár, most totál beadta a kulcsot, ja mostmár nem csak 1 van, hanem balástya (balasty metropoliten city) bejáratánál is, jobb, hogy 2 lámpa nem működik mint 1... nem?

    Kérdezném, ettől az agyas csávótól: nem lehetne erre a borzasztóan kihasznált bicikliútra ráengedni, ezeket a max 45-el döcögő (nem tom mi a tipusa) velrexszerű özvegycsináló képződményeket? mert kész életveszély.
    de már látom a választ: az kérem nem felel, meg a közlekedési szabályzatxxxx cikkelyének.... lol

    amúgy mindenkinek boldog karácsonyt (kivéve a cigányok) kívánok”
  • 5. aranka2 2008. december 25. 12:43
    „Nézegetem a képet, leginkább talán a "Hogyan juthatsz ki a labirintusból?" kérdés jut róla az eszembe. Gondolod Efje, hogy Ékes úr magától ennyire ... hm, ... bonyolult szellemiségű? Persze mindegy, az ő neve alatt fut, ő a felelős.”
  • 4. efje 2008. december 25. 12:12
    „Ahol kijelöltük a kerékpárutat, ott korábban fizetőparkoló működött. Mostantól azonban az úttest bal oldalán tilos a megállás, a jobb oldalon viszont ingyenesen parkolhatnak a gépjárművek - tudtuk meg Ékes Józseftől, a polgármesteri hivatal városfejlesztési és üzemeltetési irodájának városüzemeltetési csoportvezetőjétől.

    Na megvan kit kell áldani ezert a ragyogó ötletért. Foglalkozás koreben, gondatlanságból elkövetett emberöléssel... Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de ha a háromkerekű nénit szemből telibe találja egy 85 éves, leesik a bicikliről és meghal, egy jó ügyvéddel elég sok fejfájást lehet okozni Ékes úrnak. Kell ez neki?
    Üljön vissza az asztal elé és gondolja át az egészet újra! Hátha eszébe jut egy jobb terv.”
  • 3. totya66 2008. december 25. 11:01
    „Vásárhelyen a kerékpáros nem ember mert nem fizet adót. Mint ahogy egy régebbi cikkben egy önkormányzati dolgozó írta mikor ellenőrzéskor betelefonált hogy meg kellene csinálni a kerékpárutat mert nagyon rossz, azt mondták neki járjon autóval az nem döcög.”
  • 2. aranka2 2008. december 24. 22:49
    „A Lázár utcai kerékpárút maga a borzalom!
    Idióta hülye, aki tervezte, primitív barom, aki jóváhagyta és hozzá nem értő öcsi, aki kivitelezte. Ennél finomabban nem tudok fogalmazni. Vadlabnak minden részletben igaza van, ezt meg kell változtatni!”
  • 1. vadlab 2008. december 24. 21:10
    „Valóban bonyolult és igen rossz megoldás! Én a túlodalon vittem volna végig úgy, hogy a rendőrség előtt a Deák saroktól kezdtem volna. Igy nem kellene 2x keresztben átvágni az amúgy is forgalmas Lázár utcán ha a Deák u. felől megyünk és ugyanigy vissza. Ez sokkal egyszerűbb lett volna és ésszerűbb.
    Tegnapelőtt egy idős mama ment a 3 kerekű harciszekerével a szemből jövönek le kellett ugrani mert nem fértek el!. Nagyon keskeny a kerékpárút! De nem csak a kerékpárút hanem az úttest is! Egy teherautó és egy busz nem fér el egymás mellett!
    SZVSZ itt még komoly balasetek várhatóak az ésszerűtlenség miatt!
    Továbbra is azt mondom a Zsoldos utca oldalában kellett volna az egészet a Lázár utcán vinni a Damjanich utcáig, a túloldalon meg megállni tilost kitenni és az étterem parkolójába sűrűn beálló járművek forgalma sem zavarná a kerékpárosokat! Ez igy, most nagyon ésszerűtlen! Vagy lehet hogy volt ilyen terv és valaki megvétózta egyhangúlag?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ragyogott és repült a Jézuska

Hódmezővásárhely - Ismert vásárhelyi, vagy a városhoz kötődő közéleti személyiségeket faggattunk… Tovább olvasom