Délmagyar logó

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 24°C | 33°C Még több cikk.

Dugó a vásárhelyi Tóalj utcán

A 47-es országút forgalmát akadályozzák Vásárhelyen azok az autók, amelyek a népkerti szakaszon parkolnak, mindkét oldalon. A járművek tulajdonosai azért állnak ide, mert nem akarnak fizetni a belvárosi parkolóhelyekért.
A 47-es országút forgalmát akadályozzák Vásárhelyen azok az autók, amelyek a népkerti szakaszon parkolnak, mindkét oldalon. A járművek tulajdonosai azért állnak ide, mert nem akarnak fizetni a belvárosi parkolóhelyekért. A Magyar Közútkezelő, a városi önkormányzat és a rendőrség helyszíni bejárást tart, lehet, hamarosan megállást tiltó táblák jelennek meg az egyik oldalon.

Igencsak megnehezíti a vásárhelyi Tóalj utca Szőnyi és Kaszap utca közti szakaszán a közlekedést az immár munkanapokon mindkét oldalon rendszeresen parkoló autósor. A kocsik május eleje, azaz a belvárosi fizetőparkolás életbe lépése óta kezdtek itt szaporodni: először a Népkerttel átellenes oldalon, majd nem sokkal később már a Népkert felől is. Az autók gyakran teljes egészében igénybe veszik a buszmegálló és benzinkút közti szakaszt. Az említett út egyébként annak ellenére igen forgalmas, hogy ott sebességkorlátozást rendeltek el.

Magunk is többször megtapasztaltuk, hogy a Tóalj utcának a buszmegálló és a benzinkút közti részén a két oldalt – egyébként szabályosan várakozó – autók igencsak megnehezítik az áthaladást. Ha két személyautó találkozik, még semmi probléma, ám ha a várakozók egyike kisbusz vagy teherautó, akkor már személykocsival is nagyon nagy figyelemmel kell haladni a közúton. Ha pedig a szemközt jövő is nagyobb járművel érkezik, akkor nagyon óvatosan lehet csak araszolni, vagy éppen le kell valamelyik autónak állnia, hogy biztosan ne borotválja le valamelyik álló jármű visszapillantó tükrét.

– A 47-es Tóalj utcai szakaszának 10,5 méter a szélessége, ebből 6–7 méternyit kell biztosítani a közlekedés számára. Az, hogy mindkét oldalon állnak autók, jó és rossz is egyben – mondta lapunknak Gádzser Gábor, a Magyar Közút Kht. szegedi igazgatósága forgalomszabályozási osztályvezetője. – Jó, mert segít betartatni a városi önkormányzat kérésére nemrégiben kihelyezett 30 kilométeres sebességkorlátozást. Így ugyanis a járművezetők nem is nagyon tudnak ennél gyorsabban hajtani. Viszont nagyobb járművek is közlekednek ezen a részen, s ezeknek nem biztos, hogy elegendő a hely.

Gádzser Gábor hozzátette: a közeljövőben éppen ezért közös bejárást tartanak a rendőrséggel és a vásárhelyi önkormányzat szakembereivel a helyszínen, hogy felmérjék a helyzetet. Elképzelhetőnek tartja, hogy az út egyik oldalán ezt követően tiltani fogják majd a megállást.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szoborügy: mindenki fellebbez

Legközelebb a Szegedi Ítélőtábla hirdethet ítéletet a vásárhelyi szoborügyben. A megyei bíróság… Tovább olvasom