Délmagyar logó

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 9°C | 24°C Még több cikk.

Félmilliárdot nyert Vásárhely az elkerülőre

Hódmezővásárhely - Félmilliárd forintot nyert a vásárhelyi önkormányzat a 47-es főút és a Hód-Ipari Park összekötő útjának megépítésére.
Ez lesz egyben a várost elkerülő déli tehermentesítő út is. Az önkormányzat reméli, hogy ezzel nemcsak az ipari park válik elérhetőbbé és vonzóbbá, de jelentősen csökken a többi városrész forgalma is.

Ötszázötvenkétmillió forintot nyert a vásárhelyi önkormányzat a Dél-alföldi operatív program által külterületi útépítésre kiírt pályázatán. A város ennek birtokában stratégiai jelentőségű külterületi utat épít, összekötve a 47-es főutat a Szikáncson és Földeákon át Makóra vezetővel, mégpedig az ipari parkon keresztül. Ezzel egyszerre két cél is megvalósul, várhatóan jelentősen csökken majd a 47-es és 45-ös főútvonalon a városra zúduló, Makó felé haladó, illetve onnan érkező forgalom. Ráadásul az ipari park is közvetlenül és könnyen elérhetővé válik a 47-esről, nem kell az ide igyekvőnek körbekerülnie a várost. A vásárhelyi közgyűlés a pályázathoz szükséges 97 millió forintos önerőt biztosította.

Csökken a forgalom

Várhatóan alaposan lecsökken majd a Kaszap utca és a Hódtói városrész már-már elviselhetetlen forgalma, ha elkészül az ipartelepre vezető új út. Ma ugyanis a zömében már a vasúti aluljárón Szeged felől érkező kamionok és személyautók vagy a Kaszapon haladnak tovább Orosháza felé, vagy a Bagolyvárnál jobbra, a Tesco felé fordulva közelítik meg az ipari parkot.

A nagy teherbírású építendő út lehetőséget biztosít az ipari parkban a gazdasági, kereskedelmi és szolgáltatóipari fejlesztésekhez, s ezzel várhatóan a város jövedelemtermelő képességére is jótékonyan hat. Ezzel egyidejűleg jelentősen lecsökken a közlekedés környezetterhelése több városrészben, így Újvárosban és a Kertvárosban, valamint a panelépületekből álló Hódtóban. A cél nemcsak az Hód-Ipari Park elérhetőségének biztosítása, de a munkahelyteremtés, végsősorban pedig a város népességmegtartó képességének javítása is.

A három és fél kilométeres, összesen 650 millió forintba kerülő utat három részben építik meg, előbb elkészül a körforgalomtól a Batida felé vezető, 4414-es számú útig tartó, két és fél kilométeres szakasz. Ezt követi majd a 4414-esen a városhatártól 700 méterre épülő körforgalomtól a Hód-Ipari Park belső úthálózatáig vezető, ötszáz méteres rész építése. A leendő körforgalom külső, 15 méteres sugara egyenesen az ipari terület felé haladó nehézgépjárművek biztonságos áthaladását szolgálja majd. Az útépítés befejező részében pedig felújítják a Hód-Ipari Park belső úthálózatát. Az építkezést közbeszerzési eljárás előzi meg.

Olvasóink írták

  • 7. mz 2008. május 05. 12:31
    „Mikor érjük már azt meg, hogy az emberek tudnak valaminek örülni?
    Ha nem nyert volna most azért szidnátok a várost, ugye?
    Mindig csak a negatív, a rosszindulat, meg a kesergés!!!
    Az élet nem csak erről szól!
    Ne csak a rosszat keressétek már mindenben, hanem esetleg azt is, hogy ez miért lesz jó. Így is lehet megközelíteni nem?”
  • 6. Barbapapa 2008. május 02. 09:16
    „Lehet hogy a szentesi elkerülő nyomvonalába nem volt érdekeltsége a Vásárhely első emberének de sajnos Vásárhelyt elkerülőben Szentes felé akad családi és egyéb is.”
  • 5. NTK 2008. április 30. 17:49
    „Azok járnak jól akik a Kertvárosból vagy Kishomokról járnak az ipari övetetbe dolgozni. Ezután nem kell nekik bebumlizni a Tesco felé. Arra azért kíváncsi lennék, hogy kerékpárút épül -e arra felé?”
  • 4. GGG 2008. április 30. 10:57
    „Az ipari parkba tartó járművek számát nem ismerem, de a Szeged felől érkező és Makó irányába áthaladó járművek szerintem egy kézen megszámolhatóak.
    Van aki komolyan gondolja, hogy ettől pl. a Kertváros forgalma egy kicsit is csökken?”
  • 3. kötekedő 2008. április 30. 08:58
    „Kedves totya66! Melyik is az a lakótelep, amelyikről beszélsz? Ha ismernéd a nyomvonalat talán nem írnál hülyeségeket.
    más:
    Arról miért nem ír a cikk, hogy ez mikor valósúl meg?”
  • 2. totya66 2008. április 30. 08:38
    „Érdekes hogy Szentes csinált egy 15Km-es elkerülőt ami valóban a
    városon kívül van, nálunk meg a legnagyobb lakótelep közepén vezetik
    át a forgalmat. Igen ez egy átgondolt bölcs döntés volt, az országban
    mindenütt kifele viszik a forgalmat a városból falvakból itt nem.”
  • 1. nicknick 2008. április 30. 07:30
    „a 45-ös és a Kaszap utca forgalma mitől csökkenne? Aki eddig Orosháza felé tartott, az új elkerülőn Makóra fog ezután zötyögni!? ...
    A Kaszap utca forgalmát a Bajcsy u tudná tehermentesíteni, ha a 47-es körforgalomától a vasútállomásig tovább építenék azt az utat.
    Persze, ennek az ott lakók nem örülnének...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ötletek a vásárhelyi kistérség turizmusával kapcsolatban

Hódmezővásárhely - Vásárhelyen és a környező településeken elsősorban a helyi természeti és… Tovább olvasom