Délmagyar logó

2017. 07. 20. csütörtök - Illés 21°C | 34°C Még több cikk.

Feltörik az új aszfaltot Vásárhelyen

Tavaly október elsején adták át hivatalosan a forgalomnak a vásárhelyi Kaszap utca új szakaszát. Akkor még nem lehetett tudni, hogy a közelben bevásárlóközpont épül, s ide majd csak egy körforgalmi csomóponton át lehet bejutni. Így a frissen elkészült utat azon a helyen kénytelen fölverni az építtető.
Fotó: Tésik Attila
Tavaly október elsején adták át hivatalosan a forgalomnak a vásárhelyi Kaszap utca új szakaszát. Akkor még nem lehetett tudni, hogy a közelben bevásárlóközpont épül, s ide majd csak egy körforgalmi csomóponton át lehet bejutni. Így a frissen elkészült utat azon a helyen kénytelen fölverni az építtető. A bosszúság mellett öröm, hogy a városban több, problémás csomópontot is átjárhatóbbá alakítanak a tervek szerint.

Alig készült el a vásárhelyi laktanyai körforgalmat és a Kaszap utcát összekötő – a városnak mintegy háromszázmillió forintjába került – fél kilométeres út, amikor az önkormányzat és a Magnum Hungária Lambda Szolgáltató Kft. aláírta az út melletti területről szóló adásvételi szerződést. Mint arról már többször is beszámoltunk, az Ifjúsági Park helyén a Magnum építi fel a város újabb bevásárlóközpontját, a Family Centert. A munkálatok azonban érintik a frissen elkészült útszakaszt is: a Familyhez ugyanis körforgalmi csomóponton mehetnek majd be a leendő vásárlók és az áruszállítók. Ezt pedig a Hódtói csatorna és a Penny Market közt, félúton, az új Kaszap utcai szakaszon építenék meg.

– A terület adásvételi szerződése tavaly szeptemberben lépett érvénybe, az önkormányzati önerőből épített útszakaszt pedig szeptember utolsó napján adták át a forgalomnak, azaz annak építésekor, de még a tervezésekor sem merült fel a körforgalom építésének igénye – mondta lapunknak Dienes János városi főépítész. Hozzátette: az erre közlekedő autósok számára a körforgalmi csomópont a legideálisabb és a legbiztonságosabb. Az építés teljes költségét a Magnum Hungária, azaz a beruházó állja.

A város tervei szerint a közelben, azaz a Kaszap és a Tóalj utca kereszteződésében épülne egy másik, a 47-es főutat is érintő körforgalom. Itt ma percekig várakoznak az autósok, hogy a jelzőlámpákon átjussanak, sokszor egy zöld nem is hagy elegendő időt az átkeléshez minden várakozónak. Szintén a 47-es városi szakaszát érintené a Kálvin János téren, a Nagy András János kút körül építendő körforgalom.

A hosszú távú helyi közlekedésfejlesztési koncepció több helyen is tartalmaz hasonló forgalomszervezési megoldásokat. Csorba Mihály alpolgármester a Népkert rendezési tervének lakossági fórumán ismertette, hogy körforgalmat tervez a város a Szőnyi és a Tóalj utcák, az Ady Endre utca és a Hősök tere torkolatába – azaz szintén a 47-es belvárosi szakaszán –, illetve az egyik legveszélyesebb kereszteződésben, a Szántó Kovács János és a Jókai utca találkozásánál – azaz, a 45-ös főúton. Az utóbbiban ugyan jelzőlámpa működik, ám ez a forgalom nagysága miatt legalább annyira nehezíti, mint segíti az áthaladást.

Hódmezővásárhely ez idáig egyetlen körforgalmú útját a Tesco Hipermarket építtette az áruházhoz való behajtást könnyítendő. Biztonságosságát jelzi, eddig itt nagyobb baleset még nem történt, koccanás is csak ritkán.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az OEP is segíti a fogprogramot

Vásárhelyi intézményekben, gyerekek és fiatal felnőttek körében népszerűsítette a fogápolást… Tovább olvasom