Délmagyar logó

2018. 01. 17. szerda - Antal, Antónia -1°C | 8°C Még több cikk.

Fogyókúrába kezd a hivatal

A rendszerváltás óta nem volt akkora átszervezés a vásárhelyi polgármesteri hivatalban, mint ami most kezdődött: az eddigi nyolc helyett öt iroda működik tovább. Huszonöt munkahely megszűnik. A közgyűlés döntése jelentős, akár évi 60 millió forintos bérmegtakarítást eredményez – és a tervek szerint hatékonyabb működést.
A büfé helyére is ügyfélszolgálatot telepítenek. Fotó: Tésik Attila
Jelentősen átalakította a vásárhelyi polgármesteri hivatal szervezeti felépítését az a közgyűlési döntés, mely szerint az eddigi nyolc iroda helyett a továbbiakban öt működik.

Az eddig megszokott struktúrában külön irodaként működött a jegyzői iroda, Kallai Violetta vezetésével, a városstratégiai, Weszely Tamás irányításával, a népjóléti, Kiss Andrásnéval az élén, okmány-, Vér Trisztián vezetésével, a lakosságszolgálati, Makó András dirigálása mellett, a polgármesteri, Mikecz Péter irányításával, a közgazdasági és a műszaki iroda, amelyet Mucsi László vezet. A gyámhivatal részben önállóan működött.

Az új felállás szerint ezentúl a következő irodák működnek: jogi-közgadasági (vezetője: Kovács Pál), városstratégiai (vezetője: Mikecz Péter), kabinet- (megbízott vezetője: Nagy Péter), városfejlesztési és üzemeltetési (vezetője: Weszely Tamás), valamint lakosságszolgálati (vezetője: Makó András). A gyámhivatal irányítását megbízással Égető Gábor látja el. A polgármesteri hivatal az átszervezéssel egy időben huszonöt – köztük hét nyugdíjas és négy próbaidős – munkatársától vált meg.

Döntés a könyvtárról és a vízdíjról

A közgyűlés meghozta első – elvi – döntését a Németh László Városi Könyvtárnak az Emlékpontba való integrálásáról. Ezt majd a szakminiszternek kell jóváhagynia. A testület némi vita után megállapította az új víz- és csatornadíjakat is, a határozat a lakossági fogyasztók számára nem jelent változást.

Korsós Ágnes jegyző lapunknak elmondta: az átszervezés – melynek során három irodavezetői státus is megszűnt –, valamint a létszámcsökkentés havonta 4-5 millió forint megtakarítást jelent a városnak. Dologi jellegű megtakarításra is számítanak, hiszen a Kossuth tér 6. szám alól a városházára csoportosítják át az ott működő irodát, melyben eddig a telephelyengedélyeket intézték.

Hasonló mértékű átszervezés utoljára a rendszerváltás idején volt a hivatalban, de azóta kisebb mértékben majdnem minden új ciklus elején átalakították a szervezetet, legutóbb 2002-ben; így alkalmazkodtak az ügyfelek igényeihez. A mostani átszervezés egyik hozadéka az is, hogy a városháza földszintjére csoportosították át a lakossági ügyintézést.

A vásárhelyi polgárok még egy lényeges változást is tapasztalhatnak majd a városházán. A földszinti, már megszűnt büfé helyén januárban nyílik meg az az ügyfélszolgálati iroda, hol mindenféle, víz- és a szemétdíjakkal kapcsolatos ügyeket – beleértve a számlafizetést is – el lehet majd intézni.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az alpolgármesteri szék még üres

Gyenes János sem kapott tegnap elég voksot a mindszenti képviselőktől ahhoz, hogy betölthesse az… Tovább olvasom