Délmagyar logó

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 13°C | 22°C Még több cikk.

Gázszámlát küldtek az elhunytnak

Hódmezővásárhely - 4548 forintról szóló gázszámát küldött a szolgáltató a napokban a vásárhelyi Lang Krisztina nevére. A szolgáltató szerint az összeggel nem a nő, hanem annak 2005 márciusában elhunyt rokona tartozik. Pedig halála után már kiküldték a nulla forintos tartozást igazoló számlát.
Nem nyugodhat békében a hat esztendeje elhunyt vásárhelyi Török István: 4548 forint hátralékról szóló számlát küldött neki a napokban a gázszolgáltató. A családot alaposan felzaklatták a történtek, a szolgáltató ígéri, orvosolják a problémát.

– Nagybátyám, Török István nevén volt a Tóalj utcai házrészben lévő gázóra, csakhogy ő még 2005 márciusában elhunyt. Az órát a szolgáltató a kérésünkre még abban az esztendőben kifordította, és egy időben leplombálta a gázvezeték bejövő csonkját is. Így lezárta a gázszolgáltatást a házrészben, hogy még az alapdíjat se kelljen fizetni. A nem működő órát két évvel később leszerelte és elvitte – mesélte a vásárhelyi Lang Ferenc. – Ekkor megkaptuk a ma is őrzött számlát arról, hogy nem maradt utána semmiféle tartozás. A szolgáltató a napokban mégis küldött egy hátralékról szóló számlát Krisztina lányom nevére. Mivel neki sosem volt szerződése a céggel, bementem a vásárhelyi ügyfélszolgálatra. Itt kiderült, a nyilvántartásuk szerint a pénzzel tényleg nem ő, hanem Pista bátyám tartozik. A most kapott számla hátulján egyébként olvasható, hogy azt 2007. február 5-éig kellett volna befizetni.
 
Langékat érthetően felkavarták a történtek. – Kétszer is próbáltak segíteni rajtunk a vásárhelyi ügyfélszolgálati irodában. Megígérték, hogy megkísérlik törölni a néhai nagybácsi náluk nyilvántartott tartozását – panaszolta a szívbeteg férfi. Mint mondta: nem érti, és nem is tudták neki megmagyarázni, hogyan készülhetett el a családot felzaklató számla. Ráadásul – mondta – a mostani nem az első eset: 2009-ben egyszer már kaptak résszámlát elhunyt szerettük címére, akkor háromhavi alapdíj után 1782 forintot követeltek.

Feltettük a kérdést a gázszolgáltatónak, hogyan küldhettek számlát hat év után egy elhunyt hátralékáról, s miből áll össze az azon szereplő összeg. Hamar Orsolya, GDF Suez kommunikációs igazgatója e-mailben küldött válaszában közölte: az adatvédelmi jogszabályok miatt a konkrét ügyről nem áll módjukban nyilatkozni. Hozzátette, hogy kollégái hamarosan felveszik a kapcsolatot a panaszossal, hogy megnyugtatóan rendezzék a problémát.

Olvasóink írták

44 hozzászólás
  • 44. Ellenzéki 2011. július 09. 17:57
    „Addig fogja csűrni-csavarni a dolgokat a gázszolgáltató, hogy a végén megmagyarázza, hogy az elhunyt volt a hibás!”
  • 43. nyomdasz63 2011. július 09. 15:54
    „Feltettük a kérdést a gázszolgáltatónak, .....Hamar Orsolya, GDF Suez kommunikációs igazgatója ....
    A "szolgáltatóbarát"(???) igazgatónénit pellengérre kell állítani...mondjuk a <moderálva>,mint a "tolerancia bajnoka"-vagy hasonló.<moderálva>”
  • 42. Morpheus_RexXx 2011. július 09. 12:30
    „39. qrumpli 2011.07.09. 05:17

    Ez nem minősűl "elhunyt gyalázásnak"? Milyen jó magyar szokás (nem ez az első ilyen reakci), hogy miután megmarakodtak az örökségért amit összegürcölt az elhunyt, még ilyen és hasonló esetekben is a halott mögé bújnak/bújnának? "A vagyon az enyém, a tartozás a halotté volt." (?)”
  • 41. macs 2011. július 09. 12:22
    „Nem akarom az áramszolgáltatót védeni, de a fogyasztók között is akadnak érdekes emberek, pl. megbuherált óra stb.
    De az élet ettől szép!”
  • 40. balihoho 2011. július 09. 07:40
    „Az áramszolgáltatóról is lenne mit mesélni! olykor gátlástalanok ezek a magyar energia piacra telepedett multi cégek. Amúgy sajnálatos, hogy a felelősség alól az adatvédelmi törvényre hivatkozva bújnak ki. Az is sajnálatos, hogy az energia törvény egyoldalúan a szolgáltatót védi, a fogyasztót nem!”
  • 39. qrumpli 2011. július 09. 05:17
    „Dehát ménem a halottól kérik?”
  • 38. Morpheus_RexXx 2011. július 08. 23:00
    „37. CID 2011.07.08. 21:39
    Így-így :)”
  • 37. CID 2011. július 08. 21:39
    „Mit kell ezen annyit pörögni ? Hibáztak ( illetve a sok semmire kellő informatikus miatt a rendszerük hibázott valószínűleg ), ígéretet tettek , hogy korrigálnak, és elnézést, és türelmet kértek. Akkor mi a gond ?
    Másrészt, kaphattak ők 0-ás számlát, ha a tartozás korábban keletkezett, kétszer nem szokás kiszámlázni egy tételt, max. feltüntetni a tartozás tényét.

    Ha a DM ennyit hibázna, egész jó lapocska lenne :)”
  • 36. CID 2011. július 08. 21:32
    „Most, tényleg 4548 ft miatt született z a "cikk" ? Azért a <moderálva> is van határa.

    Te meg Mike3 várd ki a végét :)”
  • 35. klj_54 2011. július 08. 19:40
    „34. melcsipeti87 2011.07.08. 18:14
    Olyan adatokat követel a vízmű és a távhő, hogy megtagadtam az adatszolgáltatást!
    Fizetek becsületesen de a nevemen és lakcímkártyámon kívül semmilyen más adathoz semmilyen közük nincs!
    De ők a telekkönyvi szemlétől kezdve (6.000Ft!) az úszómesteri bizonyítványomig ezer féle teljesen szükségtelen adatot követelnek.
    No tőlem nem kapnak!
    Számla jön, internet, utalom oszt annyi!”
  • 34. melcsipeti87 2011. július 08. 18:14
    „Kicsit vagyok szánalmasak és naívak csak. Nem mindig a szolgáltatókkal van baj. Pl drága ügyfélnek eszébe jut, hogy jaj 10 éve meghalt valakije és hopp elfeljtette bejelenteni, holott 14 nap a bejelentési idő. és persze mit képzel a cég, hogy a halott nevére megy a számla, holott 10 évig fel se tűnt.
    Ezen is ellehetne gondolkodni....”
  • 33. Morpheus_RexXx 2011. július 08. 18:01
    „32. Egyolvasó 2011.07.08. 17:55

    Drága... :)
    Ha a régi előírások alapján volt egy órád felszerelve és azt leszerelik... akkor az új órát már csak az új jogszabályi előírások alapján szerelhetik fel... a számládnál pedig még mindig benne lehet, hogy közös megegyezéssel engedményt kaptál, vagy a soron levő számlát kivették belőle... :) tudod... én például már úgy vagyok az újsággal és a hsz-ekkel kapcsolatban, hogy "messziről jött ember azt mond..." és ugye én nem járok templomba, tehát nem hiszek, hanem MEGGYŐZŐDÖM... :)”
  • 32. Egyolvasó 2011. július 08. 17:55
    „Ez a Magyar valóság, nekem a démász küldött ki irracionális számlát, nem fizettem ki elvitték az órát, közöltem, hogy a fogyasztóvédelemhez és lás csodát a számla mindjárt lecsökkent, viszont a villanyórát nem kötötték vissza mondván, hogy nem megfelelő a kialakítási hely.
    Beszéltem villanyszerelővel, azt közölte, hogy akármit is csinálok a démásznak lesz igaza, és ha nem úgy teszem a dolgaimat ahogy ők akarják még az áramot sem kapom vissza csak valami horribilis összeg kifizetése után.”
  • 31. Morpheus_RexXx 2011. július 08. 17:46
    „28. zoltanszabo 2011.07.08. 17:37

    Ha elhunytnak tartozása van, akkor az örökség mértékéig az örökös tartozik... cégeknél ez a jogutód... ez nem mostkeletű törvény... és sajna sokan az örökséget akarják, testvérek marakodnak érte, de mikor fizetni kell, egymásra mutogatnak... ismerős magyar mentalitás... :(”
  • 30. Morpheus_RexXx 2011. július 08. 17:43
    „és... volt "kertvárosi" szomszédom... védett fogyasztó... 2-3 évig nem fizetett, és mikor kint voltak a szerelők, ott kiabaált az utcán, hogy ő védett fogyasztó, mi az, hogy kikötik az áramát... és megy az NFH-hoz... :)”
  • 29. Morpheus_RexXx 2011. július 08. 17:41
    „27. Herli 2011.07.08. 17:25

    éppen most beszélgettem egy ismerősömmel skype-on... náluk is dettó ilyen helyzet állt elő tavaj... a lényege:
    ügyfél volt és névátírás történt, mert halál esetnél 30 napon belül örökös nevére kell írtani... a névátíráskor kaptak egy igazolást, hogy számlaelmaradásuk nincs... idő közben azért némi tartozás maradt, kikapcsolták (lásd plomba, nem firdítanak ki órát), mert a kikapcsoláskor "nem volt lejárt esedékességű tartozása"... ez sokat elmond. De magyarul, az utolsó számla befizetési ideje még nem volt lejárva...

    Igazából az lenne reális ha nem csak egyoldalú találgatásra épűlne a cikk hangolásképpen, hanem reális tényekre (iratokra)... de hát ez csak álom, nem érdek. :)

    "az adatvédelmi jogszabályok miatt a konkrét ügyről nem áll módjukban nyilatkozni"
    Pontosan... ha az ügyfél írásban nem járul hozzá... de az ügyfél is bemutathatja az újságírónak a papírokat... nem csak 1-2 félreértelmezhetőt... am az elszámoló számla a távhőnél is 0ás !!! figyelem :D
    Mi is kaptunk ilyentet 7-ével, majd a rendes számlár rendes időben ami nem volt 0-ás... lehet elveszett a fiókban?

    És ha mondjuk csak minden ügyfél 1000 forintal van elmaradva, akkor az 800-1000 x 1000huf kintlévőség... démásznak is elég sok ügyfele van ugyebár... lehet számolni...”
  • 28. zoltanszabo 2011. július 08. 17:37
    „Kedves polgárok ! A só és cukor adó után jön a halott hozzátartozó "fogyasztása " utáni adó. Akinek nincs halott rokona--azért fizet----ha van --akkor meg azért !”
  • 27. Herli 2011. július 08. 17:25
    „20. Morpheus_RexXx 2011.07.08. 16:11 A hónapok sem mindig 30 napból állnak :)

    Nincs jelentősége. Itt a havi egyenlő mennyiség számlázásáról és évi egyszeri elszámolásról van szó.
    A DÉMÁSZ pld.-ád pedig tiszta bírósági téma és simán nyerő.”
  • 26. Morpheus_RexXx 2011. július 08. 16:40
    „és...
    "23. ascendum 2011.07.08. 16:28
    te fújjolsz rám, én senkire nem fújjogtam... :)
    tehát...”
  • 25. Morpheus_RexXx 2011. július 08. 16:36
    „Nem vitatkozom... nem vitatkoztam, nem is fogok attól ha te szeretnél is... :)”
44 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sepsei Sándor, a kémelhárító asztalos

Még ma is dolgozik vásárhelyi asztalosműhelyében Sepsei Sándor. A 71 éves férfit elmondása szerint kémelhárítónak is kiképezték. Tovább olvasom