Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 3°C

Hajmeresztő kerékpáros mutatványok az Emlékpont környékén

Hódmezővásárhely - Közlekedési szakemberek és rendőrök tartanak helyszíni bejárást pénteken Vásárhely azon helyszínein, amelyeket a városlakók balesetveszélyesnek ítéltek. A legkockázatosabb azonban a kerékpáros közlekedés.
A biciklisek most új helyszínen, az Emlékpontnál követnek el hajmeresztő szabálytalanságokat. Itt jó pár méteren keresztül szembekerékpároznak az úttesten a forgalommal.

Dezső József vásárhelyi rendőrkapitány a bejárással kapcsolatban elmondta: arra lesznek kíváncsiak, hogyan, milyen módszerekkel, eszközökkel lehet csökkenteni a balesetveszélyt a kritikus helyeken. Elég lesz-e esetleg egy hiányzó KRESZ-tábla, vagy más forgalomszervezési eszközt is alkalmazni kell.

Az Emlékpontnál sokszor szabálytalankodnak a kerekezők.
Fotó: Tésik Attila

Szükség is van minderre, hiszen rendkívül megnőtt a városban az átmenő forgalom, az autótulajdonosok száma ugrásszerűen emelkedett, miközben a városi úthálózat alig-alig változott. A balesetveszélyt nemcsak ezek, de a KRESZ-nek fittyet hányó kerékpárosok is fokozzák, azok a bicajosok, akik még a járdát is közútnak nézik.

Balesetveszélyes helyszínek

Több balesetveszélyes útszakasz és kereszteződés is található Vásárhelyen. Ilyennek számít a Jókai és Szántó Kovács János utca kereszteződése, a Mester utca és a Szentesi út sarka, a Kaszap, Hódtó és Tóalj utcák csomópontja, a Szőnyi utca és a Tóalj sarka, a Hősök tere és az Ady Endre út találkozása.

Az utóbbi hetekben hajmeresztő szokás terjedt el azon kerékpárosok között, akik az Andrássy utcai kerékpárúton haladnak a Kossuth tér felől az Emlékpont felé, azzal a szándékkal, hogy a szemközti Rózsa utcán át a Hódtóba menjenek. A bicajosok korábban még leszálltak az Andrássy utca sarkán, hogy gyalogosan tolják át a kerékpárjukat a rendkívül forgalmas 47-es főút szemközti oldalára. Ma már alig van közöttük olyan, aki leszállna. Most a többség megállás nélkül kerekezik át a túloldalra, néhány métert az úttest közepén, a forgalommal szemközt egyensúlyozva, hogy végül elérje a Rózsa utcát.

Szerda reggel tíz perc alatt tizenöt olyan vakmerő kerékpárost számoltunk meg, akik a 47-es főút forgalmának fittyet hányva kerekeztek át az autók közt.

– Átérek! – ezzel a csöppet sem megnyugtató mondattal, s egy vállrándítással intézte el egy a kisgyermekét maga előtt szállító kerékpáros asszony azt a kérdésünket, miért nem szállt le a kerékpárjáról és tolta azt át a zebrán. Mások csak a vállukat vonogatták, illetve úgy tettek, mintha nem is hallották volna kérdésünket. A környéken gyakran megfordulóktól tudjuk, sokszor csak a szerencsén múlik, hogy senkit sem gázolnak el.

Olvasóink írták

  • 14. Antikorom 2008. február 16. 12:57
    „NTK! Csak a pontosdítás kedvéért írtam amit. A Hódtóba mindkét irányba el lehet jutni. Én speciel a Bagolyvár felé szoktam menni, bár kétségtelen emerre rövidebb. Ezért első olvasatra némiképp megzavart a dolog. Bocsánatot kérek, hogy bele mertem kotnyleskedni.

    De azért föntartom amit írtam.”
  • 13. NTK 2008. február 15. 19:59
    „Antikoromnak:
    Mit is írtam? Figyelmesebben kell olvasni!
    Mivel az Emlékpontnál nincs a zebra mellett felfestve a kerékpárút >>>HÓDTÓ<<< felé, ezért ott a kerékpárosoknak le kellene szállni.

    egy kerékpárosnak:
    [...] Nem csak a biciklist kellene büntetni, hanem azon gyalogosokat is, akik azon a kis keskeny sávon (posta felőli oldalban) sétálgatnak, amit a kerékpárosoknak meghagytak. Ha rájuk szól az ember, akkor még ők vannak felháborodva[...]

    Csak az a baj, hogy ha nem a kerékpárúton "sétálsz" hanem a fal mellett, akkor a nyakadba szarnak a galambok!”
  • 12. egy kerékpáros 2008. február 15. 12:23
    „Kedves Antikorom és Mindenki!
    Igen, az is jó amikor kerüléskor az autó hirtelen elindul. :) De az sem semmi, amikor kerüli ki az ember az autóst és amikor mellé ér, akkor kivágja az ajtót. Még jó hogy én mindig egy ajtónyitásnyi távolságara kerülöm ki. Egyszer ez volt a szerencsém, hogy nem vágtak fejbe az ajtóval. Akkor is az autós volt felháborod, mert pont akkor értem oda, amikor ő ki akart szálni. Ennyit a toleranciáról.
    A kézjelzéseket is igen szeretik elhagyni a kerékpárosok. Én mindig kirakom, még olyan helyen is ahol nincs forgalom. Az idősek viszik a prímet, azzal, hogy kézjelzés nélkül leugranak a kerékpárról. Imádom. Ha meg belemenne az ember hátulról, akkor meg ők lenének felháborodva.
    Klauzál utcán igen "jól" közlekednek az autósok.

    Emlékpontnál való átkelésről meg annyit, hogy kerékpárról leszálva várom a zebránál, hogy átkelhessek. Meglátja az autós (főleg amelyik János tér felől jön), hogy ott vár/várnak az ember/emberek és ahelyett, hogy lassítana inkább gázt ad. Nagyon ritkán engedik el ott az embereket.”
  • 11. Antikorom 2008. február 15. 11:01
    „Teljesen egyetértek Egy kerékpárossal. Nekem a kedvencem az, amikor álló autót kerülök, erre az minden tükör meg index nélkül elindul pont akkor, amikor mellette vagyok. Aztán meg fékez, mert megijed. Aztán meg neki áll följebb. Vagy amikor a Klauzálon kifelé menet befordulok jobbra a templomnál (szabályosan, kéz kirakva) a Kistöltésre. A szemből, szintén Klauzál utcából jövő, de balra - tehát velem egy irányba forduló - autós meg rámhúz. Pechjére utólértem a sorompónál, mire még nekikezd pofázni, hogy nem volt kint a kezem. Csak az a baj, hogy nekem mindig kint van a kezem. Kínosan ügyelek rá. De biciklist se sokat látni olyat, aki hátranézne mielőtt kerül valakit a bicajúton, de még akkor se, ha balra akar fordulni. Ha meg szól érte az ember merő jószándékból, hogy vigyázzon, mert elcsapják egyszer, akkor még ő kurvaanyázik.”
  • 10. egy kerékpáros 2008. február 15. 10:12
    „Én nap mint nap kerékpárral járok. Jogosítványom is van. Ismerem a KRESZ-táblákat is, ellenben a sok kerékpárossal és autóssal ( Tisztelet a kivételnek). Talán a közlekedés kultúrán is kellene változtatni. Addig, amik a gépkocsivezetők nem bánnak egyenrangúan a kerékpárosokkal, addig nem is lesz itt rendes közlekedés. Ezért javasolnám, hogy a gépkocsivezetők is járjanak legalább egy hetet kerékpárral. Sokszor a gépkocsivall úgy előzi meg a kerékpárost, hogy a kerékpáros már előz egy kocsit és arra még egy nagy eszű gépkocsis ráelőz. Ezt tapasztaltam már párszor a saját bőrömön is.
    Biciklisek sem jobbak, saját biciklis társukra sem figyelnek. Lámpáknál tolakodnak, egymás nyakába beleállnak. Javasolnám, hogy a biciklisek is úgy várakozzanak a lámpáknál, mint a gépkocsisok: egymás után sorban. Nem ártana neki sem egy továbbképzés, hogy legalább az alapvető KRESZ-táblákat felismerjék.
    A biciklis útakról meg ne is beszéljünk. Tojást nem kell szállítani, mert mire az ember hazaérne már önthetné is serpenyőbe rántottának.
    Kossuth téren is jól meg csinálták. Nem csak a biciklist kellene büntetni, hanem azon gyalogosokat is, akik azon a kis keskeny sávon (posta felőli oldalban) sétálgatnak, amit a kerékpárosoknak meghagytak. Ha rájuk szól az ember, akkor még ők vannak felháborodva.
    Kérem figyeljünk egymásra!”
  • 9. Antikorom 2008. február 15. 08:02
    „NTK, pontosítsunk: az Emlékpontnál az Andrássyn keresztbe van felfestett kerékpárút. Az Emlékpontnál a 47-esen keresztbe nincs felfestve kerékpárút. Az előbbinél el kell engedni a kerékpárost. Az utóbbinál le kell szállnia a kerékpárosnak.”
  • 8. pacsirta 2008. február 14. 21:46
    „egy holland(?) városban sok volt a baleset. Megépítették az elkerülő utakat és beszedték a telepölésen az összes KRESZ táblát
    .Látványosan kevesebb lett a baleset, mivel a közlekedők elkezdtek figyelni egymásra...”
  • 7. NTK 2008. február 14. 18:29
    „Mivel az Emlékpontnál nincs a zebra mellett felfestve a kerékpárút Hódtó felé, ezért ott a kerékpárosoknak le kellene szállni. Ha nem teszik az szabálysértés.

    A nagy forgalom miatt már réges-régen meg kellett volna szüntetni azt a fajta közlekedési lámpa programozást amely a Szántó-Kovács J. utcán van. A balra kanyarodókat ráengedni a szembejövőkre nem túl szerencsés.”
  • 6. Antikorom 2008. február 14. 18:19
    „Hülyeség! Azért hülyeség amit írsz, mert zebrán megállni tilos. Továbbá a bringás védett útvonalon halad. El kell engedni. Csak sajnos a legtöbb autósba nem szorult annyi, hogy ezt belássa.”
  • 5. hülyeség 2008. február 14. 17:08
    „Kérdezem én, hogy ha az autós ki akar hajtani az emlékpontnál, de keresztben jönnek, hol a fenében várakozzon, talámn az emlékpont tetején Lenin mellett? Egyébként paraaszt Párizsbna mindenki úgy közlekedik, min t egy paraszt”
  • 4. Antikorom 2008. február 14. 12:12
    „Korom András! Maga aztán pártatlan, kiegyensúlyozott újságíró! Legalább egy fél mondattal kitérhetett volna arra is, hogy mit művelnek az autósok, szinte kivétel nélkül, amikor az Andrássy-ról a 47-esre fordulnak bármilyen irányba! Menjen ki és nézze meg! 10 perc alatt hányat számlál meg, aki a kerékpárúton és/vagy a zebrán ácsorog?

    Egyébként ott a bringások tényleg nagyon ostobák, egymást sem kímélik: ugyancsak az Andrássyról fordulva a János tér irányába jóformán soha nem szoktak elsőbbséget adni a János tér felől a Bagolyvár irányába haladó bicajosoknak! Feltételezik, hogy ezek is csak arra fognak menni, amerról ők jöttek: a Kossuth tér felé.

    Nagyon veszélyes kereszteződés. De a János téri se semmi!”
  • 3. attila 2008. február 14. 09:34
    „Én még sosem éreztem magam (élet)veszélyben, pedig több mint 2 éve erre tekerek bicajommal majd minden nap. Leszállni még egyszer sem szálltam le, általában lendületből áttekerek. Ha át kellene sétálnom, többször ott állhatnék 1-2 percig is, a csúcsban akár többet is. Tekerve kb. 3-szor gyorsabb. Nem tudom kinek nem tetszik. Ha eddig jó volt így, most miért nem? Az Andrássy utcán bezzeg éppen az a szabályos, ha szembe tekerünk a forgalommal. (Ha a Kossuth tér felől közlekedünk.) Szerintem ez sokkal veszélyesebb. Normális ez? Az átmenő forgalmat kellene kitiltani, nem a városban közlekedőket súlytani.”
  • 2. Hozzászoló 2008. február 14. 07:11
    „Valóban nagyon veszélyes rész a a cikkben emlitett csómopont. Sajnos városunkben a kerékpárosok közlekedése nem igazán megoldott.A kialakitott kerékpárutak sokszor ésszerütlenül és balesetveszélyes módon járdákból vagy közútból egy sárga csikkal elhatárolt sávból állnak. A minőségük szinte kritikán aluliak.
    A másik érthetetelen dolog a ha már elkezdödött egy elkerülő építése akkor miért kelett a 47 út forgalmát visszacsalogatni a városba. Ráradásul egy drága vasuti aluljáró építésével és ami után következik bevásárlóközponti körforgalom utánna pedig a Bagolyvári lámpás csomópont. Ezek egyértelmű forgalomtorlódást eredményeznek, egyben balesetveszélyt is.Gondolkozik itt valaki kicsit elöre is ebben városban aki a város közlekedésfejlesztésvel fogalalkozik!?
    Nem az megoldás hogy egy amugy is túlterhelt fkl. úton 30 km sebességkorlátozást vezetek be és megbüntetem aki 40 -el halad, miközben hagyom hogy Ady E. Kodály Z. Jókai u 100 -al száguldozzanak motorosok.
    Talán azt is meg kéne nézni hogy hol mennyire ésszerüen van kialkitva a város közlekedése.”
  • 1. terminator 2008. február 14. 06:36
    „Az egyik legveszélyesebb rész a Diego sarkánál van,aki a János -tér felől fordulna a központ felé,pontosan merőlegesen kéne kanyarodnia.Szemből általában jön biciklis,ilyenkor kénytelenek áttérni a balra tarts-ra.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zárt ülésen szavaztak Vásárhelyen az iskolaintegrációról

Hódmezővásárhely - A vásárhelyi közgyűlés szerdán zárt ülésen határozott a Városi Integrált… Tovább olvasom