Délmagyar logó

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 5°C | 16°C Még több cikk.

Interpicik helyett ütemes menetrend Szeged és Csaba között

Hódmezővásárhely - Csúcsidőben minden órában félkor, napközben kétóránként indul vonat Szeged és Békéscsaba között december 9-étől. Az új, ütemes menetrenddel és a változtatásokkal – a MÁV-osok szándéka szerint – a vásárhelyiek is jól járnak.
Szerda este Kóka János közlekedési miniszter aláírta a december 9-én életbe lépő menetrendet, amelyet nyomdába küldtek, és a napokban fölkerül a mav.hu honlapra is. A MÁV-tól kapott információk szerint a legfontosabb, megyénket érintő változás az, hogy Szeged és Békéscsaba között bevezetik az ütemes menetrendet, és nem lesznek interpicik, helyettük négy pár gyorsvonatot alkalmaznak. Az ütemezés azt jelenti, hogy napközben kétóránként, csúcsidőben – reggel és délután – pedig óránként közlekednek a vonatok, mindig ugyanabban az időpontban, félkor indulnak. A MÁV szerint ez azért jó, mert az emberek szeretik a könnyen megjegyezhető menetrendet. Amely szimmetrikus is: ha valaki egész óra tizennyolc perckor száll le valahol, és tudja, félóránként találkoznak a vonatok, maga elé képzeli az óraszámlapot, kiszámolhatja, hogy visszafelé egész óra negyvenkét perckor jön vonat. Emellett lesz csatlakozás Hódmezővásárhelyen Szentes felé.

December 9-én búcsút inthetünk az interpiciknek. Cserébe óránként jár majd az Uzsgyi.
Fotó: DM/DV

A MÁV szándéka szerint a változás a vásárhelyieknek adhat többet: a városból Budapestre utazóknak Szegednél az eddigi 17 helyett 23 csatlakozásuk lesz. Emellett Hódmezővásárhely és Budapest között gyorsvonat fog közlekedni: hajnali 4 óra 48 perckor indul Vásárhelyről, és 8 óra 37-kor ér Budapestre. Szolnokon át közlekedik, mint a néhány éve megszüntetett Makó–Budapest gyors, csak most nem áll olyan sokat Szolnoknál, mert nem kell mozdonyt cserélni. A vonat 15 óra 25-kor indul vissza a Nyugatiból, és este hét után pár perccel ér Vásárhelyre.

Mindez azért érdekes, mert a megyében épp Hódmezővásárhely és Szeged között a legnagyobb a helyközi autóbusz-forgalom, és a két város vasútállomása között közlekedő járat az egyik legnépszerűbb. A vonat versenyre próbál kelni a busszal: a Szeged–Szentes távolságot a vonat az eddigi 68 perc helyett 55 alatt teszi meg, a busz 73 perc alatt. Igaz, ehhez hozzá kell tenni azt is: a MÁV ezt az időt Szeged-Rókustól számolja.

Olvasóink írták

  • 8. horgy 2007. december 04. 09:28
    „Fölösleges variálni, vásárhelyre vasárnap 17:03 as IP több mint egy hónapja 10 perceket késik és még az IC sem várja be, ezt már 4szer megcsinálták velem.
    Panaszkönyv meg úgy tünik, hogy a környezetet szennyezi, mert semmi értelme.”
  • 7. epiktetos 2007. december 01. 08:33
    „Korrigálom, van 16.31-es vonat is. Viszont annak nincs csatlakozása Szentes felé. Előrelépés a szárnyvonalak felszámolása felé.”
  • 6. epiktetos 2007. november 30. 08:18
    „Két észrevétel:
    1.) Minek minden évben változtatni a menetrenden?
    2.) A munkaidő általában 16 órakor ér véget, jobb lett volna ha a Szegedről Békéscsaba felé induló vonatokat ehhez igazítják (Rókusról 15.31-kor és 17.31-kor indul vonat ebbe az irányba).
    -> Lehet majd jövőre is korrigálni.”
  • 5. Almáspite 2007. november 29. 21:35
    „Sokat utazok Pestre vonattal. Pont ezért is örülök hogy a régi hagymaexperessz helyett most újra, átszállás nélkül lehet Pestre jutni. De remélem nem studinka vonatokkal oldják meg, mert az kirázza az ember belét is.
    Egyébként a képen studinka van, az usgyi nem igy néz ki! Az usgyi az orosz metrószerelvényből magyarosított száguldó körvécés csoda.”
  • 4. Lala 2007. november 29. 12:38
    „ütemes menetrend vicc ezt mondták mikor megszüntették az IC vonatokat . Igaz nem szüntették meg hanem hozzá csatolták a "gyors" vonatokhoz így aki akr fizethez azért a helyért amit a gyorsvonat vagonjaiban ingyen kap.”
  • 3. NTK 2007. november 29. 09:37
    „Szeged és Vásárhely között a budapesti HÉV-hez hasonlóan kellene közlekednie a vonatoknak. Igazán ekkor lenne versenyképes az autóbusszal, valamint akkor, ha valamilyen módon csatlakoztatni tudnák a Tarjáni villamos végállomáshoz. Ugyanott kellene megállókat létesíteni , ahol a busznak is van. Csak az a baj, hogy Algyőtől úgy elkanyarodik a vasúti pálya, hogy ha lenne még megálló, akkor sem szállna fel már senki. A vasúti kocsiba legalább fel lehet vinni a kerékpárt, a buszra nem. Persze ha a mostani 20 perces menetidőből lehetne még lefaragni, akkor abszolút a vonat lenne a nyerő.”
  • 2. János 2007. november 29. 08:41
    „Nem volna ez butaság a MÁV-tól, jelenleg Vásárhely és Rókus közt 300Ft a tarifa vonaton 450 a busz, a vonat a népkerttől 20 perc alatt ér be a busz 35 perc alatt. Az biztos hogy a vásárhelyieken fognának valamennyit bár délután most is nagyon jó a közlekedés egy Cora kisbevásárlás 3,5 óra oda-vissza ebből 2 jut a nézelődésre és összesen 600 forintba kerül az út. Ha valaki nem minden nap jár be akkor 1 éves súlyadó bőven fedezi a beutazás költségét.”
  • 1. juljim 2007. november 29. 07:37
    „na ezt is valaki olyan találta ki,aki nem sokat utazott ezen a vonalon.
    Ha a menetidőn nem javítanak, akkor teljesen mindgey, elviselhetetlen , hogy 100km-t a vonat több mint 2óra alatt, van olyan járat, ami 2:50 alatt tesz meg.
    Már nem járok vonattal arra, mert nem elég hogy anyagilag sem éri meg két felnőttnek vonattal menni kocsi helyett, de időben még szörnyűbb.
    ha vásárhelynek akarnak jót, akkor talán vásárhely-szeged között kellene süríteni, nem pedig egész csabáig, de talán ha a csabáig a menetidőt levinnék legalább napi 3 vonat esetében 1,5órára, akkor lehet nőne a használók száma. Persze majd jönnek azzal, hogy a sínpálya nem jó, és ez igaz is, nem jó. akkor talán.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hódmezővásárhely a népkerti állomás felújítása mellett

Hódmezővásárhely - A vásárhelyi népkerti vasútállomás felújításában az önkormányzat is szerepet… Tovább olvasom