Délmagyar logó

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 10°C | 20°C Még több cikk.

Januárban nyit a Démász?

Miután tavaly bezárta, januárban várhatóan mégis meg kell, hogy nyissa a Démász ügyfélszolgálati irodáját Vásárhelyen. A cég tárgyal a vásárhelyi önkormányzattal, mert az energiahivatal határozattervezete szerint minden megyei jogú városban kötelező működtetni kirendeltséget – ellenkező esetben akár ötvenmillióra is büntethetik a szolgáltatót. Az önkormányzat azt várja, hogy a határozat hatályba lépjen.
A régi vásárhelyi kirendeltség. Lehet, hogy jövőre is ide kell majd jönni a problémás áramszámlákkal. Fotó: Tésik Attila
Csupán az energiahivatal által készített határozat hatályba lépését várják a vásárhelyi önkormányzatnál, s ezek után megkezdhetik az érdemi tárgyalásokat is a Dél-magyarországi Áramszolgáltatóval – az ügyfélszolgálati iroda újbóli megnyitásáról. A szolgáltató tavaly zárta be a vásárhelyi kirendeltséget, többek között azzal az indokkal, hogy a fogyasztók többsége telefonon, vagy éppen interneten intézi az ügyeit. Az önkormányzat még az ombudsmant is megkereste az üggyel kapcsolatban. Lenkovics Barnabás állásfoglalása szerint szabályozni kellene a személyes kapcsolattartást. Lázár János polgármester erre akkor úgy reagált: az iroda megszűnésével sérült az esély - és jogegyenlőség, és kérte: nyolc napon belül nyissa meg a Démász a kirendeltségét.

Erre azonban nem került sor. A szolgáltató levélben tudatta: „jogszabály-módosítás esetén társaságunk mindent megtesz azért, hogy a hatályba lépett követelményeknek eleget tegyen". Időközben az energiahivatal honlapján is megjelent egy anyag az ügyfélfogadás minimális követelményeiről. Ezt a vásárhelyi önkormányzat is véleményezte, mondván: egy megyei jogú várost igenis megilleti az ügyfélszolgálati iroda.

Nemcsak az önkormányzat sürgette a kirendeltség visszaállítását: aláírásgyűjtés is zajlott a városban. Néhány hét alatt több mint kétezer aláírást gyűjtött össze az egyik elégedetlen fogyasztó, miután tűrhetetlennek tartotta, hogy Szentesre vagy Szegedre kell elutazni a személyes ügyintézésért, ami akár több ezer forintos kiadással járhat.

A megoldást az energiahivatal már említett határozatának hatályba lépése jelentheti. Eszerint ugyanis január elsejétől minden megyei jogú városban kötelező ügyfélszolgálati irodát működtetni, heti 40 órás nyitva tartással, és heti egyszeri, 18 óráig tartó ügyfélfogadás biztosítva a fogyasztóknak. Az önkormányzat tájékoztatása szerint, ha a szolgáltató nem teljesíti ezt, akkor akár 50 millió forintos büntetést is kaphat. A vásárhelyi városházán kapott információ szerint egyébként a Démász is arra vár, hogy hatályba lépjen a határozat, s ezt követően kezdik meg az érdemi tárgyalást a kirendeltség megnyitásáról. Mindezt azonban nem tudtuk megerősíttetni, miután többszöri próbálkozásunkra sem sikerült elérni a szolgáltató illetékesét.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ötven méter, ötven óra az ötvenhatos srácokért Vásárhelyen

Péntek délután kettőtől vasárnap délután négy óráig úsznak felváltva a Cseresnyés-kollégium diákjai,… Tovább olvasom