Délmagyar logó

2017. 02. 28. kedd - Elemér 5°C | 18°C Még több cikk.

Jövőre tényleg indulhat a 47-es szélesítése Vásárhelynél

Hódmezővásárhely - A még kétsávos szakasz melletti földtulajdonosokkal már sikerült megállapodást kötni, a különféle cégekkel, szervezetekkel pedig hamarosan befejezik a tárgyalásokat. A tervek szerint 2008-ban indulhat is az építés.
Kisajátítási gondok, adminisztrációs ügyek már nem akadályozzák a 47-es számú főút szélesítését Vásárhely határában. A még kétsávos szakasz melletti földtulajdonosokkal már sikerült megállapodást kötni, a különféle cégekkel, szervezetekkel pedig hamarosan befejezik a tárgyalásokat. A tervek szerint decemberben szerződést kötnek a kivitelezővel, s 2008-ban indulhat is az építés.

Szeged és Vásárhely között még 2001-ben indult el a 47-es számú főút négysávosítása. Ezen a 22 kilométeren szinte végig kétszer két sávon haladhat a forgalom, csak a kishomoki és a vajháti leágazó között maradt meg a keskeny út. Az eltelt hat esztendőben látszólag egyetlen kapavágás sem történt, viszont balesetek, félpályás útlezárások helyszíne volt ez a mindössze négy és fél kilométer hosszú szakasz.

A tolnai régióból intézik

A NIF Zrt. intézi a Nemzeti Autópálya Zrt. által elkezdett, gyorsforgalmi utakkal kapcsolatos beruházások ügyeit, az előkészítéstől egészen az átadásig. Emellett több mint kétszáz közúti, illetve ötven vasúti projekt beruházója is ez a cég. Különös helyzet, hogy a Vásárhely határában kezdődő útépítést a NIF tolnai régiójából szervezik. Ugyanis a cég úgy osztotta fel az országot, hogy ehhez a területhez tartozik Baranya és Tolna mellett Bács-Kiskun, illetve Csongrád megye is, vagyis az ország teljes déli része. Ezért nyilatkozott nekünk – budapesti közvetítéssel – a pécsi irodavezető, aki előbb egy nap haladékot kért tőlünk arra, hogy átnézhesse a dokumentációt.

A kormány másfél hete arról döntött, hogy az 56 közútfejlesztési beruházásban, melyet 2008–2009-ben hajtanak végre, szerepel a 47-es főút Vásárhely és Algyő közötti szakaszán a négysávúsítás befejezése. A beruházás költsége az előzetes számítások szerint hárommilliárd forint.Lapunkban már többször is beszámoltunk az útépítés háttérmunkájáról, amely akkor is folyik, amikor az útépítő gépek nem dolgoznak. A szélesítéshez meg kell szerezni azokat a területeket, ahová a későbbi utat építik. Ezért tárgyalások indultak a föld- és területtulajdonosokkal: nem csupán magánszemélyekkel, hanem különféle cégekkel, szervezetekkel is egyeztetnek, némelyikkel évek óta.
– Azóta valamennyi magánszeméllyel sikerült megállapodnunk – nyilatkozta lapunknak Szakács Béla, a magyar közúti projektek beruházója, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) tolnai régiójának projektiroda-vezetője.

A cégekkel és szervezetekkel is tárgyal a NIF. Így többek között a MÁV-val is, épp most. Az érintett Nemzeti Földalappal is javában zajlanak a tárgyalások. Itt az átadandó terület áráról folyt a vita, de az irodavezető szerint már a szerződések megkötése előtt állnak. A Tisza-Maros Szögi Vízgazdálkodási Társulat esetében területcsere is szóba került, de néhány százezer forintos tételről van szó.

Szakács Béla úgy összegezte a jelenleg is zajló egyeztetéseket, tárgyalásokat, hogy az építéshez szükséges terület gyorsan a rendelkezésükre áll, így ez nem lesz akadálya a kivitelezés megkezdésének. Még az idén közbeszerzési eljárást írnak ki, s ha megvan a kivitelező, akkor még decemberben megkötik vele a szerződést. A tervek szerint jövőre indulhat is az építkezés.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elfogták vásárhelyi állattolvajokat

Két állattolvajt is elfogtak a napokban a vásárhelyi rendőrök. Az egyik négy birkát, a másik pedig… Tovább olvasom