Délmagyar logó

2017. 12. 14. csütörtök - Szilárda -1°C | 8°C Még több cikk.

Júniusban aszfaltoznak a 47-esen

Hódmezővásárhely - Néhány héten belül elkezdik az aszfaltozást a 47-es út Kopáncs és Kishomok közti, új szakaszán. Az útépítés miatti sebességkorlátozást a tapasztalatok szerint most már a legtöbb sofőr betartja.
Látványos szakaszához érkezett a 47-es főút Kopáncs és Kishomok közti szélesítése: két-három hét múlva, június elején megkezdi a kivitelező Mota-Engil Zrt. az új pályatest aszfaltozását – tudtuk meg Jani Zsolt projektmenedzsertől. A legtöbb helyen a két új sávot már szintbe hozták a meglévő kettővel, és az is jól látszik, nem lesz egyenes a nyomvonal. Most kezdik a pályaszerkezet kialakítását, úgynevezett sovány betonalapot helyeznek el, erre kerül az aszfaltréteg. Amikor végeznek az aszfaltozással, a forgalmat ide terelik, és a régi pályatest is új burkolatot kap. Összesen 37 ezer tonna aszfaltot használnak majd fel. Készül a gyalogos-kerékpáros aluljáró is az egykori kishomoki boltnál.

Az építkezés utolsó szakaszában kihelyezik a szalagkorlátokat, növényeket telepítenek, és a tervek szerint zajvédő falat kapnak az út menti házak. A 4,5 kilométeres szakasz a tervek szerint november közepére készül el.

Készül a gyalogos-kerékpáros aluljáró a kishomoki boltnál. Fotó: Tésik Attila (galéria)

A munkálatok miatt a Magyar Közút Nonprofit Zrt. helyezte ki a 60-as, majd a 40-es sebességkorlátozó táblát, utóbbit április közepén. Szenti Szabolcs, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense elmondta: kollégáik rendszeresen traffipaxoznak ezen a szakaszon, és a tapasztalat az, hogy az autósok, motorosok többsége a megengedett sebességgel halad, bár volt, akit 80-nal „kaptak le". A 40-es korlátozás óta súlyos baleset nem történt ezen a szakaszon.

Olvasóink írták

  • 6. Norman_Bates 2009. május 23. 12:28
    „1. hozzászólás NTK 2009.05.20. 20:01
    ha ennyire aggódsz a betonréteg vastagsága miatt akkor mondok egy tippet:
    éjszaka kimész, ki vannak rakosgatva a leendő pályatest szintjét jelző kis vas baromságok (mittomén hogy hívják) és mindegyiket 10 centivel följebb állítod, ha szerencséd van, nem veszik észre, és lesz egy bitangerős pályatestünk én meg meghívlak 1 sörre :)”
  • 5. trixi11 2009. május 21. 13:44
    „Jövőre még él a garancia, de 2-3 év múlva már nem biztos! :))”
  • 4. CID 2009. május 21. 13:21
    „Majd hülyék lennének jól megcsinálni, nem lenne munkájuk jövőre.”
  • 3. NTK 2009. május 21. 07:54
    „2-eshez:

    De legalább az a 40 cm meglenne ...!!”
  • 2. klj_54 2009. május 20. 21:27
    „1. hozzászólás NTK 2009.05.20. 20:01

    A svábok sem mindenütt tartják az ötven centit!
    Egy pályaépítésnél stauban megállva 40 centit mértem! Kisebb forgalmú út, két sáv, tehát nem kell a hitleri minőség...”
  • 1. NTK 2009. május 20. 20:01
    „[...] Most kezdik a pályaszerkezet kialakítását, úgynevezett sovány betonalapot helyeznek el, erre kerül az aszfaltréteg. [...]

    Ajjaj! Kíváncsi lennék ennek a sovány betonalapnak a vastagságára. Biztosan nem lesz 50 centi, mint a német utaknál. Aztán ez az útszakasz is úgy jár, mint a Szeged felé vezető oldal, a vajháti bekötő utáni vasúti átjárótól úgy jó négyszáz méter hosszan: az átadást követő egy éven belül fel kellett marni a külső sávot és újraaszfaltozni mert szétnyomták az autók. Jó volt a minősége ...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lecserélik a kemencét

Hódmezővásárhely - Technológiai korszerűsítésre és gyártmányfejlesztésre fordítja a vásárhelyi… Tovább olvasom