Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Júniusban kezdenék a 47-es szélesítését

Hódmezővásárhely - Ha hinni lehet az ígéreteknek, idén két legnagyobb adósságát is elkezdi törleszteni a kormány Csongrád megyében. Az M43-as építése mellett júniusban szeretnék átadni a munkaterületet a 47-es négy és fél kilométerén a négysávosítást végző cégnek. Ezt a munkát 2009 végéig fejezik be – de ígérték már 2004-re, majd 2006 végére is.
Ha minden jól megy, idén júniusban elkezdődhet a 47-es út négysávosítása az algyői híd és Hódmezővásárhely között, azon a bizonyos négy és fél kilométeres, kétsávos szakaszon – felelte kérdésünkre tegnap Béni Gyöngyi, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője. Hozzátette, a munka nemcsak a négysávosítást, hanem a pálya megerősítését is magában foglalja, az uniós szabványok szerint 11 és fél tonnás teherbírású lesz az úttest. Emellett néhány csomópontot át is kell alakítani. Az autósoknak feltűnhetett, hogy ha az algyői hídtól haladunk Vásárhely felé, előbb jobb oldalon van néhány kilométernyi kerékpárút, később Kishomoknál bal felől kezdődik újra. Béni Gyöngyi azt mondta, egy gyalogos-kerékpáros aluljáró is épül, így kötik össze a két szakaszt. A befejezés és a műszaki átadás dátuma: 2009 vége.

Öt hónapon belül kiderül, tovább csúszik-e, amire öt éve várunk.
Fotó: Tésik Attila

Ahogyan az M43-asról, úgy a 47-esről is jó néhányszor megírhattuk az elmúlt években, hogy miért és mennyit csúszik a Csongrád megyei polgárok elvárásaihoz, illetve a kormány ígéreteihez képest. A 47-est Orbán-kormány idején, 2001-ben kezdték szélesíteni. Előbb a Vásárhely felőli két kilométeres szakasz készült el, majd az algyői hídnál lévő 5 kilométer épült meg. Akkor a befejezést 2004-re ígérték. Ám közbejött egy választás, az új kormány pedig 2003-ban leállíttatta a beruházást, amivel nagy fölháborodást váltott ki. Ígéret azért akkoriban is volt, Csillag István közlekedési miniszter szájából úgy hangzott, hogy 2005–2006-ra átadják a hátralévő szakaszt. Ám a 2005-ös központi költségvetés tervezetében nem szerepelt a 47-es, ezt pedig Lázár János polgármester szóvá is tette, minden fontosabb fórumon, mondván, a kormány a halogatással a vásárhelyieket bünteti.

Ezen az úton folyamatosan nőtt a forgalom, ezért is kellett szélesíteni. A kétsávos szakasz nagyon veszélyessé vált, egy időben minden héten volt itt komoly baleset. A vásárhelyiek ezt a jelenséget említették, amikor az út mielőbbi megépítése mellett érveltek. 2005 szeptemberében ötnapos békés demonstrációt is tartottak az említett szakaszon. A szegedi MSZP-s polgármester, Botka László ekkoriban azt mondta, ha vásárhelyi kollégája igazán föl akarta volna gyorsítani a beruházást, megtehette volna, a demonstráció helyett a lobbizás a helyes módszer.

Ezen a szakaszon leghamarabb 2009 végétől haladhat kétszer két sávon.
Fotó: Tésik Attila

A kormány végül tavaly döntötte el, hogy a 2008–2009-es közútfejlesztési beruházások között szerepelteti ezt az utat. Azóta csönd volt a 47-es körül, részben talán amiatt, hogy Románia és Bulgária uniós csatlakozása révén a 43-as hirtelen a 47-esnél is veszélyesebbé, forgalmasabbá vált.

Azért a négysávosítás előkészítése még ebben a szélcsendes időszakban is csúszott kicsit: tavaly még úgy tervezték, decemberben kiválasztják a kivitelezőt, és idén év elején kezdődhet a munka. Ehhez képest még nem sikerült kivitelezőt választani, a NIF szerint azért, mert elhúzódott a tárgyalás az út melletti területek tulajdonosaival, kezelőivel. De most már egyenesben vannak.

Mibe kerül?

„Nem hiszem el, hogy az országnak nincs négymilliárd forintja a négysávosítás befejezésére" – így fakadt ki 2004 novemberében Lázár János vásárhelyi polgármester. A politikus akkor még az előkészítés költségeivel is számolhatott. Tavaly a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hárommilliárd forintra becsülte az építés költségét. Most a NIF szóvivője azt mondta, természetesen vannak számítások arról, mennyibe kerül az út. De addig, amíg a kivitelezőt ki nem választják a beérkező ajánlatok közül, nem közlik, mekkora összeggel kalkuláltak, hogy ez ne befolyásolja a jelentkező cégeket.

Olvasóink írták

  • 13. Higi 2008. február 05. 23:32
    „8 és 11 hsz -ó jól írja. Nem az Orbi Kormány hagyta félbe féletlenül? aztán meg támadja a kormányt .Giorgio az hogy romlik az túlzás szeríntem , nem ?”
  • 12. joy 2008. február 05. 23:01
    „Gyűlöletből haláltáborok épültek.

    Országot csaxeretetből, türelemből lehet építeni.”
  • 11. anonym 2008. február 05. 22:28
    „Hajrá mindnyájan!
    Szidjunk mindenkit! Nektek még mi kellene? Irjatok a mikulásnak,mert még többet akarunk! Megépült ugye az autópálya ,ott van a szegedieknek .Épül az új tiszahíd . építik ,folytatják a 47-es út építését ! Ez csak egy része amit megvalósítanak ill. valósítottak! De a betyárját, szidjuk akormányt hogy zsebre teszi a pénzt! Pedig a 4-es metrót is lehozhatta volna Szegedre! Tessék pályázni ,adja az Unió !”
  • 10. fidezsfi 2008. február 05. 16:51
    „Már megijedtem, hogy senki se kommunistáz”
  • 9. axelfoli 2008. február 05. 15:03
    „Halli sevenof ébredj hol halnak meg többen a metro végállomásán.Ja az a kibaszot metro nagyon kellet remélem beszakad....”
  • 8. Karcos2 2008. február 05. 14:46
    „Hát ez az! Amíg nem kezdődhetett meg a várt munka, azért volt büdös a kormány. Most meg azért, mert elkezdi. Óh emberi jellem, hová lettél józan magyar paraszti ész?”
  • 7. sevenof9 2008. február 05. 13:40
    „a 47-es szelesitese helyett en a 4-es metro vegallomasat kovetelnem HMVH-re! Annak is kb annyi realitasa van...”
  • 6. ltammy 2008. február 05. 12:50
    „Igy van sz@r az egész!!! Szűkítsük le a 47-est!!!”
  • 5. czegus 2008. február 05. 12:13
    „Nem régen a 43-as ut, ill. 47-es út kapcsán írtam, egy véleményt mely szerint a Délalföldi régió kezd mostoha gyermeke lenni a kormánynak, akkor egy kedves levelező, véleményező társam azt írta primitív gondolkodású vagyok, vajon miért is, most én is írjak hasonlót. Már régen ellehetne felejteni az útépítést, de mint tudjuk a Dakar Ralli fontosabb Újhelyi István úrnak, azért írtóra kampányolt. Szép napot.”
  • 4. NTK 2008. február 05. 08:56
    „Az örömbe majd azért egy kis üröm is kerül. Ha átadják a hiányzó öt kilóméteres szakaszt onnantól az algyői Tisza-híd lesz a 47-es legkritikusabb pontja. Néhány milliárd hozzáadásával azt sem lett volna rossz kiszélesíteni.”
  • 3. Giorgo 2008. február 05. 08:34
    „Mióta beléptünk az Únióba, azóta több milliárd Ft úniós támogatást kapott már az ország,csak az a baj,hogy ez a rohadt ez mind zsebre teszi!!!Honnan tudja az állampolgár,hogy mennyi euró áramlik be az országba? Nemigaz,hogy eddig ne lett volna rá keret!Csak sajnos egy nagy igazság van, hogy ugye sokáig az M5-ös Kecskemétig tarott, hiába épült már meg szegedig a pálya, Csongrád megye gazdasági és infrastruktúrális helyzete azóta rohamosan romlik!
    De úgy látszik,az országot ez nem érdekli!”
  • 2. mv 2008. február 05. 07:46
    „Valakinek a sz.r is keserű. :D”
  • 1. utazó 2008. február 05. 07:26
    „Csak kell a b.dös parasztok szavazata 20010-ben, hirtelen megoldodik a Csongrád megyei utak problémái.De a minőssége milyen lesz????????? Feribácsi.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A vásárhelyi kapitánynak imponált az esőben szolgáló rendőr

Hódmezővásárhely - Emlékszem egy képeskönyvre, melyben a rendőrt szakadó esőben ábrázolták. Imponált, hogy ilyen viszontagságos körülmények között is szolgálja az embereket.. Tovább olvasom