Délmagyar logó

2017. 11. 19. vasárnap - Erzsébet 0°C | 8°C Még több cikk.

Kapós a Kincsesház

Még hatvan gyermeket szeretnének beíratni szüleik a Kincsesház Általános Iskola vásárhelyi tagintézményébe: ugyanannyit, amennyi most oda jár. A tanulási nehézségekkel, magatartásbeli problémákkal küzdő, ugyanakkor gyakran átlagon felüli intelligenciával bíró diákok intézménye azonban nem akarná hirtelen növelni a létszámot az osztályokban. Hiszen épp az a cél, hogy minél több idő jusson egy-egy gyerekre.
Óra az első osztályban. Figyelnek a gyerekek adottságaira Fotó: Tésik Attila
Második éve működik a Kincsesház Általános Iskola vásárhelyi tagintézménye, melynek kilenc osztályában jelenleg 60 diák tanul. A nyolc évfolyamos iskolába – melynek két második osztálya is van – még ugyanennyien szeretnének bejutni, ám Kovács Márk Péter igazgató szerint felelőtlen lépés lenne hirtelen felduzzasztani a gyerekek létszámát, hiszen akkor épp a személyre szabott oktatás-nevelés elve sérülne. A jelentkezőket szakbizottság választja ki. Az iskolában azért remélik, hogy az elkövetkező években fokozatos létszámfejlesztéssel egyre többeknek nyújthatnak majd segítséget.

A Kincsesház éppen úgy normál tantervvel dolgozik, mint bármelyik másik általános iskola, viszont olyan gyerekekkel foglalkoznak a kis létszámú, átlagosan öt-nyolc fős osztályokban, akik valamiféle tanulási nehézséggel küzdenek. A hagyományos tanári munkát kiegészíti a fejlesztő pedagógus, logopédus, mozgásterapeuta tevékenysége; utóbbira különösen nagy feladat hárul, pedig a diákok egyike sem mozgássérült. Az idei tanévtől az úgynevezett színkottás zeneterápiát is bevezették, e munkára megnyerték Rigó Pétert, a Magyar Nemzeti Színkottás Egyesület vezető karnagyát. A szülők, a gyerekek és a pedagógusok mindennapjait pszichológusok is segítik.

– Arra törekszünk, hogy ha csak lehet, az oktatási-nevelési folyamat ne szoruljon a hagyományos iskolai keretek közé. Az előző tanévben a mártélyi Bodnár Bertalan Oktatóközpont nyújtotta lehetőségeket a mi diákjaink vették igénybe leggyakrabban – mondta Kovács Márk Péter, aki hozzátette: munkájukat a következő szlogen jellemzi leginkább: „A gyengébbet segítjük, a legjobbaktól tanulunk."

– A magatartásproblémás gyerekek intelligenciaszintje sokszor meghaladja az átlagot. Ezeknek a diákoknak igyekszünk pluszt adni, míg a képességeik hiánya miatt lemaradókat megpróbáljuk felzárkóztatni. A majdnem egyénre szabott fejlesztési terveknek megfelelően próbáljuk meg kihozni a gyerekekből azt, amiben a legjobbak – mondta az igazgató.

Az iskolában nem csak a Vásárhelyen és a város környékén élő gyerekek tanulnak, de van diákjuk Algyőről, Szegvárról, Szentesről, Marosleléről és Mindszentről is. Jó kapcsolatokat alakítottak ki a környékbeli települések nevelési tanácsadóival és gyermekvédelmi szolgálataival, s együttműködési megállapodást kötöttek a Szegedi Tudományegyetem pszichológiai és a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolai Kar Neveléstudományi Tanszékével is. A Kincsesház iskola így egyfajta gyakorlóterep a hallgatók számára.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Családias hangulat a gyermekotthonban

Első karácsonyukat ünnepelhetik új vásárhelyi otthonukban az értelmükben akadályozott állami… Tovább olvasom