Délmagyar logó

2017. 04. 29. szombat - Péter 8°C | 22°C Még több cikk.

Kátyúzókat kerestük - a 45-ösön már dolgoznak

Szentes – Nem a rommá tört 46-os és 48-as kilométer között dolgoznak, hanem Szenteshez közelebb kátyúznak. Egy szakember szerint nem kell hosszú életű javításra számítanunk.
Immár 40-es sebességkorlátozás lassítja a 45-ös számú főút Hódmezővásárhely és Szentes közötti szakaszának három kilométerét. Maradtak az óriási lyukak, bár a Magyar Közút Zrt. szerint május 15-éig végezni kell a felújítással. A reggeli útinform is azt mondta, felújítátják a 45-öst utat.

Kocsiba szálltunk, hogy személyesen is meggyőződjünk a munka menetéről, de csalódnunk kellett. Nem az általunk emlegetett, tényleg botrányos szakaszon dolgoznak, hanem a KKK projekt keretében a 45 sz. főút 32+400–45+800 kilométerszelvény közötti szakaszán kátyúznak. Az alig 10 fős brigád a nyomvályúkban közel egy négyzetméteres kivágásokat készített, amelyeket szurokkal kilocsoltak, majd aszfalttal kiöntöttek. Erős túlzással a Mars felszínére hasonló 3 kilométerhez, információnk szerint, két hét múlva kezdenek neki.

Kátyúzás a 45-ös úton. Fotó: delmagyar.hu (galéria)

A nyomvályú azonban nem tűnt el az útról. A javítás széle és a nyomvályú mélyedése miatt szinteltérés a képeinken is jól látható – hiába, a friss öntés, nem tud olyan U alakot felvenni, mint a szétnyomódott kopóréteg. Collstokot ragadtunk és lemértünk, milyen mélyen marták le az utat. 3 és fél centi lett az eredmény.

A 45-ös széleinek foltozgatása mellett a 47-es, Hódmezővásárhelyen átvezető szakaszának 910 méterét is felmarták. Nagyfelületű burkolatjavítás keretein belül megújul az Ady Endre utca. Szegélytől szegélyig eltüntették a kopóréteget, igaz mindössze 2 és fél centiméter vastagon. Az aszfaltozás is hamarosan indul.

Felhívtuk beépített útépítő szakemberünket, aki a képeket látva csak annyit mondott: “Kétszámjegyű utakon kábé annyi értelme van az ilyen javításnak, mint rágógumival betömni a lukas fogat. És pontosan úgy is működik." Azt is elárulta, néhány hétig, esetleg hónapig ott marad az anyag, aztán a forgalom szépen kihordja. Leginkább azért, mert ilyen munkákra egyszerre 6-8 tonna aszfaltot visznek ki, ami hamar el is hűl és onnantól kezdve a minőségi bedolgozás esélye meredeken zuhan.

Kátyúzás a 45-ös úton. Fotó: delmagyar.hu (galéria)

Megtudtuk: Csongrád megyében 1468 kilométer közutat kezel a Magyar Közút Zrt. 2011 első felében 28,9 kilométeren végeznek nagyfelületű javítást – ami nem egyenlő a teljes kopóréteg cserével. Számaikból kiderült, hogy a 28,9 kilométer felújítás mindössze 100 ezer 457 négyzetméter aszfaltot jelent, ami 2,75 méter per sáv szélességgel számolva inkább foltozás mintsem nagyfelületű felújítás.

Azon hosszan lehetne vitatkozni, hogy a megye útjainak közel 2 százaléknyi felújítása mennyire hatékony – az viszont tény, hogy a Magyar Közút Zrt. állami cég. Így csak annyiból gazdálkodhat, amennyi forrást kap. Jelen állás szerint úgy tűnik, az állam szerint ennyi elég. Vagy éppen csak ennyi jut.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. eldorádó 2011. április 29. 12:33
    „OFF
    3. dmonlájn 2011.04.28. 14:43
    > adblock+ sirály!, Köszi!
    ON”
  • 23. liameerf 2011. április 29. 09:01
    „Minek kell így megcsinálni? Akkor a sündörség nem tud sarcolni a negyvenes táblánál. Ez nem munka ez taknyolás. Aki ilyen munkát át vesz, (már ha nézi valaki) azonnali hatállyal kirúgnám, és soha többé nem mehetne ilyen területre dolgozni. És a Szegedi új híd mikor lesz kijavítva? Vagy még mindig gyártják a hozzá való elemeket? Talán most bányásszák a vasércet hozzá? Bár jó az a 30-as tábla, mert akkor addig ott is lehet sarcolni a népet. Vicc ez az ország a 400ft-os benzinnel együtt.”
  • 22. bogyó20 2011. április 29. 07:17
    „Ez vicc már megint amit csinálnak. Egyes emberek már elkezdtek házalni hogy van kimaradt aszfalt pici pénzért...erről ennyit.”
  • 21. booo 2011. április 29. 04:33
    „Érdekes a dolog, ugyanis Vásárhelyen az Ady Endre utcát teljes hosszban felmarták, cca900m hosszan. Azon a szakaszon egyetlen egy kátyú sem volt! Akkor miért kellett AZT felújítani és más -fontosabb- utat kifoltozni?
    Nem látok benne ésszerűséget!”
  • 20. allwin 2011. április 29. 00:14
    „Kátyúzókat kerestünk - Szegeden nem találtuk őket”
  • 19. h65535 2011. április 28. 22:56
    „ez <moderálva> kemény meló! a 5/18 - 11/18... no comment! a 10/18-on nagyon látszik a szintkülönbség.. ez kérem TAKNYOLÁS ez nem kátyuzás!!!!!!!!!!!!!!”
  • 18. Laci72 2011. április 28. 22:17
    „Huuu de jó lenne ha a Makó - Apátfalva 43-as szakaszra is eljönnének kátyúzni ezek a Jóemberek :)

    http://img689.imageshack.us/img689/5489/43ut.jpg

    Ez már fél éve igy áll - senki hozzá nem nyúlt pedig ez egy nemzetközi főút”
  • 17. dodoni 2011. április 28. 21:43
    „Nekem, mint laikusnak is feltűntek már furcsaságok a kátyúzás terén. A vak is látta és látja, hogy ezek a javítások mennyit érnek. Nem tudom, hogy miért kell folyton a pénzhiányra hivatkozni? A kifizetett munka is sokszor túrót sem ér.”
  • 16. Edina18 2011. április 28. 21:42
    „Zsoltee076! Köszönöm a korrigálást! Remélem Székely úr aki a Csongrád megyei közút nagykutyája, nem fogja azt mondani az említett tankcsapdákra, hogy az elmúlt két hétben alakult ki a tavaszi hóolvadás következményeként! csak mert én már kaptam tőle egy ilyen tartalmú levelet egy kátyúkár miatt. Remélem el fog jönni a bírósági tárgyalásra!”
  • 15. Zsoltee0716 2011. április 28. 21:13
    „Edina !És így!

    http://kepfeltoltes.hu/view/110428/_zema_r_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    Még mielőtt bevezteik ezt is... ötleteket meg nem kell adni.”
  • 14. Zsoltee0716 2011. április 28. 21:09
    „12. Edina18 2011.04.28. 19:32

    Ebből melyik az útadó szerinted?

    http://m.blog.hu/bu/buksz/image/benzin081014%281%29.png”
  • 13. Besenyő_Pistabácsi 2011. április 28. 20:04
    „12. Edina18 2011.04.28. 19:32! A hétvégén volt szerencsém arra járni, tragédia ahogy az ott kinéz! Én azt nem értem, hogy egyáltalán mire föl van pofájuk kitenni a főútvonal táblát?”
  • 12. Edina18 2011. április 28. 19:32
    „Tegnap délután csináltam egy maszek gerilla kertészkedést! A Fábiánsebestyén és Békés megye határ közt, a legnagyobb kátyúba, -ott ahol néhány napja egy autónak kihasadt az olajteknője- elhelyeztem egy paprika palántát. Eredmény, mára ellopta valami enyveskezű féreg! De az utat csak a fábiáni lovaspálya és Szentes közt foltozgatták. Gondolom nem véletlen időzítették a verseny idejére!Akik ott közlekednek, vagy inkább csak közlekednének, azok nem számítanak? Mi is ugyanúgy fizetjük az útadót! Nem kérjük, hogy olyan út legyen mint Szentes és Szegvár között, de azért mi is szeretnénk eljutni A pontból B pontba, lehetőleg egyben!”
  • 11. picipest 2011. április 28. 19:24
    „és ebbe az értelmetlen, semmit nem érő munkába milliárdokat pumpálnak, teljesen feleslegesen kidobott pénzek ezek, ahelyett, hogy egyszer normálisan, időt és forgalmat állóan megcsinálnák. így a legolcsóbb aszfaltozni, hogy kiteszünk egy 40 es táblát”
  • 10. Besenyő_Pistabácsi 2011. április 28. 19:15
    „9. maz 2011.04.28. 18:38!
    Köszi az infót! Csak ne jártam volna külföldön pl: horvátországban, ahol az alsóbb rendű utak is tükör simák egyenletesek puklik és rázkódás nélkül, szerintem magasan verik a mi autópályáink minőségét is! Nálunk örülj ha nem leszel tengeribeteg a Váltó utcai csatorna fedlapokon, de annak a helyrehozatala is már folyamatban van, mert kb 1 hónapja kiakasztottak egy 30 as táblát, hogy úthibák! Mi tudjuk már 10 éve hogy sz@r!”
  • 9. maz 2011. április 28. 18:38
    „7. Besenyő_Pistabácsi 2011.04.28. 17:41
    NE haragudj de nem értesz te ehez a lényeg jelenleg legyen mi kopjon v. süllyedjen pár hónap és pont vízszintbe kerül az egész utána pár hónap és szar az egész de lényeg csináljuk és ott voltunk”
  • 8. Zsoltee0716 2011. április 28. 18:24
    „Itt Dorozsmán teljes széleségében cserélk igaz csak olyan ~500m hosszan.Csak kopóréteg!”
  • 7. Besenyő_Pistabácsi 2011. április 28. 17:41
    „Este sötétedés után én is szívesen beszélgetnék egy kátyúzó "szakemberrel" aki Klebelsbergi átjárót kátyúzta vagy azzal aki ezt a mesteri munkát tőlük átvette tőle! Eddig az aszfalt hiányok vagy is a kátyúk ütötték verték az autóink futóművét, most a kátyúkból igen nagy szakértelemmel elkészített 2-3 centis puklik teszik ugyanezt! Szóval a helyzet változatlanul sz@r!”
  • 6. randika 2011. április 28. 17:25
    „Felhívtuk beépített útépítő szakemberünket..... tiszta FBI meg CIA....:):)és ezek most komolyan Kalocsáról jöttek?Zalaegerszegi cég nem vállalta?az messzebb volna...mi meg megyünk az osztrák határhoz javítani...röhejes tényleg”
  • 5. eljensokaszeged 2011. április 28. 16:47
    „4. zero 2011.04.28. 15:54

    az már az államé :-)”
24 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Júniusig a parlament elé kerülhet az új nemzeti energiastratégia

A végéhez közeledik a nemzeti energiastratégia kidolgozása – hangzott el Lázár János és Bencsik János közös vásárhelyi sajtótájékoztatóján. Tovább olvasom