Délmagyar logó

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -2°C | 3°C Még több cikk.

Kerékpárral az egyirányúban Vásárhelyen

Hódmezővásárhely - Az egyirányú utcák kerékpáros közlekedéséről is szó esett tegnap a vásárhelyi közgyűlésen, ahol az volt a kérdés: hol engedélyezzék még a forgalommal szembeni biciklizést. A pontos válaszra november végéig kell várni.
Alig fél óra alatt megtárgyalták tegnap a vásárhelyi képviselők azt a 9 napirendi pontot, amely a múlt csütörtöki közgyűlés nyílt ülésén elmaradt. A testület munkája a Tornyai János Múzeum és Közművelődési Központ vezetői álláshelyének pályázati kiírásával folytatódott. A jelenlegi igazgatónak, Nagy Imrének 2012. március 31-én lejár a megbízása.

Ezt követően Makó András aljegyző az önkormányzati tulajdonú külterületi utak, csatornák, árkok értékéről számolt be. Az utak 65 millió, míg a csatornák, árkok 265 millió forintot érnek. Ez eszmei érték, az ingatlanok nem forgalomképesek – tette hozzá az aljegyző. A vásárhelyi képviselők arról is határoztak, hogy az év utolsó rendes közgyűlése december 9-én lesz. Ezen a napon 16 órakor tartják a közmeghallgatást is, amelynek témája a szociális, valamint a közlekedési helyzet és a karitatív tevékenység.

A Szent Antal utcán már hajthatnak a biciklisek. Fotó: DM/DV
A Szent Antal utcán már hajthatnak a biciklisek.
Fotó: DM/DV

Az egyirányú utcák kerékpáros közlekedéséről is szó esett tegnap. Ékes József, a városüzemeltetési iroda csoportvezetője elmondta: a KRESZ már korábban lehetővé tette, hogy a biciklisek forgalommal szemben kerekezzenek egyirányú utcában. A közlekedési szaktanácsadó testület megvizsgálta az érintett 24 utcát, és azt javasolta, hogy több mint a felében továbbra se hajthassanak szembe a kerékpárosok.

Bár a szaktanácsadó testület a Rózsa utcában sem javasolta a változtatást, Cseri Tamás képviselő (Fidesz) viszont azt kérte, engedélyezzék a behajtást, mert a tiltás ellenére is bekerekeznek. Képviselőtársa, Kovács László azt mondta, a téma több lakossági fórumon felmerült. A hetente emelkedő üzemanyagárak miatt egyre többen térnek át az autóról a biciklire. Ha korlátozzák a kerékpárosok közlekedését, hátrányos helyzetbe kerülhetnek.

Nem kell korlátozni a bicikliseket – jelentette ki Lázár János polgármester is. Végül tegnap abban maradtak a képviselők, hogy az érintett 24 utcában lehessen a bicikliseknek forgalommal szemben közlekedniük. A közlekedési bizottság viszont a november végi közgyűlésre a kivételekre tehet javaslatokat, és akkor újra megvitatják a témát. Vásárhelyen egyébként jelenleg a Szent Antal utcában és a Csalogány utca egy részén mehet a forgalommal szemben a kerékpáros.

Olvasóink írták

  • 11. eldorádó 2011. november 14. 10:11
    „megdöbbentő, hogy 18 órakor mennyi kivilágítatlan kerékpáros teker a városban!
    10-ből ötnek legalább van egy villogója, bár sokat az sem ér, ha az elem lemerülőben van, ugye anyukák, gyerekkel a csomagtartón!?”
  • 10. clarification 2011. november 13. 21:19
    „Válság van, drága a benzin, és mintha ennek ellenére növekedne az autók száma. Az utóbbi néhány évben azt vettem észre minél nehezebb a megélhetés, annál több fényes, drága autó suhan mindenfelé, és mintha megduplázódott volna a számuk. Annyival nem nőtt az utak száma, mint amennyivel több lett az autó, így aztán szabály ide vagy oda, elég nehéz manőverezni még bicajjal is.”
  • 9. énkérekelnézést 2011. november 12. 19:56
    „Változtatnak egyfolytában ,de sok baleset történik ,talán valamit nem jól csinálnak, persze a rendőröknek ki lett adva ,hogy piszkálják már a bicikliseket .Talán oktatni kéne a kreszt ,a helyes közlekedést az iskolákban.Most már vásárhelyen is ,valahova el akarsz jutni kerülnöd kell .Nagyon rossz itt a közlekedés.”
  • 8. ifj. Nagy Gábor 2011. november 11. 15:56
    „7. DMagóg
    "Bizonnyal úgy van, ahogy mondod! Nekem az a lényeg, hogy meglepetésszerűen ne kerekezzenek velem szemben ott, ahol esély sincs az egymással szembeni elhaladásra!"

    Táblát most is ki kell tenni az egyirányú utcába mindkét irányban, ahol beengedik a kerékpárost, tehát az alapján számíthatsz rá. A szélesség kis forgalmú utcában szinte mindegy, hiszen autók is van, ahol 2×3=6 méternél keskenyebb utcában mégiscsak elmennek egymás mellett (útpadka használata kitéréshez stb.). Nagyobb forgalmú utcánál már jobban számít ez is.”
  • 7. DMagóg 2011. november 11. 13:13
    „6. ifj. Nagy Gábor 2011.11.11. 12:42!

    Bizonnyal úgy van, ahogy mondod! Nekem az a lényeg, hogy meglepetésszerűen ne kerekezzenek velem szemben ott, ahol esély sincs az egymással szembeni elhaladásra! Egyébként már nemigen tudnak meglepni, de nem szeretnék egyet sem kivasalni, még vétlenül sem! Ennek figyelembevételével bármit elfogadok!”
  • 6. ifj. Nagy Gábor 2011. november 11. 12:42
    „3. DMagóg
    " "Nem kell korlátozni a bicikliseket - jelentette ki Lázár János polgármester is."

    Akkor lesz a KRESZ-nek egy vásárhelyi (lehetőleg rovásírásos) kiadása, vagy teljesítik a biztonsági előírásokat? (Mondjuk elemi feltétel a szembejövőknek egy önálló kerékpársáv"

    Nem elemi feltétel 2010.01.01. óta az önálló kerékpársáv.

    A "nem kell korlátozni" szerintem meg úgy érthető, hogy nem kell _indokolatlanul_ korlátozni.”
  • 5. Én2 2011. november 11. 12:19
    „Ennek a testületnek a neve csak közlekedési mivel abszolut nem értenek hozzá. Fel kell bomlastzani v. olyanokat ültetni oda aki konyít is a közlekedéshez v. szakmája. Vannak ilyenek.”
  • 4. eldorádó 2011. november 11. 09:13
    „A közlekedési szaktanácsadó testület - a lemondása előtt :-) - még elgondolkodhatna, mi a szent kupacért nem vezettették át a körforgalmaknál a kerékpárutakat (Mórahalomnak sikerült) !? Talán mérnökemberek helyett jogászok és orvosdoktorok döntöttek így?”
  • 3. DMagóg 2011. november 11. 09:09
    „"Nem kell korlátozni a bicikliseket - jelentette ki Lázár János polgármester is."

    Akkor lesz a KRESZ-nek egy vásárhelyi (lehetőleg rovásírásos) kiadása, vagy teljesítik a biztonsági előírásokat? (Mondjuk elemi feltétel a szembejövőknek egy önálló kerékpársáv, kellő oldaltávolsággal. stb.)”
  • 2. eldorádó 2011. november 11. 09:04
    „"A közlekedési szaktanácsadó testület " mondjon le!

    Igenis, szükség van az egyirányú utcákban az ellenirányú kerékpársávra! Ide kell kirakni a 30-as sebesség korlátozó táblákat, nem a Kodály Zoltán utcára, ahol van kerékpárút!
    Ugyanitt a Hóvirágon és a Petőn stop táblát rakattak le, de minek!? A Hősök terén rengeteg jelzőtábla van, minek!?
    De elővehetnénk a Kálvin János téri körforgalomat is, azt is sikerült - már a tervezéskor - megbonyolítani...”
  • 1. xanadu 2011. november 11. 08:56
    „A Rózsa utcában elég lenne azt a napi 2-3, forgalommal szemben haladó autót kiszűrni...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hód-Udvarház: a Jobbik a főügyészséghez fordul

A Központi Nyomozó Főügyészséghez fordul a Jobbik, mert a vásárhelyi önkormányzat ellentételezés nélkül adott át telkeket egy cégnek pláza építésére. Tovább olvasom