Délmagyar logó

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 2°C | 12°C Még több cikk.

Két órán át nincs járat Vásárhelyről Szegedre

Hódmezővásárhely, Szeged - Szombaton este nem egyszerű dolog Vásárhelyről Szegedre busszal eljutni, este kilenc után kétórás szünet van a járatok között. Nyárra megoldódik ez a probléma – ígérték a Tisza Volánnál.
Azok, akik megpróbáltak már szombaton este busszal eljutni Vásárhelyről Szegedre, tudják, ez nem egyszerű vállalkozás. A buszok Kossuth téri érkezési-indulási idejét alapul véve a következő járatokra szállhatunk fel: 19.39, 19.48, 20.32, 20.48 és 22.38. Ebben az időszakban a hét utolsó tanítási napján, vagyis általában pénteken van még egy 20.17-es is. A vasútállomástól vasútállomásig közlekedő gyorsjáratoknál sem jobb a helyzet, a 19.38-as és a 21.38-as munkanapokon közlekedik, csupán a 20.38-asra számíthatunk, illetve egy 22.38-asra, mely Z jelzést kapott a menetrendi tájékoztatón, tehát szabad- és munkaszüneti napokon utazhatunk vele. Az utolsó vonat 21.05-kor hagyja el a népkerti állomást.

Aki lekési a 20.48-ast, annak közel két órát kell várnia a következő autóbuszra. A Tisza Volán Zrt. illetékesét kerestük meg a problémával.

– Már társaságunkhoz is érkeztek jelzések ezzel kapcsolatban – mondta Mező István, a közszolgáltatási divízió igazgatója –, valóban dühítő, ha éppen az ember orra előtt megy ki a megállóból az autóbusz, és majd két órát kell várni a következőre, hogy céljához eljusson. Új járat beállítására nincs módunk, de megvizsgáljuk annak a lehetőségét, hogy a miskolcinak – ez 21.25-kor érkezik Vásárhelyre, a Kossuth térre – módosítanánk a menetrendjét. Eddig ugyanis csak abban az esetben kellett megállnia, ha volt leszálló, ezt változtatnánk meg úgy, hogy felszállót is felvenne. De ez nem történhet meg máról holnapra, muszáj egyeztetnünk a társvállalatokkal és az önkormányzatokkal, továbbá meg kell szereznünk a szaktárca engedélyét. Várhatóan a nyári menetrendi ajánlatban már így szerepelhetne a miskolci járat, és ezzel megszűnne a szombat esti, éjszakai idegesítő várakozás – mondta a divizióigazgató.

Olvasóink írták

  • 5. kötekedő 2008. április 19. 14:09
    „Mekkora baromság az, hogy nincs mód beállítani új járatot. És ugyan miért nincs rá mód? Nincs elég busz? Nincs elég soför?”
  • 4. Beaver 2008. április 18. 20:46
    „Nem csak a szombat esti két órás várakozás idegesítő. Annál sokkal idegesítőbb hétköznap délutáni csúcsidőben várni az óránként közlekedő helyijáratra. Naná, hogy üres a buszok egy része, mert gyalog is hazaér az ember ennyi idő alatt (már ha bír annyit gyalogolni).
    Egyébként én is egy kezemen meg tudnám számolni, hány sofőr van, aki udvarias, emberséges az utasokkal és még köszön is. Úgy gondolom, az a Tisza Volán szégyene, hogy munkatársaik nagy része modortalan, lenéző az utasokkal szemben, telefüstöli a buszt a végállomáson, aztán mi meg szívjuk a jó kis hegyi levegőt.
    Ebben a témában sem az önkormányzattal (bár ők most mindenkit le szeretnének szoktatnia dohányzásról :) ), sem a szaktárcával nem kellene egyeztetni, csupán felügyelni a munkájukat és figyelembe venni a pl. itt megjelenő panaszokat. Ja, és nem ártana időnként a buszok belsejét kitakarítani, mert az ülések, az ablakok belső pereme stb. ragad a szutyoktól. Ezért még a 155 forintos jegy is drága!”
  • 3. ccc 2008. április 18. 12:31
    „A Tisza Volán vásárhelyi helyijáratos buszán ülő sofőrök egy részét nem ártana elküldeni illemtan órákra, ahol megtanítják velük az utasokkal történő udvarias viselkedésmódot. Ha a cél az, hogy leszoktassák utasaikat olyan ostobaságokról, mint a tömegkeözlekedés, akkor továbbra is legyenek taplók, értelmetlenek ez biztos sikerre vezet. A gyerkekeket meg egyenesen fel se engedjék, így azokkal sem lesz baj!”
  • 2. Beth 2008. április 18. 11:36
    „Kíváncsi vagyok, hogy hány embert érint ez a probléma, hogy ennyire neki kellett durálni magát :)

    A vásárhelyi tömegközlekedés relatíve hány embert érint??? Miért nem jelenik meg akkor hetente legalább kétszer ilyen témájú cikk???

    Várnám azt is :)

    Üdvözlettel

    Beth”
  • 1. Beth 2008. április 18. 11:34
    „Kedves Munkatárs, ki e cikket írtad!

    Szeretettel olvastam ezt a cikket újfent, mely újra meg újra a Tisza Volán utasbarát hozzáállását jelenti már megint nekem.

    Kb. fél éve szintén utasbarátsággal kapcsolatban jelent meg az, hogy a vásárhelyi buszmenetrend nem megfelelő :) Viszont azóta megritkultak a járatok, és az időseken és a gyerekeken kívül nem veszi senki igénybe a hiába olcsónak tűnő szolgáltatást, mivel az nem ér egy fabatkát sem. Hiába érdeklődtem a jobbítás után a volánnál, azt mondták, hogy amíg nem lesz elegendő utas a buszokon, addig nem fognak jobbítani rajta.

    Közlöm Önökkel, hogy nem fogom ezek után sem igénybevenni ezt a szolgáltatást, mivel nem felel meg többünk igényének!
    Üdv, és további jó cikkezést erről a témáról.

    Jah, még egy valami: a Tisza Volán hányadik cikk után fogja venni a fáradtságot, hogy jobbítson a megítélésén???”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vásárhelyen korlátlanul beszélhetnek a városatyák

Hódmezővásárhely, Szeged - Lapunk azt vizsgálta az ülések és felszólalások időtartamának, valamint a… Tovább olvasom