Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

Két vásárhelyi általános iskola jövője a téma

Két vásárhelyi általános iskola, a Szántó Kovács Jánosról és a Kiss Lajosról elnevezett intézmény jövőjét át kell gondolni – hangzott el nemrég a közgyűlésen a gyermeklétszám drasztikus csökkenése miatti tanárelbocsátások kapcsán. Lázár János polgármester akkor is, most is azt hangsúlyozza: a bezárás nem megoldás, az átszervezés és pluszforrások felhasználása az lehet.
A Szántó Kovács-iskola városi beiskolázású lehetne. Fotó: Tésik Attila
Évek óta rendszeresen írunk arról, milyen komoly gondot jelent Vásárhelyen a gyermeklétszám csökkenése. Az adatok drasztikus folyamatokról árulkodnak: az elmúlt két tanév elején összesen tizenhét általános iskolai osztállyal indult kevesebb, mint 2003-ban. Ennek persze megvannak a személyi következményei: körülbelül két hete döntött a közgyűlés arról, hogy elbocsát tizenhárom tanárt, egy évvel ezelőtt több mint kétszer ennyi pedagógusnak szűnt meg az állása. A mérleg ennél azért biztatóbb képet mutat, hiszen az elmúlt esztendőkben összesen 52 státus szűnt meg, és 40 új jött létre – többek közt a mindennapos testnevelés bevezetése, a túlórák csökkentése és a művészeti oktatás fejlődése miatt.

A testületi ülésen azonban ezek mellett az iskolák sorsáról is szó esett. Lázár János polgármester úgy fogalmazott: az év végén megalakuló új közgyűlésnek az elsők közt arról kell döntenie, mi legyen az intézményrendszerrel. „A testület nem menekülhet a probléma megoldása elől" – fogalmazott, és meg is nevezett két iskolát, amelynek jövőjéről minél hamarabb határozni kell. Lázár az újvárosi Kiss Lajos- és az elsősorban hátrányos helyzetű gyermekekkel foglalkozó Szántó Kovács János-iskolát említette. Hozzátette ugyanakkor, hogy a bezárás nem megoldás, inkább átszervezésben kell gondolkodni.

Kérdésünkre a polgármester most elmondta: ha kell, akár pluszforrást is áldozna a város arra, hogy az újvárosi suli megmaradjon – egy ekkora terület ugyanis nem maradhat iskola nélkül. A Szántó esetében pedig megfontolandó, hogy városi beiskolázású legyen, esetleg az egész országból fogadjon tanulókat – ez az az intézmény, amely egyrészt szociálisan hátrányos helyzetű, másrészt tanulási, magatartási zavarokkal küzdő gyermekek integrációját vállalta. A speciális jellegét tehát tovább kellene erősíteni – az ott folyó szakmai munka magas színvonalát ugyanis a kompetenciavizsgálatok igazolták.

Az intézmény igazgatójától, Bagi Lászlónétól tudjuk, hogy jelenleg 217 diákot oktatnak. Már most is van egy városi beiskolázású osztályuk, ahová a magatartási és tanulási problémákkal szenvedő gyerekek járnak, a változásokat azonban nagyon komoly szakmai előkészítésnek kell megelőznie. Patócs Anikó, a 220 fős Kiss Lajos-iskola megbízott vezetője pedig arról beszélt, hogy bár most nincs első osztályuk, az előzetes felmérés alapján szeptemberben lesz. Nagyon fontos az is, tette hozzá, hogy a mostani kiscsoportos, illetve egyéni, differenciált fejlesztés a jövőben is megmaradhasson.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fogyasztani kell a vécéhasználatért

Több mint egy éve zárva tart a lepusztult állapotban lévő nyilvános illemhely a vásárhelyi… Tovább olvasom