Délmagyar logó

2017. 12. 11. hétfő - Árpád -1°C | 13°C Még több cikk.

Kevesen használják a tömegközlekedést Hódmezővásárhelyen

Hódmezővásárhely - Mindössze 7 busz elég ahhoz, hogy kiszolgálja a hódmezővásárhelyi tömegközlekedést. Csak minden tizedik helybeli utazik valamelyik járattal, s a buszozóknak is csupán kétharmada választja ezt a megoldást rendszeresen.
Az utasok és a járművek száma alapján aligha lehet tömegközlekedésnek nevezni a vásárhelyi városi buszjáratokat. A Kossuth téren jól látszik: mindig sokkal többen várnak a Szegedre induló helyközi járatokra, mint a helyi buszokra. A járműveken mindig van szabad hely, sőt: úgy tűnik, több az üres szék, mint a foglalt. A működtető Tisza Volán Zrt. adatai igazolják mindezt: alig 3000 lakos utazik rendszeresen, 1,5-2 ezer pedig alkalomszerűen a járatokkal.

A városban 47 ezren élnek, így legfeljebb minden tizedik helyi használja a buszokat. A szolgáltató honlapján összesen 14 járatot tüntettek fel, ezek közül azonban csak 4 fő vonal van, amelyen reggeltől estig, 1-2 óránként közlekednek a buszok. A többi műszakszállító járat, a T jelűek pedig az egyik hipermarkethez viszik az utasokat. Így tehát a már említett 14 vonalon összesen 7 busz jár – tudtuk meg Kelemen Lászlótól, a Tisza Volán Zrt. vásárhelyi területi igazgatójától. Mindez szerinte a sajátos településszerkezetnek, a hatalmas területnek, s az ahhoz képest alacsony lakosságszámnak köszönhető, amelyből következik, hogy Vásárhely alapvetően kerékpáros város, a hagyományt pedig nem tudja megtörni a tömegközlekedés.

Egy a hétből. A buszokon sosincs zsúfoltság Hódmezővásárhelyen. Fotó: Tésik Attila
Egy a hétből. A buszokon sosincs zsúfoltság Hódmezővásárhelyen.
Fotó: Tésik Attila

Próbaútként a Kincses temető és a László utca között közlekedő kilences járatra szálltunk fel. Kora délután főként a hazaigyekvő diákok várták a Zrínyi utcai megállóban a buszt, amely pontosan érkezett. A sofőrnél vett jegy 175 forintba került. Így 40 forinttal kellett többet fizetni, mintha elővételben váltottuk volna. Ülőhely bőven akadt a buszon, ami a délutáni időpont ellenére is tiszta volt.

Tömegközlekedés – tömeg nélkül. 7 busz is elég. Fotó: Tésik Attila.
Tömegközlekedés – tömeg nélkül. 7 busz is elég.
Fotó: Tésik Attila.

A László utcai végállomásnál néhány perces várakozás után indult újra a járat, amelyre ketten szálltak fel. A belváros felé haladva a Zrínyi utcán szálltak fel a legtöbben, tizenöten. Naponta többször is utazik a kilences járaton a Serház tér utcáról a belvárosba és vissza Kovács Istvánné. Az idős asszony elégedett a tömegközlekedéssel. Elmondta: az iskolások miatt reggel és délután telik meg a busz, máskor mindig talál ülőhelyet.

Olvasóink írták

  • 10. totya66 2009. március 28. 09:26
    „Hát az biztos hogy 25éve fürtökben lógtak az emberek a buszon, de akkor is csak a munkásszállítókon.
    A másik dolog pedig az hogy akkor volt mondjuk 5000 autó a városban most van 20000, és busszal utazni nálunk "égő" akkor már inkább kerékpár.”
  • 9. Írástudatlan-Tdi. 2009. március 27. 20:32
    „Az senkinek sem tűnt fel hogy azért is utaznak sokkal kevesebben mert sok embert elbocsájtottak a munkahelyéről. Lásd a porcelán gyár is! Na meg még máshonnan is! Úgy hogy maradnak az ingyenutazó nyugdíjasok és az a pár diák. Na meg még elég borsos a menetjegy ára is.”
  • 8. Én2 2009. március 27. 13:19
    „Mégis mit gondolnak miért is vannak kevesen a buszokon, egyik azért mert drágam másik meg, hogy ritkán járnak nem úgy mint a nagyvárosokban.”
  • 7. Szemif 2009. március 27. 13:02
    „Nem igazán értem, hogy most mire ez a felháborodás, a DM félévente megírja, hogy kevés az utas Vásárhelyen helyijáraton, na és? A menetrend gyakorlatilag nem sokat változott, igaz nyárra kiritkítják a buszokat, de ennyi. Egy ilyen népsűrűségű városban sajnos nem alakulhatnak ki gyakran közlekedő buszjáratok. Szentessel, Makóval összehasonlítva így is maga a kánaán. Célszerű lenne körjáratos szerkeztre átállni a mostani átmérős helyett, és a buszokat is kisebbekre cserélni. Sajnos a csuklós Ikarus 280 túl nagy Vásárhelyre, sokszor még a 260-as is. Mellesleg idén ha minden igaz három használt midibusz (a mostaniaknál kisebb 7-8 méteres) jön három mostani buszt kiváltani, remélem a két csuklós meg az egyik DUD-os 260 (a képen) jön majd Szegedre. Amúgy érdekesség, de Vásárhelyen a buszok átlagéletkora eddig is alacsonyabb volt, mint mondjuk Szegeden, most ez tovább javul.”
  • 6. félnótás 2009. március 27. 09:12
    „Javaslom, hogy a döntéshozók, a forgalomszervezők kizárólag csak tömegközlekedési eszközzel (busszal, mert nincs más!!!) közlekedhessenek csak.
    Akkor is mikor orvoshoz kell menniük, és akkor is amikor bevásásrolni mennek.
    Esti mese helyett meg tanulmányozzák a menetrendet.”
  • 5. Titua 2009. március 27. 06:46
    „"A járműveken mindig van szabad hely, sőt: úgy tűnik, több az üres szék, mint a foglalt."Gondolom ők se a reggeli 1es buszon ültek.Középiskolás koromban én is azzal jártam és már a második megállónál tömve volt,alig lehetett felférni,persze mondanom sem kell,hogy a lehető legkisebb buszt küldték,míg délután a három néni tényleg bőven elfér a nagy csuklóson...”
  • 4. skandal 2009. március 26. 23:47
    „Egyszer-kétszer már én is próbáltam busszal közlekedni, amikor rávitt a kényszer. De rajtam kívül álló okok miatt mindig akkor értem oda amikor 15-20 perce már elment a busz. A következőre meg annyit kellett volna várni, toporogni, hogy az alatt kétszer hazaértem.
    Aki meg még hazafelé "beugrana" a Postára vagy valahová az ügyeit intézni - ami jó esetben 15 perc - az megint csak várhat a következőre...
    Persze aki nem tud úgy gyalogolni vagy kerekezni, annak még is szükséges, hogy ki tudjon mozdulni. De szerintem ők sincsenek megelégedve vele!”
  • 3. SympleX 2009. március 26. 21:49
    „Dehogy ülök buszra helyben! A város bármely pontját el lehet érni kerékpárral kb. 30 perc alatt, kényelmesen. A buszok meg alig járnak. Csak az időseknek kedveznek a menetrendekkel, hogy óránként, 2 óránként járnak és este 6-7 után már gyakorlatilag nincs helyi járat. Természetesen az időseknek kell a busz, a 80 évestől én sem várom el, hogy biciklizzen, de drága városvezetésünk még ezzel is elkergeti a fiatalokat innen.”
  • 2. dragboyz 2009. március 26. 21:05
    „az a baj, hogy nem kerül többe autóval, vagy motorral közlekedni. Vagy legalábbis nem sokkal!”
  • 1. Beth 2009. március 26. 17:21
    „Kedves Munkatársainktól!

    Kérem, hogy semmiképpen se tanácsolják a Tisza Volánnak: tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy minél többen vegyék igénybe a szolgáltatásaikat. Semmiképpen se sűrítsék a járatokat a reggeli, illetve a kora délutáni órákban fél 7-ig, mivel a munkába igyekvők is ekkor járnának dolgozni, a tanulók iskolába. Ne jelöljenek ki más buszmegállókat, további előzetes igényfelmérés alapján új útvonalakat...

    Felhívom figyelmüket arra, hogy nincs igény arra, hogy városunkban tömegközlekedésnek mondott buszjáratok üzemeljenek.

    Ez a harmadik cikk, amely leveszi a terhet a Tisza Volánról.

    Nem én vagyok az a személy, aki meg tudja mondani, hogy az adott jegyárak mellett milyen pluszt kellene nyújtani, hogy az így is veszteséges közlekedést egy kicsit megváltoztassák, és a legnagyobb ráfordítással, akár reklámkampánnyal, akár járatsűrítéssel a maximalizálható profitot növeljék a meglévő veszteségeket szinten tartva is.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Átlósan a telezöldön

Hódmezővásárhely - Szabálytalanul rövidítik le útjukat a vásárhelyi Deák, Lázár utca és Dr. Rapcsák… Tovább olvasom